دسته‌ها
اخبار

لذیذترین غذاهای استان خوزستان-غذای رژیمی

این غذا به دو روش سرو می شود یا با سبزی پلو که به صورت جداگانه تهیه می شود و یا با نان. ماهی صبور، روی آتش پخته می شود و به دلیل طعم خوب این ماهی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر ماهی صبور، سبزی ماهی و پلویی، سیر و پیاز، نمک و فلفل سیاه، تمبر هندی و رب گوجه برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

مبل سلطنتی طرح ترک چراغان یک مبل بسیار زیبا می باشد که در رنگ دلخواه شما قابل سفارش است. قابلیت تغییر رنگ مبل طرح ترک چراغان این امکان را به ش.. مبل راحتی تانیا یکی از مدل های اقتصادی و با کیفیت است. این تخت خواب دارای ویژگی های مختلف بوده و در سایز های مختلف تولید می شود. کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چی شی و لینک مستقیم بلا مانع است. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.

یکی از ویژگی‌های مهم چلوکبابی جوان قیمت مناسب آن است. اگر به دنبال یک کباب با کیفیت و قیمت مناسب هستید و فضایی برای گفتگو و نشستن مدنظرتان نیست چلوکبابی جوان مناسب شماست. در خیابان‌های نیاوران که قدم بزنید یک‌خانه چوبی با پله‌های که در راهرو آن گلدان‌های زیبا چیده‌اند جلب‌توجه می‌کند، بله اینجا رستوران مرشد است. غذاها معمولاً برای دو نفر است و سینی‌های بزرگ حتی برای پنج نفر مناسب است.

تولد در فرهنگهای مختلف مراسم ویژه خود را دارد که نشات گرفته از الگوهای فرهنگی آن جامعه است. در گذشته به شکل سنتی روشهایی برای تشخیص جنس نوزاد وجود داشت. مثلا اگر زن زبر و زرنگ بود،یا چهره اش سرخ و سفید بود ، معتقد بودند بچه اش پسر است. ولی اگر زن تنبل بود یا صورتش تیره بود، معتقد بودند بچه اش دختر خواهد بود.در مناطق بختیاری نشین و عشایری مانند ایذه،پیش از این، زائو به کمک قابله(که به او ماما چه می گفتند) بچه اش را به دنیا می آورد.

  • اما مواد اولیه اش از پوشش گیاهی منحصر به فرد این استان چشم نواز و سرسبز است.
  • این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود.
  • سبزی این آش به صورت خودرو رشد می‌کند و فقط در فصل بهار می‌توان آن را پیدا کرد.
  • رستوران کی تو، یکی از متنوع‌ترین منوها را بین رستوران‌های شهرکرد دارد.
  • از دیگر دسرهای محبوب که در ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می گیرد، مهلبیه است و بیشتر محبوب عرب ها است.

دستور پخت این غذا با چلو گوشت تفاوت زیادی ندارد، اما اگر بر روی هیزم پخته شود بدون شک طعم دلچسب‌تری خواهد گرفت. در دل تاریخ و فرهنگ غنی هر منطقه‌ای حرف‌های زیادی هست تا درباره‌اش با هم بگوییم و تعریف کنیم، یکی از چیزهایی که اتفاقا هواخواه زیاد دارد؛ غذاست، مخصوصا غذاهای سنتی! بیایید در این مقاله از هومسا به لرستان زیبا سفر کنیم و با معروف‌ترین غذاهای لری آشنا شویم.

رستوران سنتی ترنج

در طرز تهیه کباب بختیاری 4 الی 5 ساعت قبل از به سیخ کشیدن مرغ و گوشت، باید فلفل دلمه ای را نیز خورد کنید و در ظرفی که مواد کباب در حال مزه دار شدن هستند، قرار دهید. نیم ساعت قبل از پخت کباب بختیاری، آبلیمو را نیز به ظرف حاوی گوشت و مرغ اضافه کنید. از دیگر غذاهای معروف سنتی استان چهار محال و بختیاری، آبریز است که چرب و خوشمزه و یا پیاز یا تره کوهی در روغن سرخ می شود و معمولا ترشی انار به آن اضافه میکنند.

رستوران سنتی با انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی و دریایی

شاید این کار باعث افزایش چربی کباب شود و در نتیجه هرکسی علاقه‌مند نباشد که وعده­ای به این سنگینی را میل کند. رنگینک یکی از دسرهای سنتی استان خوزستان است که در ماه رمضان میهمان خانه های بیشتر اهوازی هاست و مانند یک وعده غذایی استفاده می شود. مواد اصلی این دسر محبوب، گردو، روغن، خاک قند، آرد و خرما است. پاکوره نوعی کوکو است که به دلیل داشتن آرد نخود، منجر به افزایش پتاسیم و کاهش فشار خون می شود.

تماس با مزه گردی

برای تهیه این کباب به هیچ عنوان از روغن زیاد استفاده نکنید و فقط کف ماهیتابه را کمی چرب کنید. بعد از اینکه یک سمت کباب‌ها پخته شد، آن را برگردانید. سپس این غذا را همراه با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل شده سرو کنید. این ماهی، کبابی است و به همین دلیل که سرخ شده نیست بسیار سالم و مفید است اما تیغ ریز بسیاری دارد.