دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای رژیمی

از اسم باقلاقاتق می‌توان حدس زد که عضو اصلی آن نوعی باقالی است. سیر که یکی از اعضای همیشگی غذاهای گیلانی است، در باقلاقاتق هم خودنمایی می‌کند. در تخم مرغ و شوید از دیگر مواد تشکیل دهنده باقلاقاتق هستند.

  • برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید.
  • مرغ، لپه، سبزی‌های محلی و معطر و ادویه‌ها دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا بتوانید یک خورشت خوشمزه را کنار کته‌پلای شمالی نوش جان کنید.
  • در این مقاله قصد داریم این غذاها را به شما معرفی کنیم.

زردچوبه و سبزی‌های ریز خرد شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید. در همین حین، یک عدد پیاز را خلالی کرد کنید و در تابه با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر را در تابه بریزید و تفت دادن را برای یک دقیقه دیگر ادامه دهید. در نهایت نعنا خشک را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را برای ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید.

رستوران یزدی رزفر

مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده، پنج غذای محلی استان گیلان هستند که نحوه طبخ سنتی آن‌ها به ثبت ملی رسیده است. جالب است بدانید که سن امید به زندگی در گیلان، چند سال بیشتر از میانگین کشوری است و گفته می‌شود که یکی از دلایل این مسئله، مصرف زیاد ماهی در این منطقه است. سازمان یونسکو در سال ۱۳۹۴، رشت را به‌عنوان پایتخت خلاق غذا معرفی کرد و البته با توجه به این حجم از تنوع غذایی، این اتفاق به‌هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست.

رستوران نون و نمک فخرالملوک

حالا نوبت آن است که قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید. اجازه دهید که تمام آب موجود در قابلمه کشیده شود تا طعم ادویه‌ها به خورد گوشت بروند. بعد از اینکه مرغ کاملاً آب پز شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و داخل یک ظرف بگذارید. حدود سه الی چهار ساعت زمان لازم است تا مواد در کنار یکدیگر خوب بپزند. بعد از این مدت سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و داخل قابلمه بیندازید.

دمپخت ماهی بوشهری (لخ لاخ)

بعد از آنکه آب داخل قابلمه به خوبی تبخیر شد همه مواد را داخل غذاساز ریخته و در کنار یکدیگر میکس می‌کنیم. شعله زیر قابلمه را روشن کرده و تا زمان تبخیر شدن آب غذا صبر می‌کنیم. سپس گردوهای خرد شده را به درون روغن ریخته و در کنار پیاز کمی تفت دهید. بعد از آنکه همه ترکیبات به خوبی پخته شدند و غلظت قرمه سبزی نیز به میزان دلخواه رسید شعله را خاموش کنید. برای پخت این خورش حتماً باید لوبیا ها را از شب قبل خیس کرده باشید یا قبل از اقدام به پخت این خورش آن‌ها را نیم پز کنید.