دسته‌ها
اخبار

پانسمان آسان میسو تاهینی – گیاهی بر اساس بودجه


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این سس آسان میسو تاهینی را با تعداد انگشت شماری از مواد تنها در 10 دقیقه درست کنید. شیرین، خوش طعم، تند، آجیل است و برای استفاده به ،وان سس، دیپ یا سس عالی است. بدون لبنیات، بدون روغن، وگان، و در صورت تمایل بدون گلوتن.

پانسمان میسو تاهینی را در سه شیشه جدا از یک پس زمینه روشن تکمیل کرد

سس/سس میسو تاهینی خامه ای و خوشمزه 6 ماده ای

این سس تاهینی میسو خامه ای، خوشمزه، شگفت آور سالم و همه کاره است. از آن به ،وان یک سس برای زنده ، سالاد یا به ،وان سس خوشمزه میسو تاهینی یا آغشته به سبزیجات، غلات و موارد دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، فقط در عرض چند دقیقه، با تعداد انگشت شماری مواد و فقط یک مرحله (و یک کاسه/ شیشه) آماده است!

این سس همه کاره تاهینی میسو همچنین بدون روغن است (برخلاف بسیاری از سس‌ها)، تهیه آن کم هزینه است و تا دو هفته در یخچال نگهداری می‌شود و برای تهیه غذا بسیار من، است. اگر شما هم مثل من هستید، دوست دارید این سس خامه ای میسو را روی یا با همه چیز بخورید!

تاهینی و میسو چیست؟

اول اینکه تاهینی چیست؟ تاهینی خمیری خامه‌ای است که از آسیاب ، دانه‌های کنجد (پوسته یا بدون پوست، خام یا برشته) تهیه می‌شود. این آجیل، کمی تلخ است و یک افزودنی محبوب به هوموس و سس است.

در مقایسه، خمیر میسو یک ماده خوشمزه و غنی از اومامی است که با دانه های ،ر شده سویا ،یب شده با نمک و کوجی (قارچی که برای ،ر استفاده می شود) و به صورت اختیاری با سایر چاشنی ها/مواد تشکیل دهنده که نوع دقیق میسو را تعیین می کند، تهیه می شود.

در واقع، سه نوع اصلی میسو وجود دارد: Shiro miso (میسو سفید)، aka miso (میسو قرمز)، یا awase miso (میسو مخلوط)، اگرچه میسو زرد و چندین زیرگروه دیگر نیز وجود دارد. رنگ و طعم بین انواع خمیر سویا متفاوت است. با این حال، برای این دستور سس میسو، من استفاده از خمیر میسو سفید، ملایم ترین و شیرین ترین نوع را توصیه می کنم.

فرقی نمی‌کند از کدام نوع استفاده کنید، خمیر میسو سرشار از پروتئین گیاهی است، حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است و می‌تواند سوپ، سس و این سس خوشمزه تاهینی وگان را درست کند.

برای این سس تاهینی میسو، میسو و تاهین را با شربت افرا، سرکه سیب و پودر سیر ،یب می کنم. نتیجه یک سس سالاد میسو است که خامه ای، کمی شیرین، شور، شور، تند و مملو از طعم اومامی است!

مواد تشکیل دهنده

شما می تو،د این دستور سس خامه ای میسو را فقط با 6 ماده (به اضافه آب) تهیه کنید.

مواد تشکیل دهنده پانسمان میسو تاهینی در برابر یک سطح سبک اندازه گیری شده است
  • ارده: از تاهینی با کیفیت خوب استفاده کنید تا از تاهینی که بیش از حد تلخ است یا خودتان درست کنید (روش در یادداشت) اجتناب کنید.
  • شربت افرا: من عاشق طعم این سس تاهینی افرا هستم. با این حال، در صورت تمایل، از شیرین کننده دیگری (ی،ی شهد آ، یا حتی یک جایگزین بدون قند) استفاده کنید.
  • میسو: برای این سس تاهینی میسو بهتر است از میسو سفید (شیرو میسو که به آن میسو ملو یا شیرین نیز می گویند) استفاده کنید. با این حال، میسو زرد نیز کار خواهد کرد.
  • من بید هستم: اگر ترجیح می دهید از سس سویای کم سدیم استفاده کنید یا از سویای تیره برای سویای قوی تر و با طعم کامل استفاده کنید. از تاماری یا آمینو نارگیل به ،وان گزینه های بدون گلوتن استفاده کنید.
  • سرکه سیب: من عاشق شیرینی لطیف ACV هستم. سرکه برنج نیز در این دستور تهیه سس سالاد میسو به خوبی کار می کند.
  • پودر سیر: مقدار را به سلیقه تنظیم کنید. سیر تازه نیز موثر خواهد بود.
  • آب سرد: برای اینکه سس/سس تاهینی میسو به قوام صحیح برسد.
  • نمک (اختیاری، به دلخواه) اگر سس سویا سس را به اندازه کافی شور نکرده است، مقدار کمی نمک به مزه اضافه کنید.

چه چیزی را به سس وگان میسو اضافه کنیم؟

  • تکه های فلفل قرمز: برای یک سس سالاد میسو تند، کمی تکه فلفل قرمز اضافه کنید. مقدار را به سلیقه تنظیم کنید.
  • زنجبیل: برای افزودن گرما و حرارت ملایم، یک سس میسو زنجبیل درست کنید. می تو،د حدود ½ قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده اضافه کنید یا از نصف مقدار (¼ قاشق چایخوری) پودر زنجبیل استفاده کنید و سپس مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.
  • روغن کنجد: برای افزایش طعم کنجد، یک قاشق چایخوری روغن کنجد تفت داده شده اضافه کنید.
  • آب لیمو: برای طعم متفاوت، می‌تو،د مقداری یا تمام سرکه را با آب لیمو یا لیمو جایگزین کنید.
  • گیاهان: مانند پیاز / پیاز سبز یا جعفری.

چگونه سس میسو تاهینی درست کنیم؟

جدای از اندازه گیری مواد تشکیل دهنده، این دستور تهیه سس میسو تاهینی ساده و بی نظم فقط به یک مرحله نیاز دارد:

  • 1) همه مواد را به یک کاسه کوچک منتقل کنید و آن را هم بزنید (یا یک شیشه و تکان دهید) تا کاملا مخلوط شوند.
فرآیند اضافه ، تمام مواد سس تاهینی میسو به یک کاسه سفید
فرآیند مخلوط ، تمام مواد سس تاهینی میسو در یک کاسه سفید

به سس میسو تاهینی بدهید مزه کنید و تنظیم کنید هر یک از مواد به دلخواه شما ی،ی افرا برای شیرینی، سس سویا برای شوری، ACV برای تنگ، فلفل قرمز برای گرما و غیره.

سوالات متداول

آیا می توانم تاهینی را جایگزین کنم؟

برای نتیجه مشابه می تو،د به جای تاهین از کره بادام هندی استفاده کنید.

آیا می توانم از میسو قرمز یا قهوه ای استفاده کنم؟

من آن را توصیه نمی کنم زیرا طعم آنها بسیار قوی تر و شورتر است، که تعادل طعم (و رنگ) سس سالاد میسو را از بین می برد.

آیا می توانم سس را بدون سویا درست کنم؟

به طور سنتی، میسو از دانه های سویا به ،وان ماده اصلی استفاده می کند. با این حال، انواع مختلفی از جمله میسو جو یا برنج وجود دارد. برای دستور تهیه سس سالاد میسو بدون سویا، به سادگی میسوی بدون سویا را انتخاب کنید و به جای سس سویا/تاماری از آمینوهای نارگیل استفاده کنید.

آیا پانسمان میسو تاهینی سالم است؟

این سس آسان تاهینی در واقع به طرز شگفت آوری سالم است. تاهینی (با نام مستعار کنجد) حاوی مقدار زیادی کلسیم، مس، منگنز، آهن، روی، فسفر، ویتامین‌های B1 و E و پروتئین و فیبر است.

میسو همچنین حاوی پروتئین گیاهی است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های B12 و K و چندین ماده معدنی از جمله مس، روی و منگنز است. مانند بسیاری از غذاهای ،ر شده، میسو همچنین باکتری های مفید روده و آنتی ا،یدان ها را فراهم می کند. و اینها فقط دو ،صر کلیدی در این سس میسو هستند.

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • برای تنظیم قوام: مقدار آبی را که به سس میسو تاهینی اضافه می کنید بر اساس میزان غلیظ/رقیق بودن آن تنظیم کنید (ی،ی برای غوطه وری در مقابل سس سالاد).
  • مواد را به سلیقه تغییر دهید: هر یک از مواد موجود در دستور تهیه سس تاهینی میسو قابل تنظیم است، بنابراین آن را بچشید و آن را به سلیقه خود تغییر دهید.
  • خودتان تاهینی درست کنید: ابتدا دانه ها را برشته کنید تا معطر شوند، سپس آن ها را در مخلوط کن با سرعت بالا مخلوط کنید تا یکدست شود. در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید تا به مخلوط شدن آنها کمک کند.
  • برای جلوگیری از توده ها: ابتدا، میسو را با هم زدن آنها در آب “حل” کنید. سپس تمام مواد باقیمانده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

دستورالعمل های ذخیره سازی

سس میسو تاهینی را می تو،د به مدت 7 تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید. ممکن است در حین نشستن کمی غلیظ شود، بنابراین در صورت نیاز قبل از سرو، مقدار کمی آب گرم را با هم مخلوط کنید.

توجه داشته باشید که اگر از سیر تازه استفاده می کنید یا هر ،صر تازه اضافه می کنیدمانند گیاهان، بهتر است سس سالاد تاهینی را در عرض 3 تا 5 روز مصرف کنید.

از طرف دیگر، می تو،د سس/سس میسو را تا یک ماه منجمد کنید. اجازه دهید یک شب در یخچال ذوب شود، سپس آن را به دمای اتاق برگرد،د تا دوباره استفاده کنید.

چگونه از پانسمان میسو تاهینی افرا استفاده کنیم؟

می تو،د از این سس تاهینی گیاهی همه کاره به روش های مختلفی استفاده کنید، از جمله به ،وان دیپ، سس سالاد یا سس. در اینجا فقط چند راه برای لذت بردن از آن وجود دارد.

  • این سس سالاد میسو تاهینی به‌ویژه با سالادها کار می‌کند، اما در کنار سالادهای ساده و سالاد کلم پیچ نیز بسیار من، است.
  • با سالاد نودل میل کنید.
  • سس میسو وگان را روی وعده های غذایی کاسه ای مانند کاسه بودا/کاسه غلات بریزید.
  • با گل کلم برشته، ذرت کبابی، کدو حلوایی پخته شده و سایر سبزیجات کبابی، بخارپز و برشته میل کنید.
  • روی برنج پخته شده مانند برنج وگان سوشی و کاسه برنج بریزید.
  • با onigiri وگان و سایر سوشی ها لذت ببرید.
  • از آن برای غوطه ور ، رول های تابست، و سوشی خام وگان نیز استفاده کنید.
  • به یک سله اضافه کنید.
  • سس تاهینی میسو را روی ساندویچ ها و بسته بندی ها بریزید.

دیگر چگونه از این سس تاهینی میسو لذت می برید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.

سس ها و سس های گیاهی بیشتر

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • برای تنظیم قوام: مقدار آبی را که به سس میسو تاهینی اضافه می کنید بر اساس میزان غلیظ/رقیق بودن آن تنظیم کنید (ی،ی برای غوطه وری در مقابل سس سالاد).
  • مواد را به سلیقه تغییر دهید: هر یک از مواد موجود در دستور تهیه سس تاهینی میسو قابل تنظیم است، بنابراین آن را بچشید و آن را به سلیقه خود تغییر دهید.
  • خودتان تاهینی درست کنید: ابتدا دانه ها را برشته کنید تا معطر شوند، سپس آن ها را در مخلوط کن با سرعت بالا مخلوط کنید تا یکدست شود. در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید تا به مخلوط شدن آنها کمک کند.
  • برای جلوگیری از توده ها: ابتدا، میسو را با هم زدن آنها در آب “حل” کنید. سپس تمام مواد باقیمانده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

کا،ی: 443کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 28gپروتئین: 15gچربی: 33gچربی های اشباع شده: 5gچربی های چند غیر اشباع: 14gچربی اشباع شده: 12gسدیم: 1705میلی گرمپتاسیم: 401میلی گرمفیبر: 4gقند: 10gویتامین A: 55IUویتامین سی: 3میلی گرمکلسیم: 117میلی گرماهن: 4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره: پیش غذا

غذا: آسیایی

روش: مخلوط ،

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: سس آووکادو، پروتئین کامل، سس بدون لبنیات، دستور العمل های آسان، سس آسان، سالم، میسو، سس میسو، بدون روغن، سس بدون روغن، پروتئین گیاهی، سس سریع، سس گیاهی، سس وگان میسو تاهینی، سس وگان میسو تاهینی، سس گیاهی سس



منبع: https://plantbasedonabudget.com/easy-miso-tahini-dressing/