دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی شهرکرد و طرز تهیه آنها جاذبه ها-غذای رژیمی

تاس کباب در سایر استان های دیگر نیز طبخ می شود ولی اصالت این غذا به استان چهارمحال و بختیاری بر میگردد. حال در این مرحله از طرز تهیه کباب بختیاری آب پیاز با به ظرف گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن گوشت مقداری سس سویا، روغن زیتون و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد برای چند ساعت مزه‌دار شوند. برای مزه دادن به مرغ‌ها هم مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل و زعفران آب شده را مرغ اضافه کنید و برای چند ساعت صبر کنید تا مواد به خورد مرغ برود. در انتها مقداری فلفل دلمه و پیاز را خلالی کنید و به مواد اضافه کنید. جاهای دیدنی شهرکرد که بسیارند؛ اما یکی از آن‌ها موزه باستان شناسی شهر کرد است.

  • برای پخت این غذا سبزی را می‌پزند و به آن عدس، بلغور و برنج اضافه می‌کنند.
  • غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، بسیار متنوع و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشند.
  • سپس برگه ها را در ظرفی دیگر به همراه مقداری آب روی حرارت می گذارند تا پخته شود.
  • جام جهانی فوتبال قطر 2022 بزرگترین رویدادی است که دوحه تا به حال به خود دیده است و این فقط فوتبال نیست که هواداران را سرگرم می کند.

آرد را الک می کنند کمی آب به آرد می زنند و می مالند تا دانه دانه شود. آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور یا لیز که لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند. این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گلگون می کند. خمیر نان را روی آتش می پزند سپس آنرا زیر خاکستر آتش می گذارند تا خوب پخته شود بعد کمی روغن به آن می زنند و می خورند. آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور BOSORیا لیز Lisکه لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند. این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گل گون می کند.

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

وقتی وارد این رستوران می‌شوید فضایی بزرگ می‌بینید که با وجود جمعیت زیاد همه به‌صورت منظم سفارش‌ها خود را در سریع‌ترین زمان تحویل می‌گیرند. چلوکبابی جوان با انواع کباب‌های مختلف باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیر یکی از بهترین کبابی‌های تهران است. می‌توان گفت وقتی اسم بهترین کبابی تهران می‌آید نام نایب همیشه در میان است. چلوکبابی نایب که بیش از صد سال قدمت دارد، سال‌هاست که توانسته کیفیت بالای غذای خود را حفظ کند و رضایت مشتریان خود را بالا نگهدارند. غلامحسین نایب بنیان گزار مجموعه رستوران‌های نایب بود که بعد از او نیز فرزندانش راه او را ادامه دادند و با افزایش شعب توانستند یکی از بهترین کبابی‌های تهران را داشته باشند.

شکم گردی با غذاهای محلی رشت

اين شيريني همان مواد فتير را دارد (فتير نوعي شيريني كه در همه جا پخته مي‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شير، شكر، روغن، آرد، مواد معطر شيريني است)با اين تفاوت كه كمي شيرين‌تر است. و بعد از ور آمدن خمير آن را به اشكال دل خواه درآورده و در روغن سرخ مي‌كنند كه اين شيريني را در مناسبت‌هاي مختلف تهيه مي‌كنند. مثلاً زماني كه طفلي دندان در مي‌آورد يا بخواهند به جا خالي دختري بعد از ازدواج بروند. گوشت خرد کرده با روغن سرخ می کنند و با آب می پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می خورند این غذا خوراک روزانه خانوار ایل است. بعد از چند روز که پیروزمندانه به ایل بازگشت مراسم عقد و ازدواج جوان صورت می‌گیرد و گوشت شکار جهت تهیه غذای عروسی استفاده می‌شود، رسم شکار سنتی قدیمی است که ریشه در آداب اصیل بختیاری دارد و بسیار دیدنی است. بهترین کبابی تهران کجاست؟ اگر بخواهید بهترین کبابی تهران را انتخاب کنید، حقیقتاً کار سختی است.

2_ گوشت راسته گوسفندی برای تهیه کباب بختیاری به شیوه رستورانی گزینه بهتری است. البته بعضی گوشت گوساله را ترجیح می دهند، اما از نظر پزشکی گوشت گوساله و گاو برای خوردن توصیه نمی شود. چرا که طبع سرد و خشکی داشته و مصرف مداوم آن به معده آسیب وارد می کند و ممکن است باعث معده درد های طولانی مدت شود.

چون پخت گوشت قرمز به زمان بیشتری نسبت به گوشت مرغ نیاز دارد و این ترکیب از ابعاد کمک می­کند که گوشت ها به خوبی به مرز مغز پخت شدن برسند. سپس تمامی گوشت­های خرد شده را به داخل یک ظرف می­ریزیم. در این مرحله می توانید برای نرم شدن گوشت­ها کمی آن ها را با گوشت کوب، بکوبید.

بعد از این که همه گوشت­ها را به سیخ زدیم با استفاده از بیف کوب یا گوش کوب، گوشت را می­کوبیم تا در سطح سیخ پخش شوند و فاصله های به جا مانده پر شوند. © استفاده از مطالب مجله ره بال آسمان برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام ره بال آسمان و لینک به منبع بلامانع است. تمامی حقوق مادی و معنوی برای ” کباب ترکی پانی ” محفوظ است. مبل راحتی آکاژو یک مبل دو منظوره بسیار زیبا و با کیفیت است که هم کارایی بسیار خوبی برای شما دارد و هم می‌تواند دکوراسیون منزل شما را دگرگون کند و به ت.. اگر میخواهید مبلمانی با طرح متفاوت داشته باشید و فضایی متنوع را در دکوراسیون خود ایجاد کنید، مبل راحتی ال الدورا را به شما پیشنهاد می دهیم. مبلمان هلما دارای منبت منحصر به فرد و متفاوت است که اوج ظرافت و منبت را در قسمت سر تاج کاناپه میتوان دید.

در طبخ این غذا زیاد تفاوتی در شهرستان های دیگر استان وجود ندارد. مواد اولیه این غذای منحصر به فرد نخود، لوبیا، عدس، برنج، سبزی، دوغ ترش، پیاز، روغن، سیر، زردچوبه می باشد.در پختن این غذا به این نکته دقت کنیم که نخود و لوبیا و عدس باید کاملا پخته شود چرا که اگر کامل پخته نشود سبب مشکلات گوارشی خواهد شد. نیز در فصول گرم سال در میان عشایر بختیاری پخته می شود. برای تهیه این غذا ابتدا مغز گردو ، مغز بادام، پر زرد آلو را از قبل به صورت جدا گانه گذاشته تا خیس بخورد سپس ناردون(انار خشک شده) را شسته و مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت 1 ساعت میگذاریم خیس بخورد. سپس آن را روی حرارت گذاشته و به مدت 20 دقیقه می جوشانیم . آرد سبوس دار را تفت داده تا کمی رنگ آن تغییر کند و آب ناردون را که از صافی رد شده به این آرد اضافه می کنیم و به آرامی حرارت می دهیم.

پیاز، لوبیا، برنج، سبزی آش، کشک، نعنا، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه از مواد تشکیل دهنده آن هستند. استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های خطه ی زاگرس است. این استان به دلیل اینکه اکثریت مردم جزو عشایر هستند دارای تنوع غذایی فراوانی می باشند.

کبه عربی همان طور که از نامش پیداست یک غذای سنتی عربی است. برای تهیه این غذا ابتدا برنج را با مقداری آب، روی حرارت ملایم می گذاریم تا برنج مانند شیر برنج شود. سپس آن را با سیب زمینی که ریز رنده کرده ایم مخلوط می کنیم یا چرخ می کنیم. قلیه دزفولی همان طور که از نامش پیداست متعلق به شهر دزفول است و برخلاف قلیه تخم مرغ و اوپیوزی که سریع طبخ می شوند، این غذا طبخی طولانی دارد. در این قلیه از گوشت چربی دار استفاده می شود که همراه نخود، بلغور، نمک و فلفل، سیر، پیاز، برنج و لوبیا چشم بلبلی زمانی طولانی حرارت می دهیم. سپس تمبر هندی و رب انار را اضافه کرده و آن را می کوبیم.