دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذای رژیمی

آب برنج را خالی کنید و آن را همراه با آب قلم در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا چند جوش بزند. سپس عدس از قبل خیس شده، گشنیز خرد شده و مقداری نمک را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا آش روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد. تکه‌های گوشت را با ادویه‌ها و یک عدد پیاز خرد شده در یک کاسه بریزید و با دستانتان گوشت را به این مواد آغشته کنید.

شکر را در کمی آب حل کرده و بر روی هویج می ریزیم تا هویج ها کمی بپزد، سر آخر هم زعفران را اضافه می کنیم تا عطر و بوی غذایمان کامل شود. حالا گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک و دارچین را مخلوط کرده، کوفته ریزه های خوشمزه را درست کرده و سرخ می کنیم. بعد از آبکش کردن برنج به هنگام دم گذاشتن لایه به لایه از مخلوط هویج و کوفته ها به آن اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا پلو دم بکشد.

خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند. شاید غذاهایی مثل میرزاقاسمی و باقلاقاتق را چشیده باشید یا اسمشان را به وفور در منو رستوران‌ها دیده باشید. اسم مهلبیه آشکارا فریاد می‌زند که پای یک غذای عربی در میان است.

  • درست است که فلافل یک غذای محلی خوزستانی معرفی می‌شود اما در تمام شهرهای ایران پر شده از مغازه‌های فلافل فروشی.
  • این خورشت به عنوان غذای اصلی در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود.
  • این خورش خوشمزه به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو شده و می ‎توان گفت که ۸۰ درصد خوشمزگی این غذا به سیب زمینی‎ های سرخ شده اش است.
  • سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج برای هفت تا ۱۰ دقیقه بپزد.

سپس گوشت را در قابلمه بریزید و آن را به‌همراه پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در مرحله بعد، ادویه، زردچوبه، فلفل و رب گوجه‌فرنگی را به پیاز و گوشت بیفزایید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه و رب گرفته شود. مقداری آب جوش روی گوشت‌ها بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود. میرزاقاسمی در گیلان، به‌همراه کته شمالی به‌عنوان غذای اصلی یا پیش‌غذا سرو می‌شود؛ اما در برخی از نقاط کشور، به‌خصوص تهران، این غذا با نان نیز خورده می‌شود. قیمه نثار را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین غذاهای محلی ایران معرفی کرد.

سپس پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را با خردکن یا گوشت‌کوب بکوبید تا به شکل پوره دربیاید. در این مرحله پیازها را نگینی خردکنید و در تابه‌ای با مقداری روغن تفت دهید. سبزی‌ها که شامل گشنیز و جعفری است را به پیازداغ اضافه می‌کنید و کمی تفت دهید تا آب آن‌ها گرفته شود. رشته‌پلو یكی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است كه بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و كشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است كه در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یكی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است .

میگو پلوی بوشهری

البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد. در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ.

کوفته هلو

مضروبه هم یکی دیگر از غذاهای سنتی کیش با طعمی خاص و بی‌نظیر است. برای تهیه مضروبه ماهی را با سبزیجات محلی و سیر طعم‌دار ترکیب کرده و می‌پزند. می‌توانید بادمجان‌های شکم پر را در داخل فر نیز بپزید، یا کمی پنیر پیتزا به مواد داخل شکم آن اضافه کنید.طرز تهیه انواع پیش غذا های ایرانیرا بشناسید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم .

این غذای محلی ایران را هم می‌توانید به عنوان پیش غذا صرف کنید و هم با برنج به عنوان غذای اصلی. گروه موسیقی همه شب از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، به جز ایام سوگواری، در این بخش رستوران اجرای موسیقی زنده سنتی دارند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید. برای سرو غذا، از شما عزیزان در آلاچیق‌های سنتی و خاص پذیرایی می‌شود. همچنین یکی از غرفه‌های این رستوران به فروش صنایع دستی مردم ترکمن و سوغات آن‌ها اختصاص داده شده است. در فضای داخلی این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و شما می‌توانید در حین میل کردن غذا، از شنیدن نوای سنتی ایرانی لذت ببرید.

طرز تهیه آش ترش مازندران

برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده را با آرد نخودچیترکیب می‌کنند و کوفته‌های کوچک از آن درست می.کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند. به همین راحتی میتوانید یکی از غذاهای محلی ایران که متعلق به شهر اصفهان است را بپزید و نوش جان کنید.