دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذای رژیمی

شاید در شهرهای دیگر ایران هم بتوانید فلافل را مزه کنید اما طعم آن زیر آسمان پر ستاره آبادان چیز دیگریست. فلافل آبادان از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهری ساده اما مزه ای وصف نشدنی دارد. مانند دیگر شهرهای ایران فلافل بصورت ساندویچ سرو میشود که میتوانید به سلیقه خودتان آنرا با خوراکی های دیگری مثل پیاز، جعفری، گوجه یا ترشی های مخصوص نوش جان کنید. تندی فلافل آبادانی در هوای گرم آبادان یک تجربه جالب است که با هر بار میل کردن آن برای یکبار دیگر امتحان کردن مشتاق خواهید شد.

از انواع کباب‌های ایرانی گرفته تا انواع ته‌چین‌ها و پیش‌غذاهای خوشمزه که معمولاً آن‌ها را فراموش می‌کنیم. زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوراک‌های بومی در نظرسنجی لست‌سکند قرار نداشتند. البته قرار گرفتن خورشت کرفس در مقابل قرمه سبزی در مرحله اول از بدشانسی این خورشت بی‌دفاع بود و حذف شدنش در رقابت با قرمه سبزی کاملا بدیهی به نظر می‌‌آمد. «کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست.

برخی بر این غذا ایراد می‌گیرند که چربی آن زیاد است اما باید گفت که برای کمتر شدن چربی غذا می توانید بادمجان آن را کبابی کرده یا بپزید. برای تهیه‌ی سبزی پلوی ایرانی به برنج، نمک، روغن، کمی زعفران، سبزی پلویی (جعفری، گشنیز، شوید، تره) یا فقط شوید نیاز دارید. اگر در شهر یا روستای شما در قورمه سبزی از مواد دیگری استفاده می کنید لطفا با ما در میان بگذارید.

  • برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد.
  • در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود.
  • یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است.
  • برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید.
  • باقلا پلو از دیگر انواع غذاهای برنجی فوق‌العاده‌ای است که با گوشت مرغ و گوشت قرمز آماده می شود.

سیر داغ و پیاز داغ به شیدایی طعم انار در آش کمک میکند. بقیه آش ها که کلا آرایشی زیبا با کشک و تزئیات دیگر دارند، اما آش انار با دانه های یاقوتی انار یک اثری هنری خوشمزه را به زخ می کشد. در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند. اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند.

طرز تهیه کوفته انار و پسته غذای مناسب شب یلدا

گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است.

در مسابقه بهترین غذاهای ایرانی لست سکند چه گذشت

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طرفداران بیشماری دارد. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید. رب گوجه فرنگی و زعفران را به گوشت اضافه کنید و داخل خورشت آب بریزید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند.

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید. یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید. به طور مثال خوردن بعضی از غذاهای ایرانی مثل کله پاچه و غیره که چربی زیادی دارند برای افرادی با چربی بالا توصیه نمی شود و می توانند غذاهای کم چرب تر و یا غذاهای رژیمی را مصرف کنند. در این غذا می‌توانید مرغ را به‌صورت جدا بپزید و مانند خورش در کنار ته‌چین قرار دهید و یا می‌توانید بعد از پختن، آن را ریش‌ریش کرده و ته‌چین را به‌صورت لایه‌لایه درست کنید.