دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف

ترکیبی از آلو و به، به همراه شکر و آبلیمو و مغز ران و لپه، ادویه بوده و در آخر به رنگ گل‌بهی خوش‌رنگی در می‌آید. این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است. این غذا هم اگرچه در همه جا طبخ می‌شود، اما زادگاه آن شهر شیراز بوده است. برای میل کردن این غذا سالاد شیرازی را هم انتخاب کنید تا ترکیب فوق‌العاده‌ای را تست کنید.

  • می‌توانید از آن برای اثبات خوش‌خوراک بودن ایرانی‌ها و همچنین آشپزی فوق العاده‌‌مان در مقابل مهمان خارجی‌تان استفاده کنید.
  • طرز پخت این کباب چرب و خوشمزه از جگر کفنی (کفن پیچ) الهام گرفته شده و با طعم جادویی‌اش در ذهنتان ماندگار می‌شود.
  • یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است.
  • اصلی‌ترین ویژگی غذاهای زنجان، مقوی‌بودن و کالری بالای آن‌ها است.
  • سپس بلغورها را در یک تابه بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا بوداده شود.

سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته‌های درازی که از گندم و آب درست می‌شوند به نام رشته‌ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها نیز در آش استفاده می‌شود. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است. این خورش با استفاده از گردوی چرخ شده، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار با سه طمع ترش، شیرین و ملس طبخ می‌شود. خورشت فسنجان اصیل مخصوص گیلان با اضافه کردن سبزی‌های معطر محلی و اناربیج تهیه می‌شود. خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود.

خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی رقیب قرمه سبزی

سپس صبر می‌کردند تا آب موجود در ظرف روی حرارت آتش به‌طور کامل بخار شود و گوشت‌ به روغن بیفتد. کارائی، کارایی، کرایی یا کراهی، یک نوع کاری سنتی پاکستانی، هندی و بلوچی با سس غلیظ بر پایه گوجه‌فرنگی است که در یک تابه گود و ضخیم به همین نام درست می‌شود. جالب است بدانید که کرائی، دو نسخه گیاهی هم دارد که با نام کارائی پنیر و کارائی سبزیجات شناخته می‌شوند. رژیم غذایی سنتی استان سمنان، به‌دلیل حضور غذاهای متنوع و لذیذ و استفاده از مواد غذایی بومی و محلی، ارزش غذایی مطلوبی دارد.

البته تعداد انواع غذاهای ایرانی که برنج مصرف میشوند زیاد میباشد و ما تعداد محدودی از آن ها را در لیست زیر قرار داده ایم. در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. آش دوغ هم از دیگر غذاهای محلی قزوینی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان کرده‌اید. انواع حبوبات مثل لوبیا قرمز، عدس و نخود، برنج را همراه با دوغ چکیده حسابی می‌پزند تا آش دوغ آماده شود.

با شنیدن نام دلمه معمولا اولین چیزی که به ذهن همه ما می آید فقط دلمه برگ مو است، اما دلمه دارای تنوع بسیار زیادی است. دلمه‎ ی فلفل دلمه ای، بادمجان، گوجه و کلم از جمله معروف ترین انواع دلمه‏ ها هستند اما با این وجود همیشه دلمه‎ ی برگ مو طرفدار بیشتری داشته است. دلمه علاوه بر اینکه یکی از غذاهای سنتی ایران است، در واقع غذای محلی و مخصوص آذربایجان غربی و شرقی هم می‎ باشد.

طرز تهیه خورش هویج و آلو مجلسی و خوشمزه خورش سنتی تبریز

یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. قرمزه نخودچی از آن دسته غذاهایی است که هم می‌تواند با نان سرو بشه و هم با برنج.

زردک یا هویج ایرانی، یک گیاه بسیار مفید و با طعم شیرین است که با وجود فسفر، پتاسیم، منگنز، روی و آهن، خواص بی‌شماری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و بهبود هضم غذا دارد. طبخ این غذا کمی مشکل است اما طعم خارق‌العاده آن، قطعا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید.

سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.

برای طرز تهیه خورش اسپناساک هم تنها به اسفناج و تخم مرغ به عنوان مواد اولیه نیاز دارید. زرشک پلو یکی از بهترین غذاهای ایرانی است که اکثرا در مجالس سرو می ‎شود و معمولا آن را با گوشت مرغ طبخ می ‎کنند. این غذا با برنج به همراه زرشک و زعفران و یک سس مخصوص که ترکیبی از آب مرغ و رب گوجه است، سرو می ‎شود و طعمی بی نظیر دارد. این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد. قدمت خورش قورمه سبزی به ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال قبل برمی‌شود؛ زمانی که آریایی‌ها روشی جدید برای نگه‌داری از گوشت در تمام فصول سال را به وجود آوردند.