دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای رژیمی

فلافل خوزستانی با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و آن را با نان، گوجه‌فرنگی، خیارشور و انواع ترشی سرو می‌کنند. تنوع قومیتی بالا در استان خوزستان باعث شده است که علاوه بر وجود آداب ‌و رسوم و فرهنگ خاص در هر منطقه، تنوع غذایی نیز در رژیم مردم بومی وجود داشته باشد. روی گوشت‌ها را بپوشانید و آن‌ها را حداقل برای پنج تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید. پس از گذشت این زمان گوشت‌ها را روی تخته کار قرار دهید و گوشت دنده را با بیفتک‌کوب بکوبید. حالا سیخ را از وسط دو استخوان دنده رد کنید و بعد گوشت‌ها را روی حرارت ملایم آتش کباب کنید. حین پخت دنده‌ها می‌توانید کره، آبلیمو و زعفران دم‌کرده را باهم مخلوط کنید و با قلمو روی کباب بمالید تا خوش‌عطروبو شود.

  • در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه ته تالی آشنا کنیم.
  • از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند.
  • اگر فکر می‌کنید تنوع سفره غذایی شما کم شده است می‌توانید به سراغ تهیه حلیم بادمجان به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی درجه یک بروید.
  • پس از خنک شدن ماش، آن‌ها را چنگ بزنید تا تفاله‌های ماش (پوست ماش) جدا شود.
  • برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مخلوط کرده و از آن کوفته قلقلی درست کنید.

به‌عنوان چاشنی می‌توانید از آب لیمو یا ماست استفاده کنید. لیمو عمانی‌ را با چنگال سوراخ کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. برای تهیه لخ لخ بوشهری، بهتر است برای هر نفر، حدود ۲۰۰ گرم از ماهی شیر یا قباد، هامور یا سنگسر سفید استفاده شود.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج –  انواع کوفته، کوکو و شامی

علت نام‌گذاری رستوران روحی نیز همین ویژگی خاص در پذیرایی است. این رستوران با استفاده از گل و گیاه‌های معطر در گوشه و کنار خود، فضایی امن و راحت برای صرف غذا و هم‌نشینی فراهم کرده است. در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود. در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند.

ساطری پلو

وقتی سوپ را از روی حرارت برداشتید اگر دوست داشتید می‌توانید دو قاشق خامه به آن اضافه کنید تا هم خوش‌طعم و هم کاملاً سفید شود. اگر دوست دارید سوپ شیر شما قارچ داشته باشد، می‌توانید یک ربع قبل از به انتها رسیدن پخت سوپ شیر، قارچ‌ها را که به‌صورت جداگانه کمی تفت‌داده‌اید به مواد اضافه کنید. جو را بگذارید با 2 لیتر آب بپزد و لعاب بیندازد، وقتی آب کاملاً تبخیر شد می‌توانید شیر را اضافه کنید.

فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید. اکثر غذاهای ایرانی شامل گوشت و سبزیجات هستند و سرشار از پروتئین یا مواد مغذی می‌باشند. برای مثال می‌توان به آبگوشت، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش فسنجان و ….

اما آش رشته از تمامی این آش‎ ها معروف تر و محبوب تر است. این آش در ایامی مانند ماه رمضان به صورت نذری پخته می‎ شود و برای طبخ آن به موادی مانند حبوبات مختلف، سبزی‎ های مخصوص آش و رشته و کشک نیاز است. مهم ترین قسمت آش تزئین روی آن است و ایرانی ها در این مورد بسیار ماهر و خوش سلیقه هستند. برای تزئین آن از کشک، سیرداغ، نعنا داغ و پیاز داغ استفاده می ‎شود.