دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی-غذای رژیمی

این مجموعه با ارائه انواع وعده های غذایی به ویژه غذای گیلکی به عنوان بهترین رستوران رشت شناخته شده است. در ادامه قصد داریم با ویژگی ها و مشخصات این رستوران بیشتر آشنا شویم. این غذای گیلانی با ماهی کولی درست می‌شود و تقریبا چیزی شبیه فسنجان است. سبزی‌هایی که در این خورش استفاده می‌شود، شامل نعنا و گشنیز و سبزی‌های شمالی خاصی مانند خالواش و چوچاق است. یا از راه خرید اینترنتی غذا از رستوران‌ها یا با مراجعه حضوری، غورابیج را امتحان کنید. رستوران خوش‌بین که به رستوران حسن رشتی نیز معروف است را شاید بتوان بهترین رستوران گیلکی در تهران نامید.

  • قطعاً اگر یک بار طعم غذاهای رستوران چلو شیش را بچشید، در هر سفر به رشت، باز هم به سراغ رستوران چلو شیش می‌روید!
  • اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، یا این که تمایل دارید بیشتر با غذاهای خوشمزه این منطقه سرسبز از کشورمان آشنا شوید، در این فهرست منتخبی از غذاهای محبوب شمالی را معرفی می‌کنیم.
  • همچنین برای اینکه محیط جذاب تر هم شود، کافه دا از میز و صندلی های چوبی استفاده کرده و ظرفیت آن ها معمولاً بین 2 تا 6 نفر است و می توانید از قبل هم رزرو کنید تا با خیال راحت به کافه مراجعه کنید.
  • این غذا نیز با یک سس خوشمزه گوجه فرنگی طبخ می‌شود و نخودفرنگی و ادویه ماسالا مواد جدایی‌ناپذیر آن هستند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، سرآشپز برای شما سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده را نیز در کنار سوولاکی قرار خواهد داد. اگر شما تا به حال به کشور قبرس شمالی سفر کرده باشید و یک بار غذای هالومی را سرو کنید، قطعاً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. یکی از معروف‌ترین، خوشمزه‌ترین و البته قدیمی‌ترین غذاهای قبرس شمالی که سرو می‌شود، هالومی نام دارد.

یکی از غذاهای شمالی محبوب و از شناخته شده‌ترین غذاهای گیلان، باقلا قاتق است. مواد مورد استفاده در طبخ باقلا قاتق لوبیای رشتی (باقلا)، سیر، تخم مرغ و شوید است. چانتا ماسالا نیز غذایی گیاهی در هند است که طعمی به یاد ماندنی دارد.

انواع دسرهای سنتی و خوش طعم گیلانی

پس اگر طرفدار غذاهای سنتی هستید، یک راست به رستوران دوران بروید. رستوران دوران از دیگر معروف ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. فضای داخل رستوران چندان بزرگ نیست به همین خاطر معمولاً باید مدتی را منتظر بمانید تا میز خالی پیدا شود. در شهرهای شمالی کشور بیشتر به‌دنبال غذاهای سنتی می‌گردند؛ اما گاهی دلتان هوس دیزی سنتی می‌کند و در این شرایط رستوران دوران برای شما جان می‌دهد. رستوران خاور خانمهمین هم باعث شده است که رستوران بسیار معروف باشد و از همه جا برای خوردن دستپخت خاور خانم پشت در رستوران صف بکشند و انتظار طولانی را تحمل کنند. البته نگران نباشید، اگر جایی برای نشستن پیدا کنید خدمه محلی رستوران به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان به شما سرویس می‌دهند.

برای کسانی که زیاد وقت آشپزی ندارند، هم‌چنین کسانی می‌خواهند لاغر شوند، کدوبره پیشتهاد خوبیست. مواد اصلی این غذا سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی،سیر و تخم مرغ است. این غذای ساده پیشنهاد خوبی برای سفره‌های شما نیز می‌تواند باشد. در این مقاله با بهترین و معروفترین غذاهای کشور قبرس شمالی آشنا شدید، اگر به این فکر هستید که برای تفریح و خوش گذرانی به قبرس سفر کنید، حتما چند مورد از غذاهایی که در بالا معرفی شد را امتحان کنید. رستوران‌های ایرانی زیادی نیز در قبرس شمالی وجود دارد که می‌توانید خوراک اصیل ایرانی را با طعم عالی سفارش دهید و میل کنید. این غذا شبیه به لازانیای خودمان است به همین دلیل با ذائقه ایرانیان بسیار جور بوده و ایرانی‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند، حتماً این غذا را سرو خواهند کرد.

۸. رستوران نمونه جوجه محلی

در این غذا از ترکیب اسفناج و انار استفاده می شود شاید فکر کنید طعم این دو در کنار هم زیاد جالب نباشد اما پیشنهاد می کنیم که حتی برای یک بار هم شده این غذای بینظیر را امتحان کنید. برای تهیه ی اسفناج مرجی از اسفناج پخته، عدسی، سیر و انار ترش استفاده می شود. وجود اسفناج و عدس این غذا را به غذای مناسبی برای کسانی که کمبود آهن دارند تبدیل کرده است.

هر کجای دنیا و هر ساعت از شبانه‌روز که هست؛ در سایت کایت آنلاین شو و با چند کلیک بلیط هواپیما، بلیط چارتر، هتل و تورهای مسافرتی و طبیعت‌گردی خودت رو رزرو کن. با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید. آغوز مسما تقریبا برای کسانی که اولین بار آن را امتحان می کنند شبیه به فسنجان است، اما یک فرق بسیار عمده دارد که آن را متمایز می کند و نمی توان خاطره ی آن را فراموش کرد و آن هم اردک شمالی است. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه.

آدرس کته کبابی محمد طالقانی

مرغ ماکانی اولین بار در کلکته پخته شد و به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که داشت، رفته رفته در سراسر دنیا شناخته شد. انتخاب بهترین غذای هندی بیشتر از هر چیز به سلیقه افراد برمی‌گردد. اما با توجه به تجربیات گردشگران، می‌توانیم معروفترین غذاهای هندی را با بهترین غذاهای هندی یکی فرض کنیم. بیشتر غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در رستوران‌های هندی سراسر دنیا طبخ می‌شوند و طرفداران خاص خودشان را دارند. رستوران سنتی کابانا کباب تنکابن جایی است که اگر به دنبال رستورانی خاطره انگیز هستید نباید از دستش بدهید.