دسته‌ها
اخبار

معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو

اگر دوست دارید طعم غذای شما ترش باشد، قوروت را کمی بیشتر بجوشانید. لیمو عمانی‌ را با چنگال سوراخ کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. دارچین، رنگ خورش را تیره می‌کند؛ پس اگر دوست دارید خورش قیمه شما روشن باشد، دارچین را حذف کنید. شما می‌توانید به‌جای روغن مایع از روغن حیوانی استفاده کنید تا عطر و طعم گمنه بهتر شود. برای تهیه لخ لخ بوشهری، بهتر است برای هر نفر، حدود ۲۰۰ گرم از ماهی شیر یا قباد، هامور یا سنگسر سفید استفاده شود. توجه داشته باشید که نعنا نباید زیاد سرخ شود؛ زیرا طعم غذا را تلخ می‌کند.

این غذای اصیل و خوشمزه مازندرانی بسیار پرطرفدار است و یک غذای اعیانی حساب می‌شود. در این مطلب به معرفی برخی از این آش‌ها و آبگوشت‌های متنوع می‌پردازیم. دلمه اکثرا به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و حسابی اشتهایتان را باز می‌کند. در این مطلب به معرفی چند تا از این غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر می‌پردازیم. تنوع غذا در گیلان خیلی زیاد است و پایه‌ی بیشتر غذاهاش از سیر و سبزی‌های معطر محلی است. 70 غذا که به یک خطه و منطقه‌ی خاص تعلق دارند و با شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط افراد محلی آن منطقه طبخ می‌شوند را ، به شما معرفی می‌کنیم.

این گیاه در مناطق متنوعی از ایران کشت می‌شود و خوشبختانه هنوز تولید و فروش آن رونق دارد. به طور کلی دنیای املت‌­ها بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد. یعنی شما می‌توانید به طرز مثال یک سه شنبه صبح ساعت 8، برای خودتان املتی جدید اختراع کنید!

  • توجه داشته باشید که اگر کوفته‌ها را به‌صورت گرم در ظرف بکشید، له خواهند شد.
  • برنج را از چند ساعت قبل با آب و نمک خیس کنید و بعد آن را به روش آبکشی بپزید.
  • در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند.
  • در گذشته خمیر این آش را به‌صورت دستی درست می‌کردند؛ اما امروزه رشته‌‌های آماده آشی جایگزین آن شده است.

دلمه برگ مودلمه برگ مو یکی دیگر از غذاهای محلی ترک زبانان است که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به نام آذربایجان ثبت شده. پلو مخلوط یکی از غذا‌های سنتی و خوشمزه مشهد است که از گوشت و برنج و پیاز و هویج و ادویه های مختلف تهیه می‌شود. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. نصف سیب‌زمینی‌ها، پیازها و گوشت گوسفندی را در چرخ‌گوشت، چرخ کنید. سپس مواد چرخ‌کرده را خوب با دست ورز دهید و ادویه‌ها را به آن‌ها بیفزایید.

۱۱- آبگوشت بزباش همدانی

سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود. آب برنج را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید. ته قابلمه، نه دیگ سیب‌زمینی بگذارید و برنج را روی آن بریزید تا روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه (سبک پسران کریم)

اما اگر به مغازه‌های حاج خلیفه رهبر دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه در خانه را در وبلاگ آرسس شف مطالعه کنید. آب دوغ خیار یک غذای ایرانی سرد استگونه‌هایی شبیه به این غذای ایرانی در ترکیه، مقدونیه، قبرس، آلبانی و ارمنستان نیز تهیه می­شود. آب دوغ خیار نام یک غذای ساده و سنتی ایرانی اصیل است که به صورت سرد در کاسه سرو می‌شود.

قیمت ریال قطر امروز به تومان ایران و دلار + نرخ ارز و پول پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱

لوبیا چیتی را از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را به‌همراه پیاز داغ و زردچوبه و آب در قابلمه بریزید تا بپزد. پس از پخت کامل لوبیا چیتی، رب تفت داده شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب لوبیا چیتی کاملا تبخیر شود.

کباب کوبیده یونانی هم به همین شیوه آماده می‌شود و گوشت کباب کوبیده داخل لایه چربی پیچیده و به سیخ کشیده و کباب می‌شود. چکدرمه یا چگدیرمه یکی از معروف‌ترین غذاهای گرگان است که در مجالس و مهمانی‌ها حضور پر رنگی دارد. پیشنهاد می‌کنم در سفر به بوشهر حتما این غذای عربی بوشهری را تست کنید. با اجاره سوئیت در بوشهر اقامتی دلچسب و به یادماندنی در این شهر را تجربه کنید و از طعم غذاهای دریایی و خاص بوشهر لذت ببرید.

کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. قیمه نثار از نظر ارزش غذایی، حرف زیادی برای گفتن دارد.

در فهرست غذاهای سنتی این منطقه، انواع آبگوشت، آش، اشکنه و دیگر غذاها مانند دمپختک، کوفته قمی و غیره دیده می‌شود. کوکوی شیرین یکی از غذاهای اصیل و قدیمی استان قزوین است که در دیگر مناطق ایران از جمله مشهد، اصفهان و تبریز نیز درست می‌شود. کوکوی شیرین، پای ثابت مجالس و مهمانی‌ها است و به‌صورت سرد یا گرم برای پیش‌غذا یا دسر سرو می‌شود.