دسته‌ها
اخبار

دستور پخت انواع غذاهای طب سنتی طبایع مرجع طب سنتی-غذای رژیمی

مواد را با هم مخلوط کنید و سپس آب جوش را در قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید تا آبگوشت روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزد. نمک و پودر لیمو عمانی را در اواخر پخت به آبگوشت اضافه کنید. قنبید از کلمه‌ قمنبید به‌معنای نبات قم، گرفته شده است. آبگوشت قنبید نیز یکی از غذاهای سنتی و محبوب استان قم است که دستور تهیه و طعم آن با دیگر آبگوشت‌های ایرانی تفاوت دارد. جالب است بدانید که اهالی قم به‌دلیل شوری آب این شهر و خاصیت کلم قمری در دفع املاح مضر از کلیه‌های بدن در بیشتر غذاهای خود از این ماده غذایی استفاده می‌کنند.

  • کباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه کبابی، فلفل کبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.
  • در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود.
  • شکم‌گردی و رستوران‌گردی این روزهای به یکی از سبک‌های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی هم به چشیدن طعم غذاهای جدید علاقه دارند.
  • لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.

در این مرحله به هنگام دم گذاشتن برنج لایه به لایه شوید و مرغ یا کوفته ریزه ها را اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا دم بکشد. یک ته دیگ سیب زمینی زعفرانی به همراه ترشی لیمو یا سالاد شیرازی تکمیل کننده این پلو خاص است. کام شیرین مردمان خوش صحبت و مهربان شیرازی حتی در غذاها و پلوهایشان نیز به چشم می-خورد.

۴۳- خورش کدو مسما

یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است. خورشت ترشه تره یکی دیگر از غذاهای محلی ایران است که از ترکیب سبزی‌های معطر مختلف تشکیل شده. برای پخت ترشه تره از گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود،اما در عوض تخم مرغ جضور پررنگی دارد. ادویه‌هایی مثل دارچین هم در ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه خورش قیمه بامیه خوشمزه و مجلسی

ته دیگ یکی از بخش های محبوب غذا در جمع های خانوادگی و ایرانی است که برای برداشتنش با دست کسی شما را مواخذه نمی‌کند. گندم خیس‌خورده و گوشت را باهم می‌پزند و مرتب هم می‌زنند تا کاملا مواد له شود بعد مقداری کره به آن اضافه می‌کنند. برای تزئین آن هم از شکر، کره و دارچین استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که به‌هیچ‌عنوان هنگام پخت سوپ شیر به آن آب لیمو اضافه نکنید زیرا باعث بریده شدن سوپ می‌شود.

آش اوماج تبریزی

هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد. به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. بومیان و ساکنین جزیره کیش از این ماهی برای تهیه نوعی غذا به نام کله‌کندی استفاده می‌کنند.

پلوهای که فستیوالی از رنگ و عطر را به راه انداخته اند. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است. اگر بخواهیم نام تنها یک غذا را به عنوان پرطرفدارترین غذای ایرانی بگوییم، در حق بقیه غذاها کم لطفی کرده ایم. مرغ، لپه، سبزی‌های محلی و معطر و ادویه‌ها دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا بتوانید یک خورشت خوشمزه را کنار کته‌پلای شمالی نوش جان کنید.