دسته‌ها
اخبار

دستور پخت انواع غذاهای طب سنتی طبایع مرجع طب سنتی-غذای رژیمی

بعد از آنکه گوشت‌ها به خوبی پخته شدند، آن‌ها را از آب خارج کرده و اجازه می‌دهیم تا خنک شوند. سپس تمام گوشت را ریش ریش کرده و مجدداً درون قابلمه‌ای که هنوز مقداری آب گوشت دارد قرار می‌دهیم. قابلمه مناسبی انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید. بعد از اینکه رنگ گوشت ها کمی تغییر کرد لوبیاهای خیس شده یا نیم پز شده را به ترکیب‌تان اضافه کنید. کمی مواد را در کنار یک دیگر تفت دهید و سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.

  • برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود.
  • و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند.
  • استان سمنان به‌دلیل قرارگیری در منطقه‌ جغرافیایی ویژه با اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی و همچنین به‌دلیل وضعیت آب و خاک، از موقعیت کشاورزی مطلوبی برخوردار نیست.
  • این روش باعث می‌شود طعم گوشت به درون این مخلفات نفوذ کند و غذا به مراتب لذیذتر شود.

رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است که در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است . کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.

خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی رقیب قرمه سبزی

حدود دو پیمانه آب جوش در تابه بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت، روی حرارت ملایم گاز بپزد. پس از پخت کامل گوشت، نمک و نصف قاشق چای‌خوری زعفران را در تابه بریزید و اجازه دهید تا آب گوشت، کاملا کشیده شود. شیرین پلو یا نثار پلو، یکی از لذیذترین و مجلسی‌ترین غذاهای سنتی استان قزوین است که طبخ و سرو آن در گذشته بسیار رایج و مرسوم بوده است. جالب است بدانید که در گذشته در مهمانی‌های مجلل و رسمی، شیرین پلو، اولین انتخاب و قیمه نثار، دومین انتخاب بود.

غذاهای مخصوص افطار در شهرهای ایران از آش عباسعلی تا دیگچه مشهدی!

در گذشته خمیر این آش را به‌صورت دستی درست می‌کردند؛ اما امروزه رشته‌‌های آماده آشی جایگزین آن شده است. استان کردستان در حوزه غذاهای محلی، بسیار غنی است و این موضوع به شیوه معیشتی مردم برمی‌شود که مبتنى بر دامداری، زراعت، باغداری و زنبورداری است. در نتیجه مردم این خطه از کشور از گیاهان طبیعى خوراکى مانند قارچ، کرفس، کنگر و ریواس به‌صورت تازه و خشک نهایت استفاده را می‌برند. آش سبزی، یکی از آش‌های محلی و سنتی شیراز است که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است. این آش در طباخی‌های شيراز به‌عنوان صبحانه تهيه می‌شود؛ ضمن اینکه از نذری‌های معروف ایام ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان است. این آش از گوشت گوسفندی، حبوبات فراوان و دو نوع سبزی‌های تشکیل می‌شود و از همین نظر شباهت بسیاری به آش شله‌قلمکار دارد.

سپس آب خورش را در یک ظرف بزرگ می‎‌ریزند و نان لواش داخل ظرف می‌گذارند. نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند. بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند. باقالاقاتق یکی از سالم‌ترین و لذیذترین غذاهای رشتی است. برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این رستوران از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از شنیدن نوای سازهای سنتی لذت خواهید برد. در رستوران چهل ستون تهرانپارس انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود. رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود و امکان استعمال دخانیات در بخش فضای باز وجود دارد.