دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت-غذای رژیمی

مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود. کشور‌های مختلف جهان به دلیل شرایط آب و هوایی، نوع گیاهان مورد کشت و همچنین ذائقه غذایی مردم خود، منوی غذای مختص خود را دارند. در ادامه معروفترین غذاهای قبرس شمالی را به شما معرفی می کنیم. یکی از مقوی‌ترین غذاهای چالوس و مازندران آغوز مسما است که پروتئین بسیار بالایی دارد. این غذا را معمولاً با گوشت اردک درست می‌کنند که سرشار از پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است.

اما در کنار تمام این‌ها گشنیز، پیاز و سیر نیز به این غذا اضافه می‌شود. یکی از مزایای خوردن آلوگوبی این است که شما با پرداختن هزینه‌ای نسبتاً کم، یکی از بهترین غذاهای هندی را امتحان می‌کنید. طعم ترش و شیرین یکی از محبوب‌ترین طعم‌های دنیا است که در خورشت آلو مازندران به خوبی احساس می‌شود. این خورشت با مرغ، آلو، آب نارنج، انار و مغز گردوی آسیاب شده تهیه می‌شود و تقریباً مزه ترش دارد.

  • نازخاتون نوعی‌ترشی است که برای درست کردن آن از بادمجان به همراه گوجه فرنگی، آبغوره، نعناع خشک، پیاز رنده و رب انار استفاده می‌شود.
  • اگر دوست دارید غذای گیلکی را در یک فضای شمالی میل کنید رستوران گیلار را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم.
  • در نواحی شمالی هند انواع مغزیجات، فرآورده‌های لبنی، سبزیجات و میوه بسیار مصرف می‌شوند.
  • آویشو یک رستوران تازه تاسیس در خیابان گلبرگ است اما منو کامل و پر از آیتمی دارد که احتمالا برای انتخاب از میان آن به دردسر خواهید افتاد.
  • شگفت زده از اینکه چطور همه چیز به صورت کاملا مدرن اما با طعم اصیل و دقیقا همان که باید باشد، است.

اصولاً در کته کبابی ها انواع کباب های خوشمزه و باکیفیت در کنار برنج های ایرانی سرو شده به صورت کته ارائه می شود و در کنار خوشمزه بودن، از قیمت های بسیار خوبی هم برخوردار هستند. رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. قطعاً اگر یک بار طعم غذاهای رستوران چلو شیش را بچشید، در هر سفر به رشت، باز هم به سراغ رستوران چلو شیش می‌روید!

در ظرفی جداگانه گوشت چرخ کرده و پیاز را به صورت کوفته های کوچک در می آوریم و به خورشت اضافه می کنیم. چند دقیقه ای قبل از اینکه پخت خورشت تمام شود گل پرها را هم با خورشت ترکیب می کنیم. برای اینکه کوفته های گوشت در خورشت باز نشوند باید برای طعم دار شدن آن از پیاز بدون آب استفاده کنید. سیر واویج، یک غذای خوش‌عطر و طعم گیلانی است که از برگ سیر تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا برگ سیر خرد شده را در مقداری روغن تفت داده و تخم‌مرغ زده‌شده به همراه نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می‌کنند. این غذای خوشمزه بیشتر در فصل پاییز و زمستان طبخ شده و به همراه برنج و ماهی شور سرو می‌شود.

#16 کافه رستوران دهکده تنکابن

برای طبخ این ماهی خوشمزه از روش‌ های مختلفی استفاده می‌ شود. خورشت «چغرتمه مرغ» یکی از غذا های سنتی گیلان است که طعم ویژه ای دارد. این غذا از ترکیب مرغ، تخم مرغ و آب نارنج تازه تهیه می‌ شود و یک ایده عالی برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی سالم است. باقلا قاتق از غذاهای ملی و محبوب شمال است که با لوبیا رشتی، شوید، سیر و تخم مرغ درست می شود و معمولا با برنج کته سرو می شود.

آدرس کته کبابی محمد طالقانی

ماهی سرشار از خاصیت است و طعمش هم با شیوه‌های پخت مختلف طرفداران بسیاری دارد. همین باعث شده که از شمال تا جنوب، غذاهای متنوعی با آن پخته شود و محبوب سفره‌های ایرانی باشد. فرقی نمی‌کند که قصد سفارش اینترنتی ناهار و شام دارید یا می‌خواهید خودتان برای آشپزی دست‌به‌کار شوید، در هر حال، آشنایی با غذاهای شمالی یا جنوبی با ماهی به شما کمک می‌کند که در انتخاب بهترین مورد آگاهانه‌تر عمل کنید. در منو ماهی سفید هم غذاهای گیلانی مثل شامی، میرزا قاسمی، کباب ترش و فسنجان دیده می‌شود و هم غذاهای دیگر مثل آلبالوپلو، ته چین و خورشت آلو اسفناج. ضمن اینکه ماهی سفید از رستوران‌های گران به حساب می‌اید و برای هر نفر در ان با احتساب یک غذای اصلی و پیش غذا بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان باید در نظر بگیرید. گمج کباب را می‌توان یکی از پرطرفدارترین غذاهای استان گیلان دانست.

بی شک معروف‌ترین غذای استان گلستان و یکی از بهترین غذاهای شمالی، چکدرمه است و طبخ آن بیشتر در شهرهای ترکمن نشینِ بندر ترکمن و آق قلا رایج و مرسوم است. ته چین معمولا در بسیاری از استان‌ها طبخ می‌شود و در هر منطقه‌ای روش پخت متفاوتی دارد. ته چین گوشت مازندران بسیار متفاوت‌تر از ته چین‌هایی بوده که تابه‌حال میل کرده‌اید و حداقل یک بار ارزش امتحان کردن را دارد. مواد غذایی لازم برای این غذا شامل گوشت قرمز، برنج، سیب‌زمینی، چغندر، پیاز، آلو، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود.

شمالی‌ها گوشت چرخ‌کرده را با سبزیجات معطر ترکیب می‌کنند و به همراه گوجه فرنگی و روغن می‌پزند. با شنیدن غذاهای شمال و غذاهای گیلان ناخودآگاه ذهنمان به سمت باقلاقاتق می‌رود. این غذا در این منطقه به وفور پخته می‌شود و در میان گردشگران نیز بسیار پرطرفدار است. مواد اصلی باقلاقاتق، غذای محبوب گیلانی‌ها باقلای رشتی، سیر، تخم مرغ و شوید است.

اگر از کباب خسته شدید یا به شمال سفر کردید تا فقط ماهی تازه میل کنید، رستوران زیر آسمان شهر دو مدل ماهی سفید و ماهی قزل آلا هم دارد که تازه هستند و درواقع، صید روز محسوب می شوند. همچنین در کنار تمامی غذا ها، برنج های صدر در صد ایرانی باکیفیت که به صورت کته قالبی زعفرانی هستند قرار داده می شود. یکی از غذاهای محلی گیلان کوکوی اشپل است که در سفر به این استان حتما باید طعم این کوکوی خوشمزه را بچشید. اشپل، تخم مرغ، ادویه و مقداری سبزی از مواد اولیه برای طبخ این کوکو است که اغلب شب سال نو طبخ می‌شود. ماش از جمله حبوبات غنی و پر ویتامینی است که در گلستان کشت می‌شود و به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد.