دسته‌ها
اخبار

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذای رژیمی

از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب. ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند. به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که نمک نباید از ابتدا به گوشت اضافه شود؛ زیرا باعث دیرپز شدن گوشت می‌شود. به‌جای رب انار از آب نارنج تازه نیز می‌توان استفاده کرد. شما می‌توانید حبوبات را جداگانه بپزید تا آش شما زودتر آماده شود.

اولین شنبه از ماه آذر هرسال خورشیدی را روز جهانی قورمه سبزی می نامند. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود. کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم.

  • در صورت تمایل می‌توانید لیمو عمانی نیز در خورشت بریزید که برای این منظور باید با چنگال تعدادی سوراخ در آن ایجاد کنید و برای نیم ساعت در آب جوش قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.
  • پوشش گیاهی استان فارس را درختان جنگلی، گیاهان دارویی و صنعتی تشکیل می‌دهد.
  • این آش در طباخی‌های شيراز به‌عنوان صبحانه تهيه می‌شود؛ ضمن اینکه از نذری‌های معروف ایام ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان است.
  • سرای مهر که برخلاف شلوغی بازار اطراف بسیار دنج است، پس از خرید از محصولات سنتی ایرانی، استراحتگاهی آرام برای گردشگران است.
  • به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌جات در تهیه این غذا استفاده می‌شود.

در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. بازهم یک پلو مقوی و خوشمزه که مال خود خود شیراز و البته استان فارس است. ترکیبات اصلی این پلو کلم، عدس و برنج است و به سبک پلوهای قبلی سر و کله گوشت و کوفته ریزه هم اینجا پیدا می شود. هویج، پیاز و مخلوطی از ریحان، جعفری و ترخون به همراه نمک از دیگر مواد اولیه این غذای اصیل است.

خورش عدس طالقان (مرجو خورش)

این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید. در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود. «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند.

طرز تهیه کوکوی سبزیجات

این عصاره در ادامه دو بار جوشانده یا به‌صورت سرد مصرف می‌شود. برای آشنایی با انواع خورش قیمه در ایران می‌توانید به مقاله‌های غذای محلی کجارو مراجعه کنید. با این وجود، طعم لذیذ و متفاوت آن باعث شده است که راه خود را به هر سفره‌ای باز کند. روغن حیوانی یا کره را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس سیر له شده را با زردچوبه در تابه تفت دهید تا کمی طلایی شود.

همچنین با وجود غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوشمزه در منوی اصلی این رستوران، لذت چشیدن غذای اصیل ایرانی را در ذهنتان ماندگار می‌کنید. انواع خورشت‌های ایرانی، جلوکباب و چلوگوشت را در منوی بلندبالای رستوران مرشد خواهید دید. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود.

سپس سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا حسابی طلایی و ترد شوند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید.