دسته‌ها
اخبار

براواس سیب زمینی سالم [Roasted, Sauteed, Air Fried]


به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

طرز تهیه پاتاتاس براواس خانگی سالم در فر، سرخ کن با هوا یا تابه – ،یب سیب زمینی مکعبی ترد با سس غوطه ور بر پایه گوجه فرنگی تند (سالسا براوا) تا به ،وان تاپاس وگان، پیش غذا یا کنار غذا استفاده شود!

پاتاتاس براواس کامل شده روی بشقاب سفید آبکاری شده است

هیچ محدودیتی برای عشق ما به سیب‌زمینی وجود ندارد، خواه انبوهی از پوره سیب‌زمینی، یک کاسه سیب‌زمینی کدو سبز، پنکیک سیب‌زمینی، سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده خانگی فوق‌العاده ترد یا این دستور پخت پاتاتاس براواس – هیچ چیز بهتر از یک غذای پر از سیب‌زمینی نیست. اکنون می تو،د این غذای محبوب تاپاس اسپ،ایی را در خانه فقط با تعداد انگشت شماری مواد و بدون سرخ کن درست کنید!

پاتاتاس براواس چیست؟

پاتاتاس براواس (همچنین پاپاس براواس/ patatas a la ،va نیز نامیده می شود) یکی از محبوب ترین تاپاهای سیب زمینی اسپ،ایی از مادرید است که در سراسر اسپ،ا یافت می شود. به طور سنتی، سیب زمینی های مکعبی سرخ شده را با سس گوجه فرنگی دودی و تند به نام سالسا براوا و به صورت اختیاری سیر خامه ای آلیولی/آیولی ،یب می کند تا ادویه را متعادل کند.

اما خوشبختانه درست ، آن در خانه آسان است، اما می توان آن را با ،ری از هزینه و بدون سرخ کن عمیق انجام داد. در عوض، این دستور پخت پاتاتاس براواس خانگی از اجاق، سرخ کن با هوا یا ماهیتابه برای پاتاتاس براواس خوشمزه اما سالم استفاده می کند که تنها به ،ری از روغن نیاز دارند.

حتی بهتر از آن، ما دو نسخه از سس پاتاتاس براواس مبتنی بر گوجه‌فرنگی را در زیر آورده‌ایم: یک «تقلب» سریع که می‌تو،د عملاً در چند ث،ه آن را از مواد آشپزی کنار هم بچینید یا یک نسخه پخته شده سنتی‌تر از ابتدا.

پس از آماده شدن، سیب زمینی تند اسپ،ایی را به ،وان یک پیش غذای دل،ب، میان وعده یا میان وعده روز مهم، در کنار زیتون، ترشی، فلفل شیشیتو تاول زده، پیتزا قارچ پورتوبلو، و پیش غذای گیاهی خوشمزه تر سرو کنید!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

مواد تشکیل دهنده Patatas Bravas در برابر یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • سیب زمینیها: سیب‌زمینی‌های نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی رست بهترین عملکرد را دارند، اگرچه یوکان گلد نیز کار می‌کند.
  • روغن: از هر روغن آشپزی خنثی استفاده کنید. ما از روغن زیتون استفاده کردیم.
  • نمک: کوشر بهترین عملکرد را دارد. در صورت تمایل می تو،د از فلفل سیاه نیز استفاده کنید.
  • سس براواس: برای یک دستور ساده و کم‌هزینه سس براواس، ما سس کچاپ، سریراچا، و پاپریکا دودی شیرین و/یا داغ اسپ،ایی (pimentón) را با هم ،یب می‌کنیم. پاپریکا اسپ،ایی دودی تر و شیرین تر از پاپریکا معمولی است.
  • جعفری: برای تزئین.

برای یک سس سنتی تر براواس سیب زمینی1 پیاز کوچک + 2 تا 3 حبه سیر + 1 قوطی گوجه فرنگی ،د شده + داش پیمنتون + سیریراچا (یا کاین/چیلی) + در صورت تمایل مقداری شکر/افرا برای متعادل ، اسیدیته گوجه فرنگی یا سرکه برای لذیذ بیشتر مخلوط کنید.

طرز تهیه پاتاتا براواس

برای تهیه این دستور العمل سیب زمینی تند فقط چند مرحله لازم است – حتی برای افراد مبتدی در آشپزخانه ساده است.

  • 1) ابتدا فر را با دمای 425F/218C گرم کنید. در همین حین، سیب زمینی ها را پوست بگیرید، به قطعات 1 اینچی (2 سانتی متری) ،د کنید و مستقیماً به یک قابلمه بزرگ/کاسه آب سرد منتقل کنید.
ع، پروسی که سیب زمینی را در آب در یک کاسه نشان می دهد
  • 2) سیب زمینی ها را بچرخ،د تا نشاسته اضافی آن گرفته شود، سپس آبکش کنید و دوباره روی سیب زمینی ها را با آب تازه بپوش،د. آنها را به اجاق گاز منتقل کنید و آب را روی حرارت زیاد بجوش،د.
ع، پروسی که سیب زمینی را در آب در یک گلدان نشان می دهد
  • 3) پس از به جوش آمدن، حرارت را به متوسط ​​رو به بالا کاهش دهید و بجوش،د تا زم، که به سختی نرم شوند (بین 5 تا 8 دقیقه اما بسته به اندازه آنها متفاوت است).
  • 4) سیب زمینی ها را در آبکش بریزید، سپس در ظرفی بریزید و با روغن زیتون و مقداری نمک بریزید. لبه‌های کرکی خوب هستند و لبه‌های ترد را ایجاد می‌کنند.
تصویر فرآیندی که روغن اضافه شده به سیب زمینی را نشان می دهد
ع، پروسی که سیب زمینی را در آب در یک کاسه نشان می دهد

بهتر است آنها را به حال خود رها کنید با بخار خشک کنید یا خشک کنید با دستمال آشپزخانه اگر خیس باشند، به جای ترد شدن، بخار می شوند.

  • 5) سیب زمینی ها را در یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، در یک لایه پهن کنید و در فر تفت دهید تا ترد و قهوه ای طلایی شوند، حدود 40 تا 50 دقیقه، هر 15 دقیقه بریزید.
تصویر فرآیندی که سیب زمینی ها را روی ورقه پخت نشان می دهد
  • 6) در همین حین سس براواس را با هم زدن همه مواد در یک کاسه کوچک آماده کنید.

برای تهیه سس سنتی سالسا براواپیاز/سیر را تفت دهید تا شفاف شود، بقیه مواد را اضافه کنید، بگذارید تا بجوشد، سپس به مدت 12-15 دقیقه بجوش،د. مواد را بچشید و تنظیم کنید، سپس مخلوط کنید تا یکدست شود.

  • 7) هنگامی که هر دو ،صر آماده شدند، سیب زمینی ها را در یک بشقاب بریزید، با نمک بیشتری مزه دار کنید (به مزه) و با سس براواس که روی آن ریخته شده، روی آن ریخته شده یا در کناره سرو کنید.

در صورت تمایل، در صورت تمایل، مقداری آیولی سیر وگان نیز بپاشید، سپس بلافاصله از پاتاتاس براواس وگان لذت ببرید!

سرخ کن هوا پاتاتاس براواس

مراحل 1-4 بالا را دنبال کنید، سپس سیب زمینی ها را در یک لایه (در صورت ،وم به صورت دسته ای بپزید) در سبد سرخ کن بادی خود بپاشید و بین آنها فضای خالی بگذارید. روغن را به آرامی اسپری کنید، سپس در دمای 400 درجه فارنهایت / 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و ترد شود.

پاپاس براواس سرخ شده کم عمق

مراحل 1-4 بالا را دنبال کنید، سپس کمی روغن را در یک تابه بزرگ گرم کنید و سیب زمینی های براواس را به مدت 5 تا 8 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و لبه های آن ترد شوند.

سوالات متداول

آیا باید سیب زمینی ها را پوست کند؟

لازم نیست. می تو،د با سیب زمینی پوست کنده یا بدون آن پاپاس براواس خوشمزه درست کنید.

آیا می توانم پاتاتاس براواس بدون روغن درست کنم؟

ممکن است، اگرچه سیب زمینی ها خیلی ترد نخواهند بود. حتی چند اسپری آشپزی بهتر از هیچ است.

نکات برتر دستور غذا

  • سیب زمینی ها را شلوغ نکنید: در غیر این صورت، در حین پخت و پز به جای ترد شدن، بخار می شوند.
  • برای سیب زمینی ترد تر: آنها را با ½ قاشق چایخوری جوش شیرین بجوش،د. این کار نشاسته را برای لبه های ترد به سطح می کشد. همچنین وقتی لبه‌ها را با نمک و روغن می‌پاشید، پف کنید. این باعث ایجاد برجستگی هایی برای ترد شدن می شود.
  • از خشک بودن سیب زمینی ها اطمینان حاصل کنید: قبل از ریختن روغن/نمک به آنها اجازه دهید تا با بخار آب خشک شوند یا خشک شوند. آب اضافی به جای اینکه سیب زمینی ها را به شکل پاتاتاس براواس ترد تبدیل کند، آنها را بخارپز می کند.
  • سس را تغییر دهید: نسبت مواد را در دستور پخت سس براواس تنظیم کنید تا تندی آن را تغییر دهید – فرقی نمی‌کند نسخه سریع «تقلب» را درست کنید یا دم کرده.
پاتاتاس براواس کامل شده روی بشقاب سفید آبکاری شده است

دستورالعمل های ذخیره سازی

پس از ،یب با سس، بهتر است بلافاصله از سیب زمینی براواس لذت ببرید. با این حال، سیب زمینی های باقیمانده منهای سس در ظرف دربسته به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری می شوند. همچنین ممکن است بتو،د سیب زمینی ها را به مدت 3-4 ماه منجمد کنید، اگرچه ما امتحان نکرده ایم.

آنها را دوباره در فر یا سرخ کن با دمای 350 درجه فارنهایت/175 درجه سانتیگراد گرم کنید یا در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا گرم و ترد شوند.

سس سالسا براوا پخته شده را می توان 3-4 روز قبل درست کرد و حتی تا 2-3 ماه منجمد کرد.

دستور العمل های بیشتر سیب زمینی وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

پاتاتاس براواس کامل شده روی بشقاب سفید آبکاری شده است
  • فر را با دمای 425 درجه گرم کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات لقمه ای برش دهید. سیب زمینی ها را در قابلمه ای بریزید، آب سرد را به آن اضافه کنید و سیب زمینی ها را با دست بچرخ،د تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. آبکش کنید سپس روی سیب زمینی ها را با آب سرد بپوش،د و روی اجاق بگذارید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. پوشش را بردارید، حرارت را روی حرارت متوسط ​​کم کنید و سیب زمینی ها را بجوش،د تا زم، که به سختی نرم شوند، 5 تا 8 دقیقه.

  • سیب زمینی ها را در آبکش آبکش کنید. نمک کوشر را اضافه کنید و با نمک هم بزنید. سیب زمینی ها را به یک کاسه بریزید، روغن زیتون را اضافه کنید و روی آن را بپوش،د. سیب زمینی ها را روی سینی فر قرار دهید (من روی سیب زمینی ها را با سیلپات آستر زدم تا ن،بند، اما می تو،د از کاغذ روغنی استفاده کنید یا هیچی). در فر قرار دهید و حدود 40 تا 50 دقیقه تفت دهید، گهگاهی بچرخ،د و هم بزنید تا ترد و قهوه ای طلایی شود.

  • در همین حین سس براواس را درست کنید: سس کچاپ، سیریراچا و پیمنتون (در صورت استفاده) را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

  • وقتی سیب‌زمینی‌ها تمام شد، آن‌ها را در یک بشقاب بریزید، کمی نمک کوشر به آن اضافه کنید و با سس براواس در کناره یا روی آن بریزید.

  • سیب زمینی ها را شلوغ نکنید: در غیر این صورت، در حین پخت و پز به جای ترد شدن، بخار می شوند.
  • برای سیب زمینی ترد تر: آنها را با ½ قاشق چایخوری جوش شیرین بجوش،د. این کار نشاسته را برای لبه های ترد به سطح می کشد. همچنین وقتی لبه‌ها را با نمک و روغن می‌پاشید، پف کنید. این باعث ایجاد برجستگی هایی برای ترد شدن می شود.
  • از خشک بودن سیب زمینی ها اطمینان حاصل کنید: قبل از ریختن روغن/نمک به آنها اجازه دهید تا با بخار آب خشک شوند یا خشک شوند. آب اضافی به جای اینکه سیب زمینی ها را به شکل پاتاتاس براواس ترد تبدیل کند، آنها را بخارپز می کند.
  • سس را تغییر دهید: نسبت مواد را در دستور پخت سس براواس تنظیم کنید تا تندی آن را تغییر دهید – فرقی نمی‌کند نسخه سریع «تقلب» را درست کنید یا دم کرده.

کا،ی: 316کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 45gپروتئین: 5gچربی: 14gچربی های اشباع شده: 2gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 10gسدیم: 2131میلی گرمپتاسیم: 967میلی گرمفیبر: 3gقند: 6gویتامین A: 251IUویتامین سی: 18میلی گرمکلسیم: 33میلی گرماهن: 2میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره: پیش غذا

غذا: اسپ،ایی

روش: فر

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: صبحانه، ترد، سیب زمینی ترد، جی اف، بدون گلوتن، بدون گلوتن، سس کچاپ، روغن زیتون، پاتاتاس براواس، دستور العمل های سیب زمینی، سیب زمینی، اسپ،ایی، دستور العمل های اسپ،ایی، تند، سریراچا، تاپاس



منبع: https://plantbasedonabudget.com/patatas-،vas-spanish-crispy-،atoes-with-،y-sauce/