دسته‌ها
اخبار

از چهارمحال و بختیاری حتما این مکانها را ببینید تا پشیمان نشوید گردشگری ایرانیان

آب برنج را دور بریزید و برنج را به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله آب باید فقط روی برنج را بپوشاند و بیشتر نباشد؛ زیرا در غیر این صورت، برنج شما نرم و شل می‌شود. پس اگر آب داخل قابلمه خیلی زیاد بود، مقداری از آن را بردارید و اگر آب کم بود کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج کمی بپزد و آب آن کشیده شود. در این حین، هر پنج دقیقه یک بار برنج‌ را از دیواره قابلمه به‌سمت بالا جمع کنید تا به‌شکل گنبد دربیاید. پس از تبخیر کامل آب، ماهی‌ها را روی برنج بچینید و روی درب قابلمه‌ دم‌کنی بگذارید.

  • شهرکرد دارای دو پایانه مسافربری با نام‌های آزادی و غرب است.
  • 1_ می توانید به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی استفاده کنید.
  • در گذشته خمیر این آش را به‌صورت دستی درست می‌کردند؛ اما امروزه رشته‌‌های آماده آشی جایگزین آن شده است.
  • در نهایت، گوشت پخته شده را با مخلفات در ظرف بکشید و برنج را روی آن بریزید.

این غذا به‌دلیل استفاده از ماش، دارای فیبر زیاد و طبعی گرم است و به‌عنوان دارویی برای درمان سرماخوردگی شناخته می‌شود. بعد از برش دادن فیله گوساله و فیله مرغ آن ها را با کمک گوشت کوب بکوبید تا به خوبی نرم شوند. در این حالت، مراحل طرز تهیه کباب بختیاری مشابه است، اما به جای سیخ فلزی باید از سیخ های چوبی کمک بگیرید.

از زیر یخ های این غار چشمه ای با آب سرد در جریان است که نهایتاً به سد کوهرنگ می ریزد. قرار گرفتن در دره های عمیق و انباشت حجم برف های چندین ساله در این مکان سبب شده قندیل های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند . مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی‌های اطراف چشمه این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاههای شهرستان کوهرنگ قرار داده است. چشمه برم در مرکز شهر لردگان واقع گردیده و با شهرکرد ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. این چشمه پر آب علاوه بر تامین آب کشاورزی یکی از سرشاخه‌های کارون به حساب آمده و چشم انداز زیبایی را برای شهر لردگان به وجود آورده است. اطراف این چشمه به صورت پارکی جهت تفریح و گذراندن اوقات فراغت اهالی شهر لردگان و گردشگران فضاسازی شده است.

در ادامه رب گوجه‌فرنگی و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه و رب گرفته شود و رنگ رب نیز باز شود. فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد سرخ شده داخل قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و تفت دهید. برای تهیه گردو پلو با گوشت، گردو‌ها را درشت خرد کنید و آن‌ها را برای یک ساعت در آب خیس کنید تا پوست روی آن‌ها به‌راحتی جدا شود. گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در یک قابلمه روی حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن بخار شود. سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود.

طرز تهیه قیمه پلو + نکات مهمی که باید بدانید

خورشت بامیه مواد اولیه ساده‌ای دارد و برای هر نوع سلیقه و رژیم غذایی مناسب است. علاوه بر گوشت گوسفند، گوساله و مرغ و بوقلمون می‌توانید با حذف گوشت، غذایی کاملا گیاهی داشته باشید. مواد تشکیل‌دهنده این غذا مشابه خورش بادمجان است و نکته مهم در تهیه این غذا، بریدن ته بامیه به شکلی است که مایع لزج آن خارج نشود. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و به‌همراه آب تازه در یک قابلمه بریزید.

کودک ۲ ساله‌ای که به خاطر رنگ پریدگی مشکوک به سرطان خون بود روزی یک لیتر شیر گاو می خورد

در کنار کباب بختیاری تابه ای می توانید از سبزیجات خوشمزه ای مانند گوجه فرنگی ، قارچ و سیب زمینی به صورت سرخ کرده یا کبابی استفاده کنید. در پایان پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید. در صورتی که دوست ندارید از گوشت مرغ در کباب بختیاری استفاده کنید می توانید گوشت مرغ را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از ۸۰۰ گرم گوشت گوسفندی یا گوساله استفاده کنید. کباب بختیاری یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین کباب های ایرانی است که در مناطق مختلف با روش های متفاوتی طبخ می شود.

یکی از لذیذترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری خوراک جگر است. یکی از مهمترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است که بین مردم سایر نقاط کشور و گردشگران هم بسیار معروف و محبوب است. از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهارمحال و بختیاری به خصوص سامان پخته می شود. این شهرستان به دلیل دارا بودن تولیدات باغی به خصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است.برنج، مغز گردو، گوشت گوسفندی، پیاز، زرشک، زعفران مواد تشکیل دهنده این غذای خوش مزه هستند.