دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

در نهایت، پس از پخت گوشت و لپه، زعفران سابیده را با یک قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط کنید و به‌همراه نمک در قابلمه بریزید. دمی بلغور ساده، جایگزین مناسبی برای برنج است و می‌توان آن را با انواع خورش و غذاهای گوشتی نیز سرو کرد. طبع گندم، برخلاف برنج، گرم است و به‌دلیل وجود فیبر بالا، شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد. البته باید بدانید که بلغور پلو در برخی مناطق از ترکیب برنج و بلغور گندم درست می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه بلغور پلو، طرز تهیه پلو با بلغور گندم و انواع آن آشنا کنیم. در برخی شهرها بلغور پلو را با گوشت یا مرغ سرو می‌کنند تا تبدیل به غذایی مقوی‌تر و سیرکننده‌تر شود.

  • دنده کباب یکی از انواع کباب‌های اصیل و لذیذ ایرانی و بسیار شبیه به شیشلیک است که اصالت آن به شهر تاریخی کرمانشاه برمی‌شود.
  • سپس عنکاس آب‌پز شده و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید.
  • دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند.
  • همان میرزاقاسمی، باقلاقاتق و کباب ترش که از جمله غذاهای محلی گیلان و بسیار معروف این شهر است.
  • توجه داشته باشید که در این مرحله شعله گاز نباید زیاد باشد؛ زیرا بلغورها به سرعت می‌سوزند.

غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید. پیاز و سیرها را در یک تابه به همراه روغن، زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید.

طرز تهیه خوراک کدو سبز خوشمزه

اما هر خانواده‌ای بر اساس ذائقه خودش، این غذا را با ترشی و تندی دلخواهش می‌پزد. برای پخت قرمه سبزی باید به قول معروف فوت و فن کار را بلد بود چراکه رمز و راز یک خورش سبزی خوشمزه در روش پختن آن است. در واقع قرمه سبزی شبیه به اندرونی های زمان قدیم است که بخشی از خصوصی ترین قسمتهای آشپزی و در عین حال زندگی بودند. این غذا معمولا با سبزی خوردن و سالاد شیرازی و برنج زعفرانی سرو می ‎شود و در شهرهای مختلف با روش ‎های متفاوتی طبخ می شود. یک غذای مجلسی دیگر، مرغ است که با چاشنی مخصوص هر سرآشپزی طعم خاص خود را می‌گیرد.

در مورد ابداع و تاریخچه کباب کوبیده روایت‌های متفاوتی وجود دارد. مثلا اعتماد السلطنه در کتاب خاطراتش ورود چلوکباب به ایران را به ناصرالدین شاه نسبت داده است. شاید برایتان جالب باشد که دوست داران فرهنگ ایرانی چندین سال است نخستین شنبه آذر را روز جهانی قرمه سبزی نامگذاری کرده‌اند. در مرکز ایران از گوشت قرمز چرخ کرده در پخت فسنجان استفاده می­شود. عطر و طعم خوب این غذا به خاطر سبزی‌های مخصوصی است که در آن استفاده می‌شود. اگر دوست دارید در سفرتان طعم های جدید و عجیب را امتحان کنید، این غذاها را از یاد نبرید.

طرز تهیه ی انواع فرنی خوشمزه، دسر محبوب ایرانی ها

سپس بادمجان‌های له شده را نیز به درون تابه اضافه کنید. برای طرز تهیه آبگوشت بهتر است ابتدا به فکر خیس کردن حبوبات باشید. آن‌ها را از شب قبل خیس کنید و چند مرتبه آب آن‌ها را تعویض نمایید. در قابلمه دیگری برنج را خیس کرده و اجازه دهید پخته شود. پس از نرم شدن می‌توانید آن‌ها را آبکش کرده و به نخود‌ها اضافه کنید. حال خورش شما پخته و برای سرو کردن به همراه برنج، سیب زمینی سرخ کرده و بادمجان سرخ کرده آماده است.

این نان خوشمزه و کاملا گیاهی، همچنین می‌تواند به‌عنوان وعده غذای اصلی در رژیم گیاه‌خواران نیز قرار بگیرد. نوع محلی نان کلانه معمولا در تنور یا روی ساج گلی یا سنگی درست می‌شود؛ اما شما می‌توانید آن را روی گاز یا در فر نیز درست کنید. خلال بادام و پسته را از قبل بشویید و در گلاب خیس کنید. دو قاشق سوپ‌خوری روغن را در یک تابه دیگر بریزید و زرشک‌ها را روی حرارت ملایم گاز، کمی تفت دهید.

مرغ پخته شده را روی هویج پلو بچینید و آن را با انواع ترشی یا سالاد شیرازی سرو کنید. پلو بریانی، همان طور که از نام آن پیدا است از ترکیب پلو و مایه بریانی درست می‌شود. پلو بریانی، یک نسخه کاملا گیاهی هم دارد که بدون گوشت و با سبزیجات مختلف مانند سیب‌زمینی، هویج، قارچ و غیره درست می‌شود و گیاهخواران عزیز می‌توانند از طعم آن لذت ببرند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه بریانی پلو و انواع آن و همچنین ترکیب ادویه بریانی بلوچی آشنا کنیم.

طرز تهیه خورش قیمه نجفی عراق اصل (علاچی)

برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. بعد از پخته شدن همه ترکیبات، در یک قابلمه جدا مقداری رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. سی دقیقه پس از اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌توانید حرارت زیر آبگوشت را خاموش کنید و آن را سرو نمایید. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است.