دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

لوبیا سفید و گندم را حتما از قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها معده شما را اذیت نکند. برخی افراد، خلال‌ها را در شهد میجوشانند تا کاملا شیرین شوند. برخی افراد از مقداری نعنا خشک و زیره سیاه برای خوشمزه‌تر کردن مواد فلافل استفاده می‌کنند. به‌عنوان چاشنی می‌توانید از آب لیمو یا ماست استفاده کنید.

  • سینی را برای یک تا دو ساعت در طبقه وسط فر از قبل گرم شده در دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کباب سرداشی آماده شود.
  • اردبیل با آب‌و‌هوایی سرد و کوهستانی در شمال غرب ایران، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است.
  • هویج پلو را روی شعله ملایم بپزید؛ زیرا در غیر این صورت، شیره شکر، ته‌دیگ شما را می‌سوزاند.
  • پس از گذشت نیم ساعت، سیب‌زمینی‌های سرخ شده، عدس و آلوی آبکش شده را در تابه بریزید.
  • ممکن است شما جایی خورش کرفس بخورید و خوشتان بیاید و فردای آن روز خورش کرفس دیگری را نخورید.
  • این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد.

بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب.

داستان شنیدنی 20 غذای ایرانی معروف

اشکنه، یکی از غذاهای اصیل، لذیذ و بدون گوشت ایرانی است که معمولا همراه با نان سرو می‌شود. از مواد اولیه این غذای سوپ مانند، می‌توان به روغن، پیاز، سبزیجات (شنبلیله یا مرزه خشک)، آرد گندم، نمک، زردچوبه و ادویه‌های دیگر اشاره کرد. اشکنه، پیش‌غذایی است که به سرعت و به‌سادگی در آشپزخانه طبخ می‌شود و شما می‌توانید انواع آن را برای مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه درست کنید. آش رشته غذایی کامل و مغذی است که هر کسی می‌تواند در هر سنی و با هر شرایط سلامتی از آن لذت ببرد.

۴۷- کشک بادمجان

مخلفات رنگارنگ و ترش‌مزه اردک شکم‌پر آن‌قدر لذیذ هستند که آب دهانتان را راه خواهند انداخت. پس در سفر به مازندران و در خانه محلی‌ها حتما سراغ این غذای خوشمزه را بگیرید و اگر تاکنون آن را نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید. در دستور پخت این غذا، از گوشت تمامی قسمت‌های گوسفند از جمله ماهیچه، گردن و مغز ران می‌توانید استفاده کنید؛ البته این روزها برای تهیه زیربرنجی معمولا از ماهیچه و مغز ران استفاده می‌شود. در نهایت نیز یک قطعه پیاز و کمی نمک در سینی می‌گذارند و غذا را با نان می‌پوشانند تا سرد نشود. استان لرستان در غرب کشور با نام سرزمین آبشارها مشهور است و هر سال، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. غذاهای محلی این منطقه از قدمت و تنوع بسیاری برخوردار هستند و بدون شک، شما را عاشق خود خواهند کرد.

۱۸. غذاهای محلی استان زنجان

در استان کهگیلویه و بویر احمد نباید انتظار غذاهای پرچرب و سنگین را داشته باشید؛ زیرا ریشه غذاهای سنتی این منطقه در زندگی عشایری گذشتگان این استان است. غذاهای محلی این استان معمولا با نان محلی سرو می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به شله ماسی، شله ماشکی، شله بادامی، کله جوشک، شله شیری، پلو یا آش کنگری، نان بلوط و غیره اشاره کرد. استان قم با قدمتی از بیش از هفت هزار سال قبل، یکی از استان‌های کویری و مرکزی ایران است.