دسته‌ها
اخبار

غذای سنتی مونا در تورنتو سفارش انواع غذاهای سنتی ایرانی

می‌توانید از آن برای اثبات خوش‌خوراک بودن ایرانی‌ها و همچنین آشپزی فوق العاده‌‌مان در مقابل مهمان خارجی‌تان استفاده کنید. كلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است كه بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه كنیدو بی شك یكی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . ممكن است در نگاه اول فكر كنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یكی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است كه به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل كردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد.

  • شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان سیستان و بلوچستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.
  • نان بلوط روی آتش درست می‌شود و برای برگرداندن آن نیز از حسوم استفاده می‌شود.
  • ته‌دیگ مورد نظر خود را در یک قابلمه بچینید و برنج آبکش کرده و مخلوط گوشت و زرشک را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند.
  • در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید.
  • کله جوش نیز یکی دیگر از غذای سنتی و خوش‌طعم کرمانی است که بسیار محبوب است.

برای خوردن قوروت بادمجان، مقداری نان خشک را در ظرف تیلیت می‌کنند و آن را به‌همراه بادمجان سرخ شده میل می‌کنند. این غذا طعمی بی٬نظیر دارد و با وجود کلسیم، آهن و فسفر فراوان، برای استحکام و رشد استخوان و همچنین پیشگیری از کم‌خونی بسیار مفید است. گردو، کشک بیرجندی، پیاز و روغن حیوانی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده قوروت هستند که در نهایت با دارچین و نعنا داغ تزئین می‌شود.

طرز تهیه کباب کنجه لاری (فارس)

فلفل و دارچین را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی به گوشت‌ها بیفزایید و مواد را تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم خامی آن گرفته شود. پس از گذشت حدود سه دقیقه، در تابه آب جوش بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت به‌خوبی بپزد. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید و تفت دهید. ارومیه خورش یا اورمیه خورش، یکی از خورش‌های سنتی ارومیه‌ای است که شباهت بسیاری به خوراک لوبیا چیتی دارد.

تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی

شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود. انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. به نظر من خورش ماست می‌تواند بهترین نامی باشد که برای این غذا انتخاب بشود. حتماً می‌پرسید چرا؟ چون انگار واقعا ترکیبی از خورشت و ماست است! سپس گوشت‌های نرم شده را با ماست چکیده و زعفران و شکر ترکیب می‌کنند.

سفر خود را برنامه‌ریزی کنید

حرف های زیادی درباره سنت‌ها و فرهنگ یک کشور به ما می‌زنند. برنج را از حدود یک تا دو ساعت قبل، بدون نمک خیس کنید و قلم را هم با کمی نمک به‌صورت جداگانه بپزید. آب برنج را خالی کنید و آن را همراه با آب قلم در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا چند جوش بزند. سپس عدس از قبل خیس شده، گشنیز خرد شده و مقداری نمک را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا آش روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد.

کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود. شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است.