دسته‌ها
اخبار

لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

مواد تشکیل‌دهنده این غذا مشابه خورش بادمجان است و نکته مهم در تهیه این غذا، بریدن ته بامیه به شکلی است که مایع لزج آن خارج نشود. کشک سالاری، یکی از غذاهای محلی مردم بیرجند در استان خراسان جنوبی است که نباید به‌هیچ‌وجه تجربه‌ مزه کردن آن را در سفر به این منطقه از دست داد. طرز تهیه این غذا کمی مشکل و زمان‌بر است؛ اما مطمئن باشید که طعم نهایی این غذا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. برای تهیه کباب بختیاری به راسته گوسفندی و سینه مرغ یا فیله ماهی نیاز دارید. البته کباب بختیاری اصیل با گوشت بره و دنبه بره به‌صورت یکی در میان در سیخ درست می‌شود و طعمی منحصربه‌فرد دارد.

امروزه کیک یزدی توسط همه مردم جهان به عنوان خوشمزه­ترین شیرینی ایرانی یاد می­شود و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می­کنند حتماً آن را امتحان می­کنند. اخیرا این برند خوش‌نام (خاج خلیفه رهبر) اقدام به ارائه کیک یزدی در بسته بندی‌های زیبا و در کلاس بین المللی کرده است. به گونه‌ای که شما می‌توانید آن‌ها را بخرید و برای مدت زیادی نگهداری کرده و هر زمان که دلتان خواست از طعم اورجینال آن بچشید.

  • رژیم غذایی سنتی استان سمنان، به‌دلیل حضور غذاهای متنوع و لذیذ و استفاده از مواد غذایی بومی و محلی، ارزش غذایی مطلوبی دارد.
  • تا اواخر دوره قاجار با خورش‌های ایرانی گره خورده بود و از آن پس به دلایلی، قلیه جای خود را به واژه خورش داد.
  • این غذا به عنوان غذای سنتی خاورمیانه هم شناخته می­‌شود.
  • اهالی این شهر نیز با گردو غذایی خوشمزه به نام گردو پلو را طبخ می‌کنند که با مرغ، گوشت یا به‌صورت گیاهی نیز سرو می‌شود.

ترکیبی از کدوی سبز و سیب‌زمینی این غذای خوشمزه را می‌سازد. البته مواد دیگری مثل گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیاز هم در این غذا حضور دارند. اگر با کدوی تازه این غذا را بپزید، طعم آن عالی خواهد شد. به هر گوشه از ایران که سفر کنید اقوامی را می‌بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشان غذاهای سنتی لذیذی دارند. بین هزاران غذای محلی و سنتی چندین غذا به دلیل طعم خیلی خوبی که دارند از غذاهای دیگر معروف‌تر‌ند و تعداد طرفدارنشان هم بیشتر است.

گاهی اوقات گوشت گاو و مرغ و پرندگان هم در کنار برنج استفاده می‌شود. خاویار ممکن است یکی از بزرگترین صادرات ایران باشد، اما اکثر ایرانی ها تمایل به خوردن غذاهای معمولی خاورمیانه دارند. روغن زیتون، کره و چربی در پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. در آشپزی ایرانی به غذاهایی خورش گفته می‌­شود که به عنوان غذای اصلی در کنار برنج سرو می‌­شود. اما جالب است بدانید که خورش ماست شبیه غذای اصلی نیست و بیشتر شبیه یک دسر شیرین است، اتفاقا خیلی‌ها عاشق آن هستند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان گیلان

بادام کوهی، بلوط، شیرین ‌بیان، گل ‌گاو زبان، کتیرا و آنغوزه از مهم‌ترین محصولات بومی این استان به شمار می‌آیند. طبق آماری که مسئولان گردشگری و غذایی استان فارس اعلام کرده‌‌اند، بیش از ۲۵۰ نوع غذای محلی و بومی در این استان شناسایی شده است که ریشه در فرهنگ، اقلیم و نوع زندگی مردم این سرزمین دارد. سپس آن را با شیر، کره و کمی گلاب را بپزید تا غذایی با عطر فوق‌العاده داشته باشید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و به‌همراه آب تازه در یک قابلمه بریزید.

لخلاخ به معنی بوی خوش است که از کلمه عربی لخلخه گرفته شده. سفر به بوشهر، سفر به شهری گرم و سرزنده با نوای گرم نی انبان و میزبانی مردمانی مهمان‌نواز است. آش گزنه یادوخین کردستاندر فصل تابستان و زمان برداشت غلات، مردم کردستان این غلات رو فرآوری و برای استفاده در زمستان نگهداری می‌کنند. این غذا در اصل با کنگر درست می شود، اما چون کنگر گیاهی نایاب است و بیشتر در ماه فروردین پیدا می‌شود، در ماه‌های دیگر برای درست کردن این غذا از کرفس استفاده می‌شود. کئی پلا مازندرانیدر زبان شیرین مازندرانی به کدو حلوایی کئی گفته می‌شود. البته اهالی مشهد از شله بیشتر در مراسمات سوگواری و نذری‌هایشان استفاده می‌کنند.

طرز تهیه میرزا قاسمی

علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد. همین مسئله باعث می‌شود اغلب به زنان باردار توصیه شود از خوردن این ماده غذایی خودداری کنند. در ترکیب این دسر لذیذ از آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب می‌ریزند. آلبالو پلو را در فصل تابستان که آلبالو های تازه در بازار وجود دارد می پزند. و البته در فصل زمستان هم می توان آن را به وسیله مربای آلبالو و یا آلبالو های تابستانه که در فریزر نگه داری شده اند تهیه کرد.

این کباب با طعمی ترش و شیرین معمولا با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای متفاوت از یک شامی را به شما ارائه می‌دهد. کباب زردک به آسانی و در کمتر از یک ساعت در خانه آماده می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان غذای اصلی، پیش‌غذا، غذای پیک نیک یا یک میان وعده خوشمزه سرو کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه کباب زردک و نکات طلایی پخت آن آشنا کنیم. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست. در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمبر هندی به غذا اضافه کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان هرمزگان

این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. بیشتر غذاهای سنتی و معروف ایرانی در تمام نقاط کشور طبخ می‌شوند و علاوه بر آن اکثر شهرها و روستاها غذاهای محلی هم دارند.

در کنار رود زاینده رود که قدم بر می‌دارید، پس از تماشای مکان‌های دیدنی این شهر زیبا، بوی بریانی مست‌تان می‌کند. خوردن ترکیب گوشت گوسفندی و جگر سفید به همراه ادویه‌های مخصوص، اتفاق‌های خوب روزتان را تکمیل می‌کند. ترکیب این غذای چرب و خوشمزه با دوغ تازه که عطر نعنایش به مشام می‌رسد و نون سنگک داغ، مزه‌ دلچسب‌اش را برای همیشه زیر زبان‌تان خواهد گذاشت. همان میرزاقاسمی، باقلاقاتق و کباب ترش که از جمله غذاهای محلی گیلان و بسیار معروف این شهر است.