دسته‌ها
اخبار

لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذای رژیمی

پیاز خلالی را به همراه زردچوبه و هویج در کمی روغن تفت داده و عدس را با آب به آن اضافه می کنیم تا کمی بپزد. کلم و سبزیجات را هم خورد کرده و اضافه می کنیم تا چند دقیقه بپزد. این دمپخت خوشمزه به دلیل ترکیباتی که دارد بسیار مغذی است.

  • کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود.
  • این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید.
  • برای تزیین آن همم معمولاً از خلال بادام و پسته استفاده می‌شود.
  • آن‌ها را به دونیم کنید و پوست بگیرید اما دقت کنید پوست کنارهای بادمجان‌ها را نگیرید.
  • شاید برایتان جالب باشد که دوست داران فرهنگ ایرانی چندین سال است نخستین شنبه آذر را روز جهانی قرمه سبزی نامگذاری کرده‌اند.

کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت. ماهی مرکب با گوشت سفید و بی‌استخوان، یکی از ماهی‌های کمیاب در ایران است؛ زیرا بیشتر صادر می‌شود. در استان هرمزگان، یک خوراک بسیار خوشمزه با ماهی مرکب درست می‌شود که نام آن عنکاس یا انکاس است.

در زمان سرو هم از تکه‌های یخ در کنار آن استفاده می‌شود تا کاملاً سرد باشد. رستوران سنتی باغ صبا با استفاده از تخت‌های چوبی، سکوی اجرا و میز و صندلی‌های سنتی، فضایی سنتی و نزدیک به معماری دوره صفوی آماده کرده است. این رستوران با قرارگیری در خیابان شریعتی، جایی مناسب برای برگزاری جشن‌های و دورهمی‌های خانوادگی است. اگر به این رستوران مراجعه کنید خواهید دیدکه دورتادور رستوران با اشیا عتیقه و نفیس تزیین شده است. اگر مایل باشید می‌توانید با مراجعه به فضای عکاسخانه رستوران، تصاویری به‌یادماندنی از هم‌نشینی‌های دوستانه و خانوادگی خود ثبت کنید.

خورش قورمه یا قورمه سبزی، یکی از غذاهای ملی کشور ایران است که در میان ایرانیان، طرفداران بسیاری دارد. در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است.

زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. برنج را بررسی کنید، اگیر دانه‌های برنج پخته بود، آن را از روی حرارت بردارید و پنیر چدار را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد مقداری آب ب قابلمه اضافه می‌کنیم طوری که سطح آب ۲ بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. سپس گوشت‌ها را به ترکیب پیاز و روغن اضافه کرده و کمی تفت دهید.

برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند. بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود. آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که موارد تشکیل دهنده آن حبوباتی مانند نخود، لوبیا سفید و گوشت و چربی و پیاز است.

طرز تهیه خورش به

براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه. تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. هفت خان عنوان خود را از شاهنامه حماسی فردوسی شاعر پارسی‌گو با اشاره به هفت جست‌وجوی رستم برای نجات شاه خود گرفته است. مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است که همگی به نام بخش‌هایی از شعر فردوسی نام‌گذاری شده‌اند.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

خیلی ها قبل از اینکه پا به اصفهان بگذارند خودشان را برای بریانی های خوشمزه و معروف اصفهان آماده می کنند. بریانی از غذاهای معروف اصفهان است و کمتر کسی پیدا می شود که تا اصفهان برود و طعم بینظیر آن را امتحان نکند. محبوبیت این غذا تا حدی ست که نه فقط اصفهانی ها بلکه دیگر مردم ایران هم این غذا را می شناسند. بریونی با استفاده از گوشت، پیاز، روغن، دارچین، نعناع خشک، زعفران و کشک آماده می شود.

هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. کماچ یا نان فسا یکی دیگر از سوغاتی های خوشمزه استان فارس است که از ماندگاری بالایی برخوردار است. این شیرینی خوشمزه ترکیبی از آرد سفید، آردگندم، پودر هل، دارچین، پودر زنجفیل، پودر شکر، تخم مرغ، زعفران، تخم خرفه و روغن جامد است. یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه و ساده شیرازی مسقطی است.