دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود. اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد. کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

  • با این تفاوت که در اناربیج از انواع سبزیجات خوش‌طعم هم استفاده شده است.
  • در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود.
  • در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند.
  • برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید.
  • «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.

مرصع پلو از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی میباشد که از هویج، بادام، کشمش برای پخت آن استفاده میشود. میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد. لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند.

۴۰- خورش پیچاق قیمه

در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. دسترسی مردمان جنوب به دریا و امکان صید ماهی باعث شده است که ویژگی مشترک اکثر غذاهای جنوبی آبزیان تازه و خوش طعم باشد. دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است. توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید.

بعد از اینکه مقداری پیاز نرم شد، به آن زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز و زردچوبه کاملاً مخلوط و یکدست شوند. ممنون از زحمتی که کشیدین ولی تو قسمت هرمزگان حقیقتش خود من که هرمزگانی ام جز یکی دو مورد اسم بقیه غذاها رو اصلا نشنیدم.

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی آبدار به روش رستورانی

اگر دوست دارید در کنار گردشگری‌های خود شهری را انتخاب کنید که برای شکم‌ گردی انتخاب خوبی باشد ما به شما کرمانشاه را پیشنهاد میکنیم. مردم کرمانشاه بسیار به خوراک خود اهمیت می‌دهند و دستور پخت اکثر غذای آنها به نحوی است که بسیار سالم و با مواد کاملا طبیعی طبخ می‌شود. پرورش دام با تغذیه طبیعی به طرز شگفت آوری طعم گوشت را دلچسب می‌کند. یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است. طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد.

به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. در ادامه با لاکچری ترین و بهترین غذاهای ایرانی بیشتر آشنا شوید. از معروف‌ترین غذاهای جنوبی برنجی می‌توان به قلیه‌ماهی اشاره کرد.

اگر در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج را با دقت بگردید، حتماً اسم کشمش پلو مازندرانی را خواهید دید. حال برای پخت این غذا لازم است که پیاز را روی تخته آشپزخانه به‌صورت نگینی خرد کنید. خورش ترش تره یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورش ایرانی است که معمولاً با کته سرو می‌شود. این غذای لذیذ و بامزه به عنوان غذای شب چهارشنبه‌سوری و شب عید در گیلان درست می‌شود. در ادامه طرز تهیه خورش ترش تره با کته را در مجله اسنپ اکسپرس با هم می‌خوانیم. کشور ایران تنوع غذایی زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران بسیاری در کشورهای خارجی به دست آورده اند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای تبریز (اذربایجان شرقی)

برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید. بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.