دسته‌ها
اخبار

ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا-غذای رژیمی

درباره تفاوت غذاهای شرق و غرب کشور با شمال و جنوب هم تاثیر جغرافیا بر طعم صادق است. وقتی در جغرافیا می‌گویند ایران کشوری چهار فصل است، پس تنوع غذایی هم در آن زیاد است. این موضوع باعث می‌شود غذاهای ایرانی در طول زمان ترکیبی اعجاب‌انگیز و بلوغ‌یافته پیدا کنند و با نگاه به فرهنگ ایرانی‌ها تنوع جالبی از غذاهای پاک و خوشمزه را پیدا می‌کنیم. کشک بادمجان یکی از غذاهای اصلی و محبوب در بین ایرانیان است که طعم خاص ترش و شور آن بسیار لذیذ است.

گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید. برای ادامه طرز تهیه اسفناج پلو بر روی لینک کلیک کنید. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید. به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید.

در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود. احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که در مراسم های مختلف (مانند عروسی) سرو می شود، زرشک پلو است.

املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود. دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد.

  • امروزه زرشک پلو با مرغ آمیخته شده و کمتر دیده می‌شود کسی آن را با گوشت بره یا سردست و قلوه‌گاه گوسفند بپزد.
  • از ترکیب اسفناج، گوشت و آلو بخارا خورشتی خوشمزه به نام خورشت آلو اسفناج تهیه می‌شود که با برنج کته‌ای آن را میل می‌کنند.
  • سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید.
  • در وضعیت چلویی، برنج با هیچ گونه ترکیب اضافه مخلوط نمی‌شود.

یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی

بعد از این کار مقداری ادویه کاری و دارچین نیز روی آن بریزید. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. با این کار طعم و بوی بسیار خوبی به میگوها خواهید داد. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم. سپس آن‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید. در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید.

خوراک‌های ایرانی

برای ادامه مطلب طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای تهیه مرغ بریان، یک عدد مرغ کامل را در ادویه نمک، فلفل و زعفران قرار می‌دهیم. سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید.

مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم. اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند. به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند.

مواد اصلی آن جو به صورت پوست کنده یا نیم کوب، و یا بلغور آن است، و حبوبات که شامل نخود، لوبیا و عدس است. تا حدی که به کسی که غذا می‌پخته آشپز می گفتند؛ لفظی که تا به امروز هم جاری است. این قضیه خود گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره‌های ایرانی از دیرباز است.