دسته‌ها
اخبار

رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای رژیمی

رستوران سنتی کلبه صبا تنکابن از نظر غذایی، رستوران تمام عیار است. اول از همه بگوییم که تمامی غذاهای رستوران از مواد اولیه مرغوب به صورت روزانه تهیه می شوند و سرآشپزان حرفه ای هم غذاهای رستوران را سرو می کنند. پرسنل رستوران آموزش دیده هستند و رستوران سنتی کلبه صبا از خدمات سرویس دهی مطلوبی حتی در روزهای شلوغ سال برخوردار است. اگر علاقمند به فست فود هستید به بخش فست فودی منوی رستوران مراجعه کرده و در میان انواع پیتزاها، ساندویچ ها، همبرگرها به همراه پیش غذاهای لذیذ را می توانید سفارش دهید. اگر هم علاقمند به غذاهای ایرانی هستید، انواع خورشت ها و غذاهای کبابی در رستوران سرو می شود.

  • وجود اسفناج و عدس این غذا را به غذای مناسبی برای کسانی که کمبود آهن دارند تبدیل کرده است.
  • تقریباً می‌توان گفت که بیشتر رستوران های گیلان همگی غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما رستوران پارادیزو در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یک رستوران جدید با غذاهای مدرن افتتاح شد.
  • گوشت مرغ یا اردک، برگ های سیر، پیاز، لپه، ادویه و تخم مرغ موادی هستند که در تهیه این خورش از آنها استفاده می شود.
  • شما هم اگر در تهران زندگی کنید گاهی هوس می‌کنید بروید و در یک رستوران بنشینید و غذای محلی بخورید، آن‌هم غذاهای لذیذ شمالی که در نوع خود بی‌نظیر هستند.
  • از طرفی، کیفیت غذا ها فوق العاده است و مزه خاطره انگیزی هم دارد تا شما اگر از جزء رستوران گرد هایی هستید که به غذا بیشتر اهمیت می دهید تا محیط، به مشتری ثابت رستوران امیر طوبایی تبدیل شوید.

در هر شهر هند، غذای خیابانی خاصی وجود دارد که مختص همان منطقه است. سالن سرپوشیده کافه رستوران دهکده دکوراسیون خاصی ندارد اما آنقدر هم ساده و بی روح نیست و میز و صندلی های چوبی و تزئینات مختلف به همراه هارمونی خوب رنگ ها جلوه زیبایی را به محیط بخشیده اند. برای دسترسی به رستوران زیر آسمان شهر، شما باید ابتدا راهی منطقه معروف قلعه گردن شوید که نزدیک به جنگل های دوهزار تنکابن قرار دارد. برای دسترسی به منطقه قلعه گردن هم ابتدا از شهر تنکابن می بایست وارد منطقه خرم آباد شوید. برای دسترسی به روستای خرم آباد، از طریق خیابان های معروف فردوسی و جمهوری وارد خیابان انقلاب می شوید. مسیر را به سمت جنوب تا انتها ادامه می دهید تا به خرم آباد برسید.

نازخاتون در واقع یک چاشنی محسوب می‌شود که در کنار انواع غذاهای مازندرانی سرو می‌گردد. برای درست کردن نازخاتون، بادمجان کبابی را خوب می‌کوبند تا کاملا له شود. سپس سیر، نعناع و گشنیز خرد شده را به آن اضافه کرده و با آب‌غوره یا آب انار ترکیب می‌کنند. نازخاتون طرفداران بسیاری در بین مردم شمال دارد و معمولا در فصل تابستان بر روی سفره ناهار قرار می‌گیرد. مرغ ترش یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذاهای شمالی است که احتمالا هر کسی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده باشد.

شمال ایران یعنی تنوع غذاهای دریایی، پس هر وقت که به شمال سر می زنید، حتما پادشاه غذاهای دریایی شمال، مالابیج (ماهی گردوبیج) را امتحان کنید. مالابیج را با ماهی سفید درست می کنند که باید نر هم باشد و در مازندران و گیلان بسیار رایج است. خورش یا خوراک مرغ با سس گردو یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شمالی است که معمولا برای مجالس و مهمانی ها تهیه می شود.

سپس مواد به آن افزوده شده و کوبیدن ادامه داده می‌شود تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. غذاهای شمال ایران، چه غذاهای گیلانی و چه غذاهای مازندرانی نه تنها در مناطق خود، بلکه در همه ایران محبوبیت دارند. تقریباً هیچ کسی نیست که به شمال کشور سفر کرده باشد ولی از خوردن غذاهای شمالی لذت نبرده باشد. بخش‌های غربی هند نیز بیشترین درصد گیاه‌خواران را دارند؛ به طوری که فقط 25 درصد از مردم راجستان از رژیم غذایی غیرگیاه‌خواری پیروی می‌کنند. از این‌رو، مواد غذایی مثل ادویه‌جات، شکر، حبوبات، ذرت و سایر غلات در رژیم غذایی مردم آن بیشترین خودنمایی را دارند. در این قسمت غذای گیاهی کمتر طرفدار دارد و در نواحی ساحلی جنوب هند، غذای دریایی مورد پسند است.

کدو پلو یکی دیگر از غذاهای محبوب مازندرانی است که با کدوی رنده شده، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، برنج، زردچوبه و کره ی محلی درست می شود هر چند که می توانید با توجه به ذایقه تان در مواد اولیه ی آن کمی تغییر ایجاد کنید. جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند. جالب‌ترین قسمت پختن مرغ ترش، اضافه کردن دو عدد تخم مرغ زده شده به آن و هم زدن آن در خورش است. تکنیکی که پخت مرغ ترش را با انواع روش‌های پخت مرغ متمایز می‌کند. اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، یا این که تمایل دارید بیشتر با غذاهای خوشمزه این منطقه سرسبز از کشورمان آشنا شوید، در این فهرست منتخبی از غذاهای محبوب شمالی را معرفی می‌کنیم. اگر تجربه غذا خوردن در رستوران‌های هندی در ایران یا سایر کشورها را داشته باشید باید بدانید که به دلیل محدودیت منوی این رستوران‌ها، هنوز آن‌طور که باید و شاید با غذای هندی آشنا نیستید.

طرز تهیه خورش آلو مسما شیرین قاتق به روش شمالی با مرغ

مرغ ترش غذای اصیل گیلانی است که در بقیه نقاط شمالی ایران هم پخت می شود و تنوع پخت زیادی در تمامی مناطق شمالی ایران دارد به این صورت که در مازندران، دستور پخت مرغ ترش با گیلان بسیار متفاوت است. این آش که از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز درست می‌شود پیشنهادی ویژه برای یک عصرانه لذیذ در روزهای سرد زمستان است. غذایی بسیار مقوی و متفاوت که حیف است به خطه شمال سفر کنید و طعم آن را نچشید. پختن این غذا زمان زیادی نمی‌برد به همین دلیل در شمال کشور خیلی زیاد پخته می‌شود. روش پخت ساده‌ای هم دارد، سبب زمینی نگینی با کدوی حلقه شده در پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی ریز شده به آن اضافه می‌شود. یکی از غذاهای شمالی محبوب که خیلی هم ساده پخته شده سیر واویج است.

آخرین آمار کرونا در کشور ۲۲ آذر ۱۴۰۱/ تکرار روز بدون فوتی و شناسایی ۳۰ بیمار جدی

دربارکوغذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد. سبزی محلی، گردو و انار به عنوان عناصر اصلی آشپزی شمالی در اکثر غذاها وجود دارد. ترشه شامی همانطور که از اسمش پیداست مزه ترشی دارد که علت آن وجود آبغوره یا آب نارنج در آن است. این غذا به طور معمول با نان سرو می‌شود اما خوردن آن با برنج نیز بدون لطف نیست. در تهیه ترشه شامی گیلانی از مخلوط گوشت چرخ شده، سبزیجات، سیب‌زمینی و آبغوره یا آب نارنج استفاده می‌شود. به دلیل طبع‌ترش پسند اهالی شهرهای شمالی، از معدود غذای های شیرین شمالی است که از گوشت چرخ شده، کدوی رنده شده، برنج، پیاز، زیره و کره محلی تهیه می‌شود و طعم غالبِ شیرین آن به خاطر کدوی به کار رفته در آن است.

طعم این کباب با هر کباب دیگری که تا کنون در زندگی خورده‌اید، تفاوت خواهد داشت! دوش کباب آنقدر لذیذ است که دلتان می‌خواهد آن را خالی میل کنید و از طعم آن لذت ببرید. غذا برای مردم گیلان بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های زندگی مردم این منطقه شناخته شده است. اهمیت این موضوع را می‌توان در تنوع غذاهای استان به ویژه در رشت که مرکز استان گیلان است، مشاهده کرد. وجود گیاهان، طیور و جانوران دریایی مختلف، راه را برای ایجاد غذاهای متنوع باز کرده است. همراه با غذا ترشی میل می‌کنید یا بیشتر اهل سالاد و ماست هستید؟ برویم با هم سری به خوشمزه‌ترین چاشنی‌های گیلانی بزنیم.

این غذا از خانواده آش‌ها است اما می‌توان آنرا با پلو نیز میل کرد و این از جمله ویژگی‌های متمایز غذای بشته واش محسوب می‌شود. بشته واش مخصوصاً در روستای کندلوس بسیار محبوب است و تقریباً محال است به این روستا سفر کنید و بشته واش پزان نباشد. اسفناج و عدس فروانی در تهیه بشته واش استفاده می‌شود؛ از این رو دارای آهن و فیبر فراوان است و برای افرادی که از کم خونی و فقر آهن رنج می‌برد بسیار مفید خواهد بود. سایر مواد تشکیل دهنده بشته واش شامل پیاز، سیر، زیره، فلفل و ادویه‌جات مختلف است. از غذا که بگذریم، نوبت به بخش دسر و نوشیدنی است بخصوص اگر عاشق قلیان هم هستید یک سرویس چای و قلیان شیک و دوست داشتنی در کنارش. اول از همه این موضوع را بگوییم که بخش کافی شاپ به صورت مجزا است و شما هرموقع که به کافه رستوران دهکده مراجعه کنید می توانید از منو و بخش کافی شاپ استفاده کنید.