دسته‌ها
اخبار

آنچه در فصل است: راهنمای تولید اکتبر


نوشته شده توسط دیان لئو اومینه & لیزا لین، ع، های لیزا لین.

کلاژ راهنمای تولید اکتبر

اوا، اکتبر به ،رامنتو بیایید، بالا،ه وقت آن است که ژاکت ها و روسری ها را درآورید. هر چه روزها کوتاهتر باشد، محصول دل،ب تر می شود. یک قانون سرانگشتی خوب در پاییز این است که بیشتر محصولات از برشته شدن با حرارت بالا در فر بهره مند می شوند. سیب زمینی شیرین به نام خود، کرفس ترد و گلابی آبدار آسیایی وجود دارد. مراقب ورود ،مالو (مخصوصاً هاچیا!) باشید.

گلابی آسیایی در یک کاسه

گلابی آسیایی

گلابی های آسیایی یک ضربه محکم و آبدار به لقمه خود دارند، تضاد بافتی بسیار خوبی با سینی چرا. برخلاف آنچه بسیاری معتقدند، آنها علیرغم بافت ترد و اغلب چمباتمه زده و گرد، به سیب ارتباطی ندارند. گلابی های آسیایی بین گونه های ژاپنی (ناشی، なし) و چینی (لی، 梨) دسته بندی می شوند. نوع ناشی به طور کلی شبیه سیب است در حالی که نوع لی با رویه م،وطی بیشتر شبیه به گلابی استاندارد است. سرشار از ویتامین‌های C و K هستند و در انواع قهوه‌ای، زرد طلایی و سبز وجود دارند. واقعیت جالب: گلابی آسیایی نه تنها شیرینی می بخشد، بلکه گوشت های BBQ کره ای را نیز نرم می کند!

نحوه انتخاب و نگهداری گلابی آسیایی

گلابی های آسیایی را انتخاب کنید که سفت و بدون کبودی باشند، زیرا به راحتی آسیب می بینند (به همین دلیل است که بسیاری از آنها در فروشگاه های مواد غذایی در یک توری محافظ فروخته می شوند). توجه داشته باشید که برخی از گونه ها زنگ زده هستند، به این م،ی که لکه های قهوه ای طبیعی دارند – این رنگ به ،وان کبودی به حساب نمی آید. آنها هنگام چیدن آماده خوردن هستند و پس از برداشت نمی رسند. چند روز در دمای اتاق یا چند هفته در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از گلابی آسیایی

کرفس را در یک کاسه برش دهید

کرفس

با شروع سرد شدن هوا، کرفس چیزی بیش از یک پایه خوب برای یک سوپ یا خورش است. ما عمدتاً از کرفس برای ساقه‌های آن استفاده می‌کنیم، اما برگ‌ها نیز طعم بیشتری می‌دهند. کرفس پاسکال سبز کم رنگ گونه ای است که بیشتر در ایالات متحده کشت و فروخته می شود. کرفس چینی ساقه‌های لاغرتری نسبت به کرفس پاسکال دارد و طعم متفاوت‌تری دارد.

نحوه انتخاب و نگهداری کرفس

کرفس را با ساقه های ترد انتخاب کنید. کرفس را می توان تا سه هفته در کریسپر یخچال نگهداری کرد.

دستور العمل با استفاده از کرفس

شاه بلوط با پوست در یک کاسه

شاه بلوط

این آجیل شیرین خاکی یک ک،یک تعطیلات پاییز و زمستان است، چه برشته، آب پز یا بخارپز.

برای آماده سازی، پوسته بیرونی را با یک چاقوی ،د کن بریزید، سپس قبل از ادامه دستور پخت، آن را به مدت 15 دقیقه تفت دهید یا بجوش،د تا به از بین بردن پوست کمک کنید. اگر به آنها امتیاز ندهید، می توانند منفجر شوند! توجه داشته باشید که شاه بلوط هیچ ارتباطی با شاه بلوط آبی ندارد.

نحوه انتخاب و نگهداری شاه بلوط

شاه بلوط های سنگین با نمای بیرونی یکنواخت را انتخاب کنید. از شاه بلوط هایی که سر و صدا می کنند یا نشانه هایی از ش،تگی دارند که نشان دهنده خشکی هستند بگذرید. شاه بلوط بسیار فاسد شدنی است و در صورت بدون پوست تا 1 تا 2 هفته در یخچال قابل نگهداری است.

دستور العمل با استفاده از شاه بلوط

بادام زمینی در یک کاسه

بادام زمینی

اگرچه بادام زمینی در نام خود “آجیل” دارد، اما در واقع حبوبات است که نسبت به عدس، نخود و لوبیا است. در هر صورت، بادام زمینی ممکن است یک غذای شگفت انگیز، سرشار از پروتئین، آهن، کلسیم و فیبر باشد، و این لیست کوتاه است. اگر در آب و هوای نیمه گرمسیری گرم تری زندگی می کنید، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که بادام زمینی سبز را بیابید، که آجیل تازه برداشت شده با سبزی های برگدار (به نام میخ) هنوز دست نخورده است. ،مت هایی که ما مصرف می کنیم دانه هایی هستند که در زیر زمین در پوسته های قهوه ای ناهموار رشد می کنند. در آشپزی چینی، روغن بادام زمینی به دلیل نقطه دود بالا و طعم قوی، یک انتخاب محبوب برای سرخ ، است.

در اوایل پاییز در ،رامنتو، می توانم بادام زمینی تازه را در بازار کشاورزان پیدا کنم. مامانم بادام زمینی رو با نمک و بادیان ستاره ای حدود یک ساعت تا یک ساعت و 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به پایین می جوشونه. این یک راه ساده اما خوشمزه برای خوردن بادام زمینی تازه است!

نحوه انتخاب و نگهداری بادام زمینی

بادام زمینی را بدون کبودی و کپک انتخاب کنید. بادام زمینی را به مدت شش ماه در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دستور العمل های استفاده از بادام زمینی

اسپند در یک کاسه

گردوی آمریکایی

مانند بادام زمینی که در بالا ذکر شد، گردو نیز از نظر فنی آجیل نیست. اسپند به ،وان دروپه، میوه هایی با پوسته بیرونی و یک هسته در مرکز طبقه بندی می شود. گردو که منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی است، طعم کره ای و ترد فوق العاده ای را به سالادهای غلات دل،ب اضافه می کند.

نحوه انتخاب و نگهداری گردو

گردوهایی را انتخاب کنید که یکنواخت و بدون ، باشند. از آجیل ها و پوسته های تیره چشم پوشی کنید، زیرا این آجیل ها قدیمی تر هستند. اسپند را به مدت شش ماه در پوسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اسپند پوسته شده را می توان به مدت سه ماه در دمای اتاق نگهداری کرد. برای نگهداری طول،‌تر در ظرف دربسته فریز کنید.

دستور العمل با استفاده از گردو

،مالو
،مالو هاچیای رسیده در سمت چپ؛ ،مالو فویو در سمت راست

،مالو

،مالوی پرتقالی عمیق، یک خوراکی واقعی پاییزی است که ویتامین های A و C را فراهم می کند. دو نوع ،مالو وجود دارد که به احتمال زیاد پیدا خواهید کرد، هاچیا و فویو. هاچیاها گرد با نوک تیز هستند در حالی که فویوها مانند گوجه فرنگی صاف هستند. ،مالو فویو را می توان برش داده و به سالاد اضافه کرد یا بدون هیچ گونه رسیدن اضافی میل کرد. گاهی اوقات، ،مالو فویو حاوی دانه های سیاه قهوه ای است که می تو،د آنها را حذف کنید.

از طرف دیگر، هاچیا برای خوردن باید کاملا رسیده و نرم باشد. برای رسیدن ،مالو هاچیا، ماما لین پیشنهاد می کند چند عدد از آنها را در یک گلدان سرپوشیده با یک یا دو سیب قرار دهید. (سیب ها گاز اتیلن را آزاد می کنند و رسیدن را تشویق می کنند.) ،مالوها بسته به اینکه در زمان چیدن چقدر رسیده باشند باید نرم و در عرض یک هفته آماده مصرف شوند. به من اعتماد کنید، شما فقط می خواهید این تنوع را زم، بخورید که واقعا نرم باشد! تفاله ،مالو هاچیا را مانند پودینگ بخورید یا به غذاهای پخته شده اضافه کنید. این ویدیو را در نحوه خوردن ،مالو هاچیا.

،مالو در حال رسیدن

نحوه انتخاب و نگهداری ،مالو

،مالوهایی با رنگ پر جنب و جوش با کاسه گل سبز (که شبیه ساقه میوه است) انتخاب کنید. تا یک هفته در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری شود. توجه داشته باشید که وقتی هاچیا می رسند، ممکن است خطوط سیاه ظاهر شوند، اما این طبیعی است و نشانه بد شدن نیست.

دستور پخت با استفاده از ،مالو

سیب زمینی شیرین گوشت زرد و نارنجی

سیب زمینی های شیرین

پس تفاوت بین سیب زمینی شیرین و سیب زمینی شیرین چیست؟ به طور گیج کننده ای، این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما سیب زمینی شیرین واقعی و سیب زمینی شیرین نمی توانند متفاوت تر از این باشند. چیزی که خواربارفروشی‌ها احتمالاً آن را سیب‌زمینی شیرین می‌نامند، سیب‌زمینی‌ای است که پوست رنگ‌پریده و گوشت داخلی روشن دارد. چیزی که خواربارفروشی آن را سیب زمینی می نامد، آن چیزی است که پوست قرمز مایل به قرمز و گوشت داخلی نارنجی پاییزی دارد. (توجه داشته باشید که الف یام واقعی از نظر گیاه شناسی یک طبقه بندی متفاوت است و در سمت خشک تر است.)

هرچه گوشت درونی رنگارنگ تر باشد، سیب زمینی شیرین بیشتری در مواد غذایی گنجانده می شود – سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر و ویتامین های A، B، C است!

نحوه انتخاب و نگهداری سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرینی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه آنها سنگین باشد. سیب زمینی شیرین را به مدت یک ماه در مک، خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید. آنها را در یخچال نگهداری نکنید، زیرا سیب زمینی شیرین هوادار رطوبت نیست!

دستور العمل با استفاده از سیب زمینی شیرین

آویشن تازه

آویشن

یکی از اعضای خانواده ن،اع، ​​کمی آویشن چوبی بخورید و غذاهای برشته شده و طعم های غنی از اومامی را تصور کنید. شما (یا یک همسایه سخاوتمند) ممکن است مقداری آویشن در باغ داشته باشید تا اینجا و آنجا تازه کنید. به جای کندن سوزن های جداگانه، انگشتان خود را از بالای یک ساقه بکشید و سوزن ها را به سمت پایین بکشید تا سریعتر خارج شوند. آویشن فراوان؟ ساقه کباب و همه با سیب زمینی شیرین کامل!

نحوه انتخاب و نگهداری آویشن

آویشن را با سوزن های سبز تیره انتخاب کنید. دسته هایی را با سوزن های قهوه ای بپوش،د. آویشن نسبتاً مقاوم است و باید دو هفته در یخچال بماند.

دستور العمل با استفاده از آویشن

گردو چند،

گردو

یکی از بستگان گردوهای تلخ و کره ای گردوی اسپند به دلیل داشتن امگا 3 تقویت کننده مغز مشهور است. در نتیجه، این مقدار بالای امگا 3 به این م،ی است که گردو می تواند به سرعت فاسد شود.

گونه ای که به احتمال زیاد با آن روبرو خواهید شد، گردوی ،یسی است که اتفاقاً وقتی پوست آن را می گیرند، به شکل مغز در می آید. در بازارهای کشاورزان در ،رامنتو، اغلب گردوی چند، را می بینم که بافتی ترد در مقایسه با گردوهای معمولی دارد.

نحوه انتخاب و نگهداری گردو

گردوهایی را در پوسته انتخاب کنید که کامل و بدون ، باشند. گردوی پوست کنده باید پر و ترد به نظر برسد. گردوهای پوسته دار را می توان تا 2 ماه در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد. گردوی پوست کنده را می توان تا 6 ماه در یخچال و تا یک سال در فریزر نگهداری کرد.

دستور العمل با استفاده از گردو




منبع: https://healthynibblesandbits.com/october-،uce-guide/