دسته‌ها
اخبار

لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک

شاید تصور شما تا به حال در مورد آبگوشت یک غذای نارنجی رنگ با گوشت و نخود و لوبیا است. اما آبگوشت بادمجان و کشک کرمانی، یک آبگوشت کاملاً متفاوت است. مواد اولیه در این آبگوشت گوشت قرمز، بادمجان، کشک، چغندر، لوبیا، نخود و سیب زمینی است و طعم کاملاً متفاوتی دارد. همچنین برای یادگیری رایگان دستور پخت غذاهای ایرانی و بین المللی، در وبلاگ آشپزی سایت آموزشگاه آشپزی آرسس شف آموزش‌های خوبی قرار گرفته‌ است. دارچین، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود.

  • دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است.
  • علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید.
  • غذاهای سنتی ایرانی را قطعا همه ی شما امتحان کرده اید و در مهمانی ها و دورهمی ها یکی از گزینه های انتخابی شماست.
  • دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند.
  • غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد.

فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده را به گوشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا به خورد گوشت‌ بروند. در ادامه پیازهایی که خلالی ریز کرده‌اید، به گوشت‌ اضافه کنید. در برخی دستورهای شیشلیک کبابی از آب‌لیمو تازه، آب انار، دارچین و میخک نیز استفاده می‌کنند که به سلیقه افراد برمی‌شود. آش رشته با تزئینی از کشک، نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ، یکی از بهترین آش‌های ایرانی است که برخی اصل و نسب آن را به شهر تهران نسبت می‌دهند.

ته تالی

آش برنج، منبع غنی ویتامین B۱ است و سطح قند خون را تنظیم می‌کند. به‌دلیل شرایط خاص آب‌و‌هوایی و خصوصیات اقلیمی که دارد، دارای غذاهای متنوع و خوش آب و رنگ است. بسیاری از ادویه‌های این منطقه هندی است و تاثیر بسیاری از غذاهای هندی بر غذاهای محلی این منطقه به وضوح قابل‌مشاهده است.

۳۸- خورش ماست

شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است.

مواد گوشتی را روی سینی فر پهن کنید و گوجه‌ فرنگی‌ها و سیب‌زمینی‌های ورقه شده را به‌همراه فلفل‌های سبز حلقه حلقه شده روی آن بچینید. سینی را برای یک تا دو ساعت در طبقه وسط فر از قبل گرم شده در دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کباب سرداشی آماده شود. پس از پخت کامل مواد و جوش آخر، دو عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید و کمی هم بزنید. به‌دلیل وجود اسفناج، کدو تنبل، چغندر قرمز، سیر، آب نارنج و ماش، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است.

قیمه

مواد اولیه این آش پرو پیمان و مقوی شامل گوشت چرخ‌کرده، سبزی آش، گل نسترن کوهی، برنج، انواع بنشن، مغز گردو، آلوچه، برگه زردآلو و .. یکی از لذت‌های اصلی که باید در سفر به اردبیل تجربه کنید، چشیدن غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب آشپزهای آذری است. قورمه بهمردم شیراز به غذاهای شیرین علاقه دارند و قورمه یکی از غذاهای سنتی شیراز با طعمی شیرین و دلپذیر است.