دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-غذای رژیمی

موادی چون گیاهان معطر، سبزیحات، لوبیاها، مغزها و دانه ها، میوه های خشک، گوشت و حتی رشته فرنگی گزینه های پیش رو برای مخلوط کردن با برنج اند که در نهایت یک غذای کامل محسوب می‌شوند. یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند. اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید.

  • مرغ ناردونی یا خورش ناردون یکی از غذاهای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار که فصل سردتر سال است بیشتر طبخ میشود.
  • بعد از 4 تا 5 دقیقه، کشمش و زیتون و تخم مرغ آب پز و جعفری را اضافه کنید.
  • امروزه کیک یزدی توسط همه مردم جهان به عنوان خوشمزه­ترین شیرینی ایرانی یاد می­شود و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می­کنند حتماً آن را امتحان می­کنند.
  • مرصع پلو را اغلب با خورشت مرغ صرف می‌کنند تا تضاد خوشمزه ای بین دو طعن شیرین و نمکین ایجاد شود.
  • لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.
  • توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید.

به این دلیل که اگر شیره برنج آبکش نشود، خاصیت آن چند برابر می‌شود. زرشک پلو با مرغ امروز از غذاهای ایرانی معروف استبه گفته برخی از قدیمی‌ها این غذا به سبب وجود نوعی گوشت در آن، یک غذای اعیانی بوده است. اگر عامه مردم میخواستند زرشک پلو بپزند، با افزودن سبزیجات و چاشنی‌های دیگر، به آن طعم افزودنی می‌بخشیدند. برای مثال زنان کازرون برای تهیه زرشک پلو، زرشک تازه یا خیسانده را با پیازداغ مخلوط می کردند و با برنج آبکش شده مخلوط و با حرارت ملایم آن را دم می کردند.

در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند.

طرز تهیه آش آبغوره تبریزی بدون گوشت + فیلم

مانند سیر، که در تمامی غذاها موجود است و پیش بینی طعم خوش آن با برخی مواد اولیه قابل تصور نیست مثل انار. مرغ ناردونی یا خورش ناردون یکی از غذاهای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار که فصل سردتر سال است بیشتر طبخ میشود. اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است. غذای ناردون بیشتر در استان مازندران محلیت دارد و به خاطر دانه انار که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است در دیگر شهرهای ایران نیز به عنوان غذای شب یلدا سرو می‌شود. اگر از اهالی محلی اسم کرک انار تیم پلو را شنیدید بدانید منظور همان نارودونی است که بخاطر تلفظ سخت کمتر عنوان می‌شود.

آبگوشت ایرانی

به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند. این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است. «قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود.

ته چین

یعنی شما می‌توانید به طرز مثال یک سه شنبه صبح ساعت 8، برای خودتان املتی جدید اختراع کنید! از انواع املت معروف می‌توان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ و املت سوسیس اشاره کرد. همان­طور که از اسم این غذای ایرانی پیدا است، این غذا از ترکیه، در دوره قاجار به ایران آمده است. با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. دو لیوان آب دورن قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا گوشت به‌خوبی پخته شود.