دسته‌ها
اخبار

چاشنی لیمو چیلی خانگی (تجین)


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

چاشنی لیمو ترش خانگی (تاجین) را فقط با 5 ماده تشکیل دهید – یک افزودنی پر جنب و جوش، شور، تند، شور، خوش طعم به میوه، سالاد، پاستا، سبزیجات، پروتئین، تنقلات و غیره!

چاشنی آهک چیلی خانگی (تاجین) را در برابر یک سطح سفید تکمیل کرد

چاشنی تاجین چیست؟

تاجین (که در اصل تاجین ک،یکو نامیده می شد – تلفظ تا-هین- نام تجاری آن برگرفته شده است) یک ،یب محبوب چاشنی لیمو ترش مکزیکی با رنگ و طعمی زنده است. لیموترش خشک شده و فلفل چیلی (معمولاً فلفل چیلی که دارای ادویه ملایم تا متوسطی است) را با نمک ،یب می‌کند تا چاشنی طعم‌دار، کمی تند و نمکی و با طعمی خوش طعم باشد.

هیچ رنگ یا طعم مصنوعی ندارد و همچنین بدون قند است. ،یب طعم به خوبی متعادل است و طعمی تند و طراوت می بخشد، به ویژه به مواد شیرین – مانند آناناس، هندوانه و انبه. با این حال، این دستور چاشنی تاجین همچنین مکمل/مواد و غذاهای خوش طعم مانند برش‌های خیار، سبزیجات کبابی، اسنک‌هایی مانند نخودچی ترد و غیره را تکمیل می‌کند.

چرا چاشنی لیمو چیلی خانگی درست کنیم؟

بدیهی است که پرسه زدن در فروشگاه و ،ید پودر تاجین به اندازه کافی ساده است. با این حال، ما عاشق درست ، چاشنی تاجین خانگی هستیم که متوجه شدیم:

  1. شما 100% کنترل مواد تشکیل دهنده را دارید (به این م،ی که می تو،د آن را با گرما، مقدار سدیم و طعم کلی خود تنظیم کنید)
  2. بدون افزودنی است (فقط مواد طبیعی انبارداری – بدون مواد نگهدارنده، افزودنی، MSG یا سایر مواد شیمیایی)
  3. این سریع و ساده است (شما فقط به چند ماده غذایی و چند دقیقه زمان آماده سازی عملی نیاز دارید)
  4. طعم چاشنی تازه تر است (چون اینطور است! حتما از ادویه جات تازه استفاده کنید)
  5. ساخت مخلوط ادویه های خانگی نیز می تواند باشد مقرون به صرفه تر در دراز مدت، به خصوص اگر از ادویه هایی که قبلا در خانه دارید تهیه شده باشند.

مواد لازم تاجین

مواد تشکیل دهنده چاشنی آهک چیلی خانگی (تاجین) با سطح سفید اندازه گیری شده است
  • لیموترش سبز: بهتر است از لیموهای موم نشده استفاده کنید زیرا ما از پوست برای این دستور تاجین استفاده می کنیم. از طرف دیگر، می تو،د از پودر آهک خشک شده (حدود ⅓ مقدار) استفاده کنید. این یک طعم روشن و تند به چاشنی لیموی چیلی اضافه می کند.
  • پودر فلفل: شما می تو،د از پودر فلفل قرمز ملایم (به طور سنتی، چیلی د آربول، که گرمای ملایم تا متوسط ​​هستند) و/یا گواجیلو (خاکی، کمی میوه ای، با ادویه ملایم و متوسط) استفاده کنید.
  • پودر کاین: برای افزایش حرارت. آن را به طعم اضافه کنید.
  • فلفل قرمز: (اختیاری) برای طعم بیشتر می تو،د از پاپریکا شیرین یا داغ استفاده کنید.
  • نمک: مقدار را به سلیقه تنظیم کنید.

چه چیزی را می توانم به این دستور العمل چاشنی لیمو چیلی اضافه کنم؟

  • شیلی های دیگر: با خیال راحت فلفل/پودر خشک مانند گواجیلو، آنچو، چیپوتل (که کمی دودی هستند)، کالیفرنیا چیلی و غیره آزمایش کنید. در صورت استفاده از فلفل کامل، آنها را در آسیاب ادویه (بعد از برداشتن دانه ها/دنده ها) پردازش کنید.
  • شکر ریز: برای کمی شیرینی اختیاری. جایگزین شکر نیز موثر خواهد بود.
  • اسید سیتریک: برای طعم ترش بیشتر منهای تلخی لیموترش.
  • زیره: یک پیمانه زیره طعم خوش طعم و خاکی را به چاشنی لیموی فلفلی اضافه می کند.

طرز تهیه تاجین (ادویه آهک چیلی)

  • 1) ابتدا از یک میکرو پلن برای پوست انداختن لیموها استفاده کنید و پوست را روی یک بشقاب پوشیده شده با کاغذ روغنی پخش کنید. بگذارید یک شب بماند و خشک شوند.
ع، فرآیندی که پوسته شدن آهک را نشان می دهد
پوست آهک روی کاغذ روغنی
پوست آهک روی کاغذ روغنی

متناوبا، استفاده کنید اجاق گاز یا دستگاه آبگیری برای آبگیری آهک، سپس به صورت اختیاری آن را در آسیاب ادویه آسیاب کنید تا پودر ریزتر شود.

  • 2) روز بعد، تمام مواد تاجین را در یک شیشه ،یب کنید، خوب هم بزنید/تکان دهید و سپس نگهداری کنید.
مواد تشکیل دهنده چاشنی آهک چیلی خانگی (تاجین) با سطح سفید اندازه گیری شده است

سوالات متداول

آیا ادویه فلفل قرمز تند است؟

به طور سنتی، تاجین مکزیکی از چیلی ملایم تری برای طعم ملایمی تند استفاده می کند. با این حال، این مورد را با انتخاب خود از پودر چیلی و فلفل کاین اضافی تنظیم کنید.

آیا لیموترش چیلی را کمتر تند می کند؟

،یبات اسیدی می توانند سوختگی فلفل را کمی خنثی کنند، بله.

آیا می توانم از فلفل خشک کامل استفاده کنم؟

برای داشتن بهترین طعم، فلفل ها را در ماهیتابه برشته کنید تا معطر شوند (بعد از برداشتن دانه ها/دنده ها). سپس آنها را در آسیاب ادویه‌ای آسیاب کنید.

آیا تاجین برای شما بد است؟

مواد تشکیل دهنده خود خوب هستند، اگرچه، مانند هر چیز دیگری، بهتر است این را در حد اعتدال مصرف کنید (به خصوص اگر مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید). همانطور که گفته شد، هنگام تهیه تاجین خانگی، می تو،د به اندازه دلخواه نمک در دستور تهیه کنید.

چاشنی آهک چیلی خانگی (تاجین) را در برابر یک سطح سفید تکمیل کرد

اطلاعات ذخیره سازی

مهم است که از خشک شدن پوست آهک اطمینان حاصل کنید. شیشه چاشنی آهک چیلی (تاجین خانگی) را در مک، خنک و تاریک (مانند انباری یا کمد آشپزخانه) نگهداری کنید. تا 6 ماه، اگرچه در 3 اول بهترین خواهد بود.

چگونه از چاشنی تاجین استفاده کنیم؟

طرز تهیه این چاشنی تاجین نه تنها ساده است، بلکه بسیار همه کاره است.

  • به ،وان رویه میوه: از چاشنی تاجین روی میوه هایی مانند انبه، آناناس، هندوانه و پرتقال لذت ببرید تا تضاد پر جنب و جوشی داشته باشید و به شیرینی طبیعی آنها کمک کنید.

به همین ترتیب، این چاشنی چیلی و لیموترش طعم خوشمزه ای خواهد داشت بستنی های میوه ای، مانگونادا، کاسه های ماست بدون لبنیات، و غیره.

  • در سالاد/سالسا: یک کیک تند و تند را به سالاد خیار و سایر سالادهای سبز/سبزیجات پربرگ، سالاد میوه و سالسای میوه ای مانند این سالسا انبه اضافه کنید.
  • بیش از ذرت: ی،ی الوت وگان (ذرت خیاب، مکزیکی) یا ذرت معمولی روی بلال.
  • سبزیجات کبابی/برشته شده: برای یک لگد تند و تند – مانند گل کلم، هویج، سیب زمینی شیرین و غیره. آناناس کبابی یا انبه نیز خوشمزه خواهد بود.
  • باربیکیو: این چاشنی لیموترش مکزیکی را در روزهای کباب ، آماده نگه دارید تا روی کباب، استیک توفو و غیره بپاشید.
  • با آووکادو: برای افزودن عمق به گواکامول، سس یا ، آووکادو خامه ای و تند بر پایه آووکادو. همچنین خوب است که روی نان تست آووکادو بپاشید.
  • بیش از میان وعده های خوش طعم: مانند چیپس، ذرت بو داده، نخود برشته (یا آجیل/دانه) و غیره.
  • برای رینگ های شیشه ای: ی،ی برای ماکت‌هایی مثل این مریم باکره.

شما همچنین می تو،د این پودر لیمو ترش را روی همبرگرهای گیاهی، ناچو، پیتزا، توفو مخلوط، رامن، سالاد پاستا بپاشید، از آن برای تهیه سس Chamoy و موارد دیگر استفاده کنید!

دستور العمل های بیشتر وگان با الهام از مکزیک

ع، ها توسط آلفونسو رویا

کا،ی: 69کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 19gپروتئین: 2gچربی: 2gچربی های اشباع شده: 0.3gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 0.3gسدیم: 1298میلی گرمپتاسیم: 336میلی گرمفیبر: 7gقند: 3gویتامین A: 3348IUویتامین سی: 40میلی گرمکلسیم: 75میلی گرماهن: 2میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره: ادویه ها

غذا: مکزیکی

روش: مخلوط ،

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: چاشنی آهک چیلی، چاشنی لیمو چیلی خانگی، چاشنی خانگی، ادویه های خانگی، چاشنی لیمو، دستور پخت مکزیکی، تاجین، پودر تاجین، نمک تاجین، چاشنی تاجین، تاجین با لیمو، ادویه های گیاهی، تاپر گیاهی


منبع: https://plantbasedonabudget.com/،memade-chili-lime-seasoning-tajin/