دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی-غذای رژیمی

غذاهای محلی و سنتی یكی از مهم‌ترین جاذبه‌های اجتماعی به شمار می‌روند. تقریبا همه انواع خوراک‌ها در این استان تهیه و طبخ می‌شود ولی متداول‌ترین غذا انواع كباب گوشت است كه نوع خاصی از آن به كباب بختیاری شهرت دارد و در بین گردشگران منطقه از محبوبیت زیادی برخوردار است. این غذا از خوشمزه‌ترین غذاهای استان چهارمحال و بختیاری بوده و شهرت زیادی دارد. سمبوسه نیز از دیگر غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه خوزستانی است که در سراسر ایران و به روش های مختلف تهیه می شود. از ویژگی مهم این غذا، همان فرآيند سریع و فوری آماده سازی آن است. تند و لذیذ بودن را می توان از دیگرعوامل محبوبیت آن به حساب آورد.

  • بعد از اضافه کردن پیاز­های حلقه شده به گوشت؛ زعفران دم کرده، ماست، روغن مایع و میزان مناسب فلفل را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه می کنیم.
  • سپس این این روند را تا جایی ادامه دهید، که وزن هر سیخ به 150 گرم برسد.
  • یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای لری ، سغدو یا همان دلمه سیرابی و شیردون است.
  • از این برگهای مفید و پر خاصیت برای غذای دیگری به نام دمپخت توله نیز استفاده می شود.
  • اگر بخواهند ترخینه را خودشان درست کنند، بلغور گندم یا جو را به مدت چند ساعت روی حرارت می‌پزند تا به حالت خمیری دربیاید.

تاس کباب در سایر استان های دیگر نیز طبخ می شود ولی اصالت این غذا به استان چهارمحال و بختیاری بر میگردد. حال در این مرحله از طرز تهیه کباب بختیاری آب پیاز با به ظرف گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن گوشت مقداری سس سویا، روغن زیتون و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد برای چند ساعت مزه‌دار شوند. برای مزه دادن به مرغ‌ها هم مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل و زعفران آب شده را مرغ اضافه کنید و برای چند ساعت صبر کنید تا مواد به خورد مرغ برود. در انتها مقداری فلفل دلمه و پیاز را خلالی کنید و به مواد اضافه کنید. جاهای دیدنی شهرکرد که بسیارند؛ اما یکی از آن‌ها موزه باستان شناسی شهر کرد است.

اين شيريني همان مواد فتير را دارد (فتير نوعي شيريني كه در همه جا پخته مي‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شير، شكر، روغن، آرد، مواد معطر شيريني است)با اين تفاوت كه كمي شيرين‌تر است. و بعد از ور آمدن خمير آن را به اشكال دل خواه درآورده و در روغن سرخ مي‌كنند كه اين شيريني را در مناسبت‌هاي مختلف تهيه مي‌كنند. مثلاً زماني كه طفلي دندان در مي‌آورد يا بخواهند به جا خالي دختري بعد از ازدواج بروند. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می کنند و با آب می پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می خورند این غذا خوراک روزانه خانوار ایل است. بعد از چند روز که پیروزمندانه به ایل بازگشت مراسم عقد و ازدواج جوان صورت می‌گیرد و گوشت شکار جهت تهیه غذای عروسی استفاده می‌شود، رسم شکار سنتی قدیمی است که ریشه در آداب اصیل بختیاری دارد و بسیار دیدنی است. بهترین کبابی تهران کجاست؟ اگر بخواهید بهترین کبابی تهران را انتخاب کنید، حقیقتاً کار سختی است.

طعم لذیذ کباب

بعد از این که همه گوشت­ها را به سیخ زدیم با استفاده از بیف کوب یا گوش کوب، گوشت را می­کوبیم تا در سطح سیخ پخش شوند و فاصله های به جا مانده پر شوند. © استفاده از مطالب مجله ره بال آسمان برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام ره بال آسمان و لینک به منبع بلامانع است. تمامی حقوق مادی و معنوی برای ” کباب ترکی پانی ” محفوظ است. مبل راحتی آکاژو یک مبل دو منظوره بسیار زیبا و با کیفیت است که هم کارایی بسیار خوبی برای شما دارد و هم می‌تواند دکوراسیون منزل شما را دگرگون کند و به ت.. اگر میخواهید مبلمانی با طرح متفاوت داشته باشید و فضایی متنوع را در دکوراسیون خود ایجاد کنید، مبل راحتی ال الدورا را به شما پیشنهاد می دهیم. مبلمان هلما دارای منبت منحصر به فرد و متفاوت است که اوج ظرافت و منبت را در قسمت سر تاج کاناپه میتوان دید.

نان كاكولي

چون پخت گوشت قرمز به زمان بیشتری نسبت به گوشت مرغ نیاز دارد و این ترکیب از ابعاد کمک می­کند که گوشت ها به خوبی به مرز مغز پخت شدن برسند. سپس تمامی گوشت­های خرد شده را به داخل یک ظرف می­ریزیم. در این مرحله می توانید برای نرم شدن گوشت­ها کمی آن ها را با گوشت کوب، بکوبید.

آشنایی با فلسفه عیدی دادن در عید نوروز؛ زیباترین رسوم ایرانی ها

2_ گوشت راسته گوسفندی برای تهیه کباب بختیاری به شیوه رستورانی گزینه بهتری است. البته بعضی گوشت گوساله را ترجیح می دهند، اما از نظر پزشکی گوشت گوساله و گاو برای خوردن توصیه نمی شود. چرا که طبع سرد و خشکی داشته و مصرف مداوم آن به معده آسیب وارد می کند و ممکن است باعث معده درد های طولانی مدت شود.