دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی کیش که حتما باید امتحان کنید مجله علی‌بابا-غذای رژیمی

به را پوست بگیرید و بعد از جداکردن هسته‌های آن، به را در ابعاد مکعبی متوسط خرد کرده و در روغن سرخ کنید. سپس به سرخ‌شده را همراه زعفران دم‌کرده و شکر به خورشت اضافه کرده و صبر کنید تا غذا جا بیفتد. خورش قیمه نخود از غذاهای خوش‌طعم یزدی است که به‌جای لپه، از نخود در آن استفاده می‌شود. این خورش طعمی مشابه آبگوشت دارد که از همین نظر متفاوت است. قیمه نخود یزدی، رنگی زعفرانی دارد و در طرز تهیه آن معمولا رب گوجه‌فرنگی به کار نمی‌رود.

در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم. کافه هدایت یک کافه و رستوران کوچک است که در داخل آن محیطی مفرح و آرام برای مهمانان ایجاد شده است. کافه هدایت طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و غیر گیاهی را سرو می‌کند. اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید. این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید. دمپختک پلو که از انواع غذای ایرانی دم دستی میباشد و میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را حاضر کرد.

  • یک روش دیگر طبخ این است که تکه‌های گوشت را از آب گوشت خارج نکنید و برنج را با همان آب گوشت و تکه‌های گوشت و یک عدد لیموعمانی دم ‌کنید.
  • باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود.
  • سپس پوسته‌ نازک بعدی را که به آن جفت می‌گویند، نیز جدا می‌کنند.

در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد. کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید. ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید. برای پختن یک کشک‌بادمجان خوش‌مزه شما می‌توانید بادمجان‌ها را به‌اندازه‌ای که نیاز دارید سرخ‌کرده و یا کبابی کنید. اگر قصد سرخ کردن بادمجان‌ها را دارید حدود یک ساعت قبل از سرخ کردن بادمجان‌های پوست‌کنده شده را در آب‌نمک بگذارید تا هم تلخی آن برود هم کم‌تر روغن مصرف کند. جوجه كباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است.

طرز تهیه چلو ماهیچه ویژه

نوع محلی نان کلانه معمولا در تنور یا روی ساج گلی یا سنگی درست می‌شود؛ اما شما می‌توانید آن را روی گاز یا در فر نیز درست کنید. کلانه یا «که لانه»، یک نان محلی و خوشمزه است که از ۳۰۰ سال قبل تاکنون پخت می‌شود. اصالت این نان به شهرهای کردنشین کردستان و کرمانشاه برمی‌شود. کلانه که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای دنیا شهرت دارد، با نام «پیتزای کردی» نیز شناخته می‌شود. نان کلانه در کشورهای همسایه مانند افغانستان، آذربایجان و ترکیه نیز با روش طبخی مشابه نان کلانه ایرانه، درست می‌شود؛ اما نام‌های متفاوتی دارد. به‌طور مثال، به این نان در کشور افغانستان، «بولانی»، در ترکیه، «گزلمه» و در آذربایجان، «سبزله گوتاب» می‌گویند.

۱۳- خبیصه، یک شیرینی در بین غذاهای سنتی کیش

انواع خورش، غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در این خطه از کشور عزیزمان، طبخ و تهیه می‌شوند و به‌قدری مشهور و لذیذ هستند که امکان ندارد تاکنون، نام آن‌ها را نشنیده باشید. سیر، بادمجان، گردو، زردچوبه، طعم‌دهنده‌های ترشی مانند رب انار، آب انار و نارنج و سبزی‌های محلی مثل چوچاق و خالواش از مواد اصلی بسیاری از غذاهای محلی گیلانی هستند. گوشت خورشتی را همراه با کمی دارچین و فلفل و زردچوبه در مقداری روغن سرخ کنید و سپس آب روی آن بریزید تا گوشت بپزد. پیاز خردشده را در ظرفی دیگر در روغن تفت دهید و وقتی طلایی شد، نعنا و جعفری که ساطوری کرده‌اید، به آن اضافه کنید.

در این فاصله، کشمش و زرشک را جداگانه با کمی روغن یا کره تفت دهید. مقداری از برنج آماده را با زعفران مخلوط کنید و هنگام کشیدن غذا، آن را همراه زرشک و کشمش لابه‌لای برنج بدهید. در آخر روی پلو را با مخلوط گوشت و پیاز داغ، کشمش و زرشک و برنج زعفرانی تزیین کنید. ته‌چین گوشت گرمساری، یکی از قدیمی‌ترین غذاهای اعیانی مناطق مرکزی ایران است؛ غذایی چرب، پرکالری و البته گران که گرمساری‌ها به آن ته‌چین می‌گویند. این غذا معمولا در مهمانی‌های مهم، مجالس عروسی، ایام محرم و ماه رمضان در گرمسار سرو می‌شود.