دسته‌ها
اخبار

معرفی رستوران بختیاری شهرکرد و غذاهای محلی آن مجله بوم گردی-غذای رژیمی

این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود. برای پخت این آش، ماش را به همراه برنج می‌پزند و به آن پیازداغ و ادویه اضافه می‌کنند. برای اینکه آش جا بیفتد نیاز هست چند ساعتی روی شعله ملایم بپزد. گردو پلو از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهار محال و بختیاری بخصوص سامان پخت می شود .شهرستان سامان به علت دارا بودن تولیدات باغی بخصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است . طرز تهیه آو تفتاله به این شرح است که ابتدا برگه های زرد آلو را در ظرفی جداگانه داخل آب گذاشته تا خیس بخورند.

  • گوشت خرد کرده با روغن سرخ می کنند و با آب می پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می خورند این غذا خوراک روزانه خانوار ایل است.
  • یعنی یک تکه گوشت قرمز به سیخ می کشیم و بعد یک تکه فیله مرغ، به همین ترتیب ادامه می­دهیم.
  • از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهارمحال و بختیاری به خصوص سامان پخته می شود.

با دقت مواد را به ترتیب به سیخ بکشید و بعد از اینکه همه سیخ‌ها را آماده کردید، با استفاده از گوشت کوب یا بیفتک به آرامی روی گوشت و مرغ‌ها بکوبید تا مرز بین گوشت‌ها از بین برود و به هم نزدیک‌تر شوند. یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای لری ، سغدو یا همان دلمه سیرابی و شیردون است. این غذا دقیقا همان دلمه‌ای است که در همه جای ایران رایج شده با این تفاوت که داخل آن سیراب یا شیردون خرد شده را با موادی مثل لپه و برنج و آلو مخلوط می کنند و در همان سیرابی می‌پیچند. این غذا بسیار مقوی است و به کسانی که مشکلات معده دارند بیشتر توصیه می‌شود. سغدو را بهتر است در رستوران‌های سنتی و محلی لرستان امتحان کنید چون هم قیمت معقولی دارند و هم با نحوه پخت صحیح این دلمه آشنا هستند. اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی ، بومی و محلی شهرکرد را امتحان کنید.

تنها شعبه رسمی با نام اختصاری” گلپایگانی” در شهرکرد

پس اگر امکان تهیه آن روی منقل را دارید آتش را آماده کنید و روی منقل طبخ کنید. این قلیه، بر خلاف قلیه ماهی که بسیار مشهور است، کمتر شناخته شده است. این غذا معمولا با نان سرو می شود اما می توان آن را با پلو هم سرو کرد. میگو، سبزی قلیه همان گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، پیاز و ادویه از مواد اصلی این غذای خوشمزه هستند. استان خوزستان در جنوب غرب ایران و در مجاورت استان های کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهار محال بختیاری، لرستان و ایلام واقع است.

کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار(گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار)گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. در فصل بهار که ایلات به ییلاق و سردسیر می رسند بیشتر خوراک آنها از قارچ هایی است که در کوهستان می روید آنها قارچ را کباب یا با روغن سرخ کرده با نان می خورند و گاهی قارچ خشک را به گرمسیربرده و از آن استفاده می کنند. سرکه شیره و روغن را بعد از داغ کردن با حلقه های پیاز و مقداری آرد مخلوط کرده و گرم نگه می دارند بعد چند دانه برگه های زردآلو،‌آلوچه و هلو را در آن می اندازند و بهم می زنند بعد از پختن برگه ها آنرا برمی دارند و مصرف می کنند. برنج را خیسانده و گوشت را می پزند بعد برنج و گوشت و زیره و نمک را داخل کرده در آن آب می‌ریزند و روی آتش می گذارند تا جوش آید بعد از پختن در حالیکه کمی آب داشته باشد آنرا می کوبند و تقریباً مثل حلیم برنجی می شود. این غذا بیشتر در فصول گرم سال در میان عشایر بختیاری پخته می شود و از جمله غذاهایی است که به سرعت و سادگی تهیه و دارای مزه ملس مایل به ترش است.

بهترین و سالم ترین ماهی های شمال و جنوب برای خوردن

رستوران البرز هم با اینکه از قدیمی‌های تهران است، اما فضایی لوکس و به‌روز دارد. کیفیت غذای البرز بسیار بالاست و از مواد باکیفیت در غذاهای خود استفاده می‌کند. رستوران البرز بهترین کبابی در شرق تهران است و البته می‌توان آن را یکی از گران‌ترین رستوران‌های تهران نامید. جدید ترین نقشه استان چهارمحال و بختیاری با جزئیات دقیق و کامل به صورت آنلاین در سرویس نقشه و مسیریابی کارناوال. در بعضی از مواقع نام کباب ها را با یکدیگر اشتباه می­گیریم، در صورتی که تفاوت­های آشکاری دارند.

غذاهای محلی شهرکرد

برای اطلاع از آدرس شعب و سفارش آنلاین از رستوران نایب می‌توانید به سایت مراجعه کنید. بعد از اینکه از مغز پخت شدن کباب­ها اطمینان حاصل کردیم، کره را آب می کنیم و با استفاده از یک قلم مو یا ابزاری مشابه هر دو سطح کباب­ را به کره آب شده آغشته می­ کنیم. بعد از گذشت چند ساعت ظرف حاوی گوشت­های مزه دار شده را از یخچال خارج می­کنیم.

بعضی از آن‌ها شیرین و برخی دیگر حتی می‌توانند ترش هم باشند. این سرویس خواب بدون دستگیره و به رنگ ونگو می باشد که جز پرطرفدار ترین رنگ ها در سفارشات به شمار می رود.. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند.. هنگامی که ماش ها پخت، مقداری کشک و سبزی به آن اضافه کنید و در 10 دقیقه آخر پختن آش بلگ، رشته هایی که آماده کرده بودید را درون قابلمه بریزید. در صورتی که امکان کباب کردن با ذغال را ندارید می توانید کباب را داخل تابه درست کنید. به این صورت که قلمو را داخل کمی روغن می زنیم و کاملا تابه را چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.