دسته‌ها
اخبار

غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی گل من و تو

این پلوی خوشمزه قزوینی‌ها معمولا با مرغ یا گوشت قرمز طبخ می‌شود. خلال پسته و بادام را به زرشک سرخ شده در تابه بیفزایید و برای چند ثانیه تفت دهید. پس از دم کشیدن هویج پلو، یک کفگیر از برنج را با مخلوط زرشک، خلال بادام و خلال پسته و دو قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده مخلوط کنید و برای تزئین روی غذا در دیس بریزید.

  • برای اینکه گمنه بوشهری شما شفته نشود و به اصطلاح دان دربیاید، کمی میزان آب یا آب مرغ آن را از مقدار گفته شده در دستور پخت بیشتر کنید.
  • در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند.
  • گوشت استفاده شده در خورش خلال، گوشت گوسفند یا گوساله است؛ اما در برخی از طرز تهیه‌ها از گوشت سفید مانند گوشت مرغ یا بوقلمون نیز برای تهیه این خورش استفاده می‌شود.
  • در ادامه دوباره باقی مانده برنج را به درون قابلمه اضافه کنید.
  • تباهگ در واقع، یک روش نگهداری از گوشت است که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند.

کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. فینگر‌فود‌های سرد و گرم در منوی غذای سنتی مونا در تورنتو گزینه خوبی برای مهمانی‌های شما است.

طرز تهیه خوراک راسته

نگران روغن روی خورش نباشید، این روغن از تفت دادن و پختن گردو به دست می‌­آید و سالم است. یكی از غذاهای سنتی و اصیل كرمانشاه سیب پلوی كرمانشاهی می باشد كه در نوع خود بی نظیر است . برای تهیه این غذا، از کله پاچه، برنج ، آلو، برگ زردآلو، سیر، گلپر و قره قوروت استفاده می‌کنند. سغدو به دوشکل درست می‌شود؛ در نوعی از اون که قرمز رنگه، مواد دلمه را داخل سیرابی می‌ریزند و می‌پیچند، درست مثل سایر انواع دلمه‌ها.

| داستان زرشک پلو با مرغ

در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود. برگ بو را به‌همراه مقدار کافی آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. گوشت استفاده شده در خورش خلال، گوشت گوسفند یا گوساله است؛ اما در برخی از طرز تهیه‌ها از گوشت سفید مانند گوشت مرغ یا بوقلمون نیز برای تهیه این خورش استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مواد اولیه خورش خلال بادام کرمانشاهی، روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی است که طعم و عطر بی‌نظیری به این غذا هدیه می‌کند.

پیاز خردشده را در ظرفی دیگر در روغن تفت دهید و وقتی طلایی شد، نعنا و جعفری که ساطوری کرده‌اید، به آن اضافه کنید. سپس ریواس را پوست بگیرید و آن را به ابعاد مکعبی برش بزنید و به مخلوط سبزی و پیاز داغ بیفزایید تا تفت مختصری بخورد. زمانی که گوشت پخت، این مخلوط را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم جوش بیاید و جا بیفتد. کره و روغن مایع را در تابه بریزید و خرمای بدون هسته را به آن اضافه کنید و اجازه دهید نرم شود؛ اما حواستان باشد که باید دائم هم بزنید که خرما نسوزد.

سپس به سرخ‌شده را همراه زعفران دم‌کرده و شکر به خورشت اضافه کرده و صبر کنید تا غذا جا بیفتد. ابتدا پیازهای خردشده را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند. سپس گوشت را همراه ادویه به پیاز داغ بیفزایید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.