دسته‌ها
اخبار

غذاهای معروف شهرهای ایران غذای محلی هر شهر کدامست

به طور کلی آلبالو پلو را می توان ملس یا شیرین طبخ کرد که بسته به سلیقه شما دارد. درضمن در مطلبی جدا غذای مجلسی را برای شما لیست کردیم که میتوانید برای انواع مهمانی و دورهمی ها درست کنید. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند.

مثلا در خراسان از زیره سیاه در تهیه عدس پلو استفاده می‌کنند. همچنین حاوی مقادیر فراوانی از فیبر است و باعث دفع کلسترول می‌شود. یتیمچه یک غذای ایرانی ساده بدون گوشت استاما ساده ­ترین نوع یتیمچه از گوجه، پیاز و بادمجان درست می‌شود.

فلافل اهوازی، یکی از غذاهای جنوبی و عربی مشهوری است که در سراسر کشور، تهیه و سرو می‌شود. فلافل اصل، متشکل از نخود و مقدار بسیاری ادویه‌های تند است. فلافل خوزستانی با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و آن را با نان، گوجه‌فرنگی، خیارشور و انواع ترشی سرو می‌کنند. تنوع قومیتی بالا در استان خوزستان باعث شده است که علاوه بر وجود آداب ‌و رسوم و فرهنگ خاص در هر منطقه، تنوع غذایی نیز در رژیم مردم بومی وجود داشته باشد. روی گوشت‌ها را بپوشانید و آن‌ها را حداقل برای پنج تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید. پس از گذشت این زمان گوشت‌ها را روی تخته کار قرار دهید و گوشت دنده را با بیفتک‌کوب بکوبید.

  • استان قم با قدمتی از بیش از هفت هزار سال قبل، یکی از استان‌های کویری و مرکزی ایران است.
  • به این ترتیب که با حرارت‌دادن کره محلی مرغوب، دوغ آن از روغن جدا و سرخ می‌شود.
  • سپس فلفل و ادویه دلخواه خود را در تابه بریزید و مواد را با هم تفت دهید.
  • سپس بلغور را آبکش کنید و آن را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا بلغورها روی حرارت ملایم گاز بپزند.
  • ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است.

دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. یکی دیگر از غذاهای محلی کرمانی لپه پلو با زیره است که اگر آن را میل کنید، شیفته‌ی طعم آن خواهید شد. استفاده از زیره در غذاهای محلی کرمانی یکی دیگر از مشخصه‌های این نوع غذا است. این غذا در کنار طعم جذابی که دارد برای بدن نیز بسیار مقوی است. ممکن است که شما بو و عطر زیره را دوست نداشته باشید، اما این غذا تجربه یکبار امتحان کردن را دارد. در این دوره آنلاین شما دستور پخت بیش از 20 نوع غذای معروف ایرانی را به صورت ویدیویی با کیفیت بالا آموزش می بینید.

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تبریزی (آش گوجه و آبغوره ترکی)

ته‌دیگ نان، ته‌دیگ ته‌چین، ته‌دیگ برگ مو، ته‌دیگ باقالی پلو و… پیازهای خرد شده را با کمی روغن در یک قابلمه تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. سپس گوشت را در قابلمه بریزید و آن را به‌همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در مرحله بعد، ادویه، زردچوبه، فلفل و رب گوجه‌فرنگی را به پیاز و گوشت بیفزایید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه و رب گرفته شود. مقداری آب جوش روی گوشت‌ها بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. اسفناج خرد شده را در قابلمه ماش بریزید و آن را برای چند دقیقه همراه با ماش بپزید.

کوکو سیب زمینی یک نوع کوکو است و از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی محسوب می شود. این غذا از قدیم به عنوان غذای ظهر و یا شام، به عنوان وعده اصلی خورده می­شده است. این غذا به دو روش تهیه می‌شود؛ یکی با سیب زمینی پخته و یکی دیگر با سیب زمینی خام.

طرز تهیه خورشت بادمجان گوده گیلان

این غذا را معمولاً در مهمانی‌ها می‌پزند و در مجالس مهم سرو می‌شود. برای پخت این غذا شکم یک مرغ درسته را خالی می‌کنند و با مواد مخصوص پر می‌کنند. این مواد مخصوص از سبزیجات، پیاز داغ، اناردون، گردو، زرشک یا آلوچه، قیسی، آلو و آب نارنج تشکیل می‌شود.

غذا خوردن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فردی است، اما در مسافرت یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر هم حساب می‌شود. شکم‌گردی و رستوران‌گردی این روزهای به یکی از سبک‌های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی هم به چشیدن طعم غذاهای جدید علاقه دارند. اغلب غذاهای ایران مقوی بوده و مناسب طبع هر ایرانی است. اگرچه ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما بسیار خوشمزه و لذیذ است.

سیب زمینی، پیاز، روغن، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و دارچین برای پختن تاس کباب یزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته گاهی اوقات از هویج هم در پخت تاس کباب استفاده می‌شود. یخنی لوبیا یکی از غذاهای اصفهانی است که شباهت زیادی به حلیم دارد و به اسم گوشت لوبیا هم شناخته می‌شود.