دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

طرز تهیه هویج پلو شیرازی ساده هم بسیار ساده است؛ با این تفاوت که مرغ یا گوشت از آن حذف می‌شود. پیازو از قدیمی‌ترین غذاهای زنجان است که ظاهری شبیه به اشکنه یا آش دارد و در گذشته بیشتر برای شام مصرف می‌شد. ماده اصلی پیازو، تورتا است؛ کفی که هنگام جوشاندن روغن زرد، از روی آن می‌گیرند و در زبان آذری به آن «ساری یاغ» می‌گویند. خورشت بامیه یک غذای اصلی است که در کنار چلو یا کته، سبزی خوردن، سالاد و ترشی سرو می‌شود. این غذای فوق‌العاده مغذی برای وعده ناهار و شام در دورهمی‌های خانوادگی مناسب است.

سپس از آن‌ها به‌اندازه یک گردوی کوچک بردارید و گوشت قلقلی درست کنید. گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کرده و بعد آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. سپس آن‌ها را در روغن تفت دهید و کمی زعفران در آن بریزید. هویج‌ها را به‌صورت خلالی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. کمی نمک و زعفران دم‌کرده به آن اضافه کنید تا خوش‌رنگ شود. این مواد (کشمش، گوشت قلقلی و هویج) را با هم مخلوط کنید.

  • شیرین پلو، ترکیبی بی‌نظیر از برنج، خلال پرتقال شیرین ‌شده، شربت قوام آمده، خلال بادام، خلال پسته، زعفران ساییده شده، زرشک، گلاب و کره است و طعمی شیرین و بسیار خوشمزه‌دارد.
  • سپس یک چهارم پیمانه آب جوش روی آن بریزید و صبر کنید تا سیر بپزد و آب هم تبخیر شود.
  • این غذا را به آبگوشت ایرانی شبیه می‌دانند با این تفاوت که در گوشت لوبیا خبری از نخود نیست.
  • سپس آن‌ها را به‌همراه نخود نیم‌کوب شده و آب در یک قابلمه بریزید.

حال نوبت آن است که با زرشک و خلال پسته آن را تزیین کنید. حالا درب قابلمه را میبندیم و صبر میکنیم تا خورش بپزد و آب آن کم شود. در مرحله بعد مقداری آب ب قابلمه اضافه می‌کنیم طوری که سطح آب ۲ بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. بعد از آن که عطر سیر بلند شد، پاچ باقلا را به آن اضافه می‌کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم.

طرز تهیه نازخاتون گیلان

تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. اگر می‌خواهید غذای خود را در یک جای بزرگ و مجلل در کرمان نوش جان کنید، رستوران پالیز دقیقاً یکی از بهترین رستوران های کرمان است. جایی که علاوه بر رستوران دارای تالار پذیرایی و همچنین سفره خانه نیز می‌باشد و امکان سفارش انواع غذای ایرانی و همچنین سنتی کرمانی وجود دارد. اگر در بین گشت و گذار در بافت قدیمی شهر بودید و احساس گرسنگی کردید، بهترین جایی که می‌توانید برای غذا خوردن در همان نزدیکی‌ها بروید، رستوران وکیل است. یک رستوران شیک با انواع غذاهای محلی و مدرن که پاتوق توریست‌ها و گردشگران در کرمان است.

قیمه یکی از رایج ترین غذاهای ایران است که در معمولا در مناسبت های خاص به عنوان نذری تهیه و توزیع می‎ شود. فسنجان یکی از بهترین غذاهای سنتی ایرانی است که در تمامی مهمانی ها و مجالس زینت بخش سفره ‎های ایرانی شده است. فسنجان با گردو، رب انار و گوشت مرغ یا اردک درست می‎ شود. مثلا در برخی از مناطق از گوشت چرخ شده قلقلی کوچک استفاده می‌ کنند و به طور کلی پخت آن بستگی به ذائقه افراد دارد برخی از افراد آن را ترش تر و برخی دیگر ملس دوست دارند. خورش قیمه یا خورش لپه از غذاهای معروف ایرانی است که طرف‌دار زیادی بین مردم ایران دارد.

سفارش غذاهای ایرانی متنوع در تورنتو

بعد از اینکه مرغ کاملاً آب پز شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و داخل یک ظرف بگذارید. برای تهیه باقالی قاتق اول سیرها را رنده می‌کنیم و سپس آن‌ها را درون مقداری روغن تفت می‌دهیم. حدود سه الی چهار ساعت زمان لازم است تا مواد در کنار یکدیگر خوب بپزند. بعد از این مدت سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و داخل قابلمه بیندازید.

کباب کوبیده یونانی از نوع گرگانی

بدون شک تهیه لیست غذاهای سنتی ایرانی به کتابی قطور و یا چند جلدی ختم خواهد شد. اما در این میان برخی از غذاهای سنتی ایرانی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همیشه هم در صدر لیست‎ بهترین غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته اند. اگر به دنبال طعم متفاوتی از آبگوشت و قرمه سبزی هستید، حتماً آبگوشت قورمه را تجربه کنید. در اصل ترکیب آبگوشت و قورمه سبزی مزه‌ای متفاوت به وجود آورده است که به مزه مزه کردن این غذا می‌ارزد. البته اگر در همدان به دنبال غذاهای سنتی و معروف هستید، آش آماج هم گزینه‌ دیگری برای تست است. آش آماج علاوه بر موادی که در آش استفاده می‌شود، از نوعی خمیر نامنظم نیز در آن استفاده می‌شود که پس از خشک شدن روی حرارت، در آش از آن استفاده می‌کنند.