دسته‌ها
اخبار

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف

برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند. و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. در مورد بسیاری از غذاهای ما این موضوع صدق می‌کند و اکثر جهانگردان و گردشگران ورودی در پی آن هستند تا طعم غذاهای ایرانی را در سفرشان بچشند. صحبت کردن در مورد غذا و خوراک ایرانی جذابیت خاص خودش را دارد و اینکه کدام غذاهای ایرانی طرفداران بیشتری دارند، همیشه مورد بحث بوده است.

  • این خورشت در استان کرمان طبخ شده و از انواع آلو می‌توان برای طبخ آن استفاده کرد.
  • اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.
  • این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد.
  • البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید.
  • یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید.
  • با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است.

بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود. خورش قرمه‌سبزی نیز یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با برنج است. این غذای خوشمزه با اینکه مراحل تهیه آن سخت‌تر از خورش‌های دیگر است اما حداقل هفته‌ای یکبار مهمان سفره‌های ماست. دمی گوجه با انواع گوشت مرغ یا گوشت قرمز پخته می‌شود که انتخاب هریک به سلیقه و ذائقه غذایی هر فرد بستگی دارد. به‌صورت کلی گوجه و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مواد تهیه این غذای برنجی خوشمزه هستند.

طرز تهیه کوکو سبزی ترد و خوشمزه با عطر عالی

باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود. از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب. ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند. تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد.

پیتزا قارچ و گوشت

در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند. سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید.

دلمه برگ مو

در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است.