دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

هویج پلو، یکی از غذاهای محبوب شیرازی‌ها است که برخی افراد، آن را با خورش هویج منطقه آذربایجان اشتباه می‌گیرند. هویج پلوی شیرازی با هویج، شکر، گوشت چرخ‌کرده (مرغ یا کوفته قلقلی)، برنج، زعفران، پیاز، دارچین و نمک درست می‌شود و طعمی شیرین دارد. ته‌چین گوشت گرمساری، یکی از قدیمی‌ترین غذاهای اعیانی مناطق مرکزی ایران است؛ غذایی چرب، پرکالری و البته گران که گرمساری‌ها به آن ته‌چین می‌گویند. این غذا معمولا در مهمانی‌های مهم، مجالس عروسی، ایام محرم و ماه رمضان در گرمسار سرو می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این نسخه از ته‌چین، برنج، گوشت بره، پیاز، کشمش، زعفران، گرد لیمو، فلفل، نمک و روغن هستند. زنجانی‌ها برای تهیه جغور بغور (جیغیر بیغیر) از دل و جگر و قلوه گوسفند همراه با غوره، پیاز، گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این خوراکی محلی، طعم شیرین آن است و از همین رو بیشتر برای دسر مصرف می‌شود. غذاخوری‌های حاشیه زنده‌رود، خیابان‌های اطراف میدان نقش جهان، هتل‌های اصفهان و غیره از گزینه‌های پیش روی شما برای چشیدن بهترین خورش ماست عمرتان هستند که نباید از آن غافل شوید. خورش ماست از آن امضاهای اصیل اصفهانی است که خود به‌تنهایی دلیل خوبی برای سفر به خطه از کشورمان محسوب می‌شود.

  • اگر شما نیز قصد سفر به کرمان را دارید یا می‌خواهید در مورد غذاهای کرمانی اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
  • ممکن است اگر از قبل با مزه‌ شولی آشنایی نداشته باشید کمی غافلگیر شوید چون برای پختن این غذا از سرکه استفاده می‌کنند و طعم ترشی دارد.
  • كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.
  • برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این پروتئین و ویتامین دی موجود در آن را هم نباید نادیده گرفت. پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند. معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید.

غذاهای محلی کرمان

حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.

چند مورد از غذاهای ایرانی اصیل را نام ببرید؟

یوان آش، یکی از آش‌های سنتی و مقوی استان البرز است که با برنج، عدس، سبزی آش، شلغم، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود. طرز تهیه مرجو خورش گیلانی و مازندرانی نیز مشابه مرجو خورش طالقان است؛ با این تفاوت که در آن‌ها از گردوی خرد شده و سبزی معطر نیز استفاده می‌شود. قیمه پیچاق اردبیل، یکی از انواع این خورش متفاوت و بسیار لذیذ است که با تخم‌مرغ، خلال بادام، برگ مو، زعفران، کره محلی و ادویه خورشتی درست می‌شود.

در واقع، از آنجایی که زنجان یک منطقه سردسیر حساب می‌شود، مردم برای تقویت بدن خود در سرمای استخوان‌سوز زمستان به‌سراغ غذاهای پرکالری و طبیعی می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان زنجان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. استان سرسبز گلستان به مرکزیت شهر گرگان، در شمال کشور قرار دارد.

تا اینجای مقاله به طور کلی با غذاهای خوشمزه ایرانی آشنایی پیدا کردید اما قصد ما از نوشتن این مقاله به طور کلی معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به شما بود. در این قسمت میخواهیم لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را به شما ارائه دهیم تا اگر برای مجالس مهم خود به دنبال غذاهایی هستید که با ذائقه بیشتر ایرانیان همخوانی داشته باشد. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند. مواد اولیه تاس کباب شباهت زیادی به مواد مایه ماکارونی دارد.

طعم و عطر سبزی قرمه، پیاز داغ و سیب‌زمینی به‌همراه لیمو امانی، غذایی وسوسه‌انگیز و خوشمزه را خلق می‌کند که به‌سختی می‌توان به آن دست رد زد. نمک، فلفل و زردچوبه را به ماهی سرخ شده اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید. آب برنج خیس خورده را خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید تا مغز دانه‌های آن نرم شود.