دسته‌ها
اخبار

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود.

سمبوسه جز غذاهای سبک این لیست محسوب می‌شود که منشا اصلی آن استان خوزستان بوده و می‌توان با ترکیبات مختلفی آن را پخت. چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند. چلو گوشت جز غذاهای لاکچری ایرانی محسوب شده و معمولا برای مناسبت‌های خاص طبخ می‌شود. دوستان گرامی این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. برای کامل تر شدن لیست غذایی خود می توانید از آموزش های زیر نیز بهره بگیرید. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند.

در آذربایجان، آش‌های زیادی وجود دارد اما در بین آنها آش یخ از همه خاص‌تر است. برای تهیه آش یخ، برنج، ماست ترش، سبزی، سیر و برگ چغندر استفاده می‌شود. پس از اینکه آش پخته شده، آن را از روی شعله برمی‌دارند و داخل یخچال می‌گذارند. بادمجان، تخم‌مرغ، سیر فراوان و گوجه‌فرنگی از جمله موادی است که در ترکیب میرزاقاسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر غذاهای پرطرفدار ایرانی، کلم پلو شیرازی، کوفته شیرازی و قنبرپلو است.

  • در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود.
  • یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد.
  • امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید.

دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

ابتدا باید گردوها را چرخ کنید تا حالت کره‌ای پیدا کند. در این غذا باید روغن بسیار کمی استفاده کرد زیرا پس از پخته‌شدن، گردو حسابی روغن می‌اندازد. پس از سرخ شدن مرغ و پیاز، گردو و رب انار را اضافه کنید. در خورش فسنجان از رب انار به عنوان چاشنی استفاده می‌شود.

لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی

علاوه بر این معمولاً در لابلای برنج زعفرانی از مقداری زرشک هم استفاده می‌شود. جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند. در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. در نتیجه شاید انتخاب خوشمزه‌ترین آن‌ها برایمان سخت باشد. دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست.

در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.

پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود. کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند.

برای پخت ته چین تنها نیاز به برنج، مرغ، ادویه، ماست و تخم‌مرغ است. برای پخت ته چین ابتدا باید برنج و مرغ پخته شود، البته برنج ته چین باید آبکش باشد. سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد. پخت ته چین بسته به ضخامت آن یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است.

بعد از اینکه پیازها نرم و طلایی شدند، به قابلمه شنبلیله و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزی‌ها تیره شود و آب آن‌ها تبخیر شود ادامه دهید. یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم. حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود.