دسته‌ها
اخبار

سالاد پانزانلا – بر اساس یک بودجه گیاهی


به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

سالاد پانزانلا سالاد تابستان امسال است. این سالاد نان گوجه‌فرنگی آبدار، پیاز و نان (یا پیتا) را با یک وینیگرت ساده و سبزی‌های تازه ،یب می‌کند تا یک سالاد تابست، فوق‌العاده تازه و لذیذ و دلپذیر را به دست آورد. به علاوه، فقط در 5 دقیقه آماده است!

سالاد پانزانلا کامل شده روی یک سطح سفید آبکاری شده است

هنگامی که هوا گرم است و گوجه فرنگی در فصل است (با نام مستعار بسیار رسیده و آبدار!)، این دستور سالاد پانزانلا را باید امتحان کنید. این سالاد نان گوجه‌فرنگی با یک مشت مواد ساده و تازه به سرعت با هم ،یب می‌شود.

همراه با یک وینگرت ساده روغن زیتون، یک غذای تابست، تازه، روشن، معطر، خوش طعم و به‌طور شگفت‌انگیز پیچیده است که می‌خواهید هر هفته زم، که مشغول ساختن توفو کاپرز، گوجه‌فرنگی شکم‌پر و/یا نیستید، آن را کنار هم بگذارید. گوجه فرنگی کبابی

سالاد پانزانلا چیست؟

تصور می شود که نام سالاد پانزانلا – یا Panmolle – از این نام گرفته شده است صفحه (نان در ایتالیایی) و زانلا (به م،ی بشقاب عمیق) و سالاد گوجه و نان به سبک اومبریا و توسک، است.

این سالاد نان به طور سنتی با گوجه‌فرنگی، پیاز و نان کهنه آغشته به آب تهیه می‌شد، که برای آوردن جان تازه‌ای به نان (مانند گازپاچو یا پودینگ نان) طراحی شده بود. با این حال، چندین تنوع مدرن با مواد اضافی مانند خیار، ریحان و یک وینگرت ساده روغن زیتون وجود دارد.

برای نسخه خود، ما چند آزادی خلاقانه را در نظر گرفته ایم. به ،وان مثال، ما اغلب به جای نان به پیتا روی می آوریم. ما همچنین متوجه شده‌ایم که نتایج را دوست داریم چه نان خام باشد، چه برشته یا خیس شده – این را به شما واگذار می‌کنیم که کدام بافت را ترجیح می‌دهید.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

مواد تشکیل دهنده سالاد پانزانلا با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • گوجه فرنگیها: این سالاد پانزانلا بهترین سالاد تابست، برای استفاده از گوجه فرنگی رسیده در فصل است. بهترین هایی را که می تو،د در بودجه خود پیدا کنید (مانند گوجه فرنگی های رسیده یا گوجه فرنگی های موروثی) انتخاب کنید، اگرچه گوجه فرنگی های گی،ی/انگوری معمولی نیز موثر هستند.
  • خیار: خیار ایر، یا ،یسی برای سالاد بهتر عمل می کند. آنها انواع کم دانه با پوست نازک هستند.

اگر مجبور به استفاده از خیار باغی معمولی هستید، بهتر است آن را پوست کند. همچنین می تو،د آن را از وسط و ،مت گوشتی و دانه دار را بردارید اگر خیلی خیس است

  • موسیر: به طور سنتی، Panzanella از پیاز Tropea استفاده می کند، اما ما از موسیر ملایم استفاده می کنیم. پیاز قرمز نیز موثر خواهد بود.
  • نان: استفاده از نان یک روزه و کمی کهنه مانند نان روستایی، خمیر مایه یا سیاباتا سنتی است. با این حال، این بار از نان پیتای قدیمی استفاده کردیم.
  • جعفری ایتالیایی: (اختیاری) یا مقداری ریحان تازه برای تزئین.
  • تزئین: این دستور پخت تابست، پانزانلا با یک سس ساده از روغن زیتون، سرکه با،امیک (یا سرکه شراب قرمز/سفید) و نمک و فلفل سیاه (به طعم) می درخشد.

چه چیز دیگری می توانم اضافه کنم؟

راه های مختلفی برای تطبیق این دستور غذای پانزانلا بر اساس آنچه در آشپزخانه خود دارید وجود دارد.

  • سیر: مقدار کمی ،د شده یا پودر شده را می توان به سس اضافه کرد.
  • ،دل: یکی دیگر از مواد اختیاری برای سس. فقط ¼ تا ½ قاشق چایخوری جواب می دهد.
  • آووکادو: برای داشتن بافت خامه ای و چربی های سالم اضافی، آووکادوی ،د شده را اضافه کنید.
  • زیتون: برای طعمی شور و تند، از مخلوط سبز، سیاه یا زیتونی استفاده کنید. کپرها نیز موثر خواهند بود اما هزینه بیشتری دارند.
  • سبزیجات: رنگ، طعم و/یا بافت اضافی را با فلفل دلمه ای ،د شده، هویج رنده شده، ذرت، کدو سبز، لوبیا سبز یا کرفس اضافه کنید.
  • نخود: برای افزودن پروتئین به سالاد، برای یک وعده غذایی کامل تر.
  • کاهو: برای داشتن بیشتر سالاد سبز، سایر مواد را با سبزیجات برگدار مانند کاهوی یخ زده، سایر انواع کاهو، آرگولا یا اسفناج بریزید.

طرز تهیه سالاد پانزانلا

سه روش برای تهیه این سالاد نان ساده وجود دارد. ابتدا با نان/پیتای معمولی یک روزه. دوم، برشته ، نان برای تردی بیشتر. سوم، نان برشته شده را خیس کنید تا مرینیت شود.

  • 1) ابتدا گوجه فرنگی و خیار را آبکشی کرده و ،د کرده و موسیر را نازک برش دهید. همچنین پیتا (یا نان) را به قطعات لقمه ای (تکه های ½ تا ¾ اینچی) ،د کنید.
  • 2) همه مواد را به یک کاسه می،ر/سرویس منتقل کنید و روی روغن زیتون و سرکه بپاشید. خوب هم بزنید، سپس مزه دار کنید.
مواد لازم برای سالاد پانزانلا به یک کاسه سفید اضافه شده است
مواد لازم برای سالاد پانزانلا در کنار یک کاسه اندازه گیری شده است
شات مخلوط ، سس را با همزن در یک کاسه پردازش کنید
فرآیند افزودن سس به سالاد
  • 3) در آ، در صورت استفاده با جعفری ایتالیایی (یا ریحان) تازه تزیین کنید.

می تو،د بلافاصله از پانزانلا تابست، لذت ببرید، اما بگذارید طعم ها به مدت 30 دقیقه با هم مخلوط شوند، طعم بهتری خواهند داشت.

نان برشته ،

بسیاری از دستور العمل های سنتی پانزانلا نان را برشته می کنند، بنابراین در بیرون ترد و در داخل جویدنی است (یا در مورد پیتا، تا زم، که ترد شود) – و خیلی زود خیس نمی شود.

برای پختن آن، نان را روی سینی فر پهن کنید و با کمی روغن اسپری/برس بزنید. در دمای 350 درجه فارنهایت/180 درجه سانتیگراد بپزید تا کمی برشته شوند (حدود 8 تا 13 دقیقه).

متناوبا، از سوی دیگر، نان را تابه سرخ کنید با کمی روغن، مرتب هم زدن. قبل از اضافه ، آن به سالاد اجازه دهید تا خنک شود.

برای خیس ، نان

در حین برشته ، نان، گوجه فرنگی های ،د شده را در یک الک روی یک کاسه کمی نمک (حدود ½ قاشق چایخوری) نمک بزنید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا مایع اضافی خارج شود.

آن مایع را با سس ،یب کنید، نان را در ،متی از سس بریزید و قبل از ریختن آن در سالاد بگذارید چند دقیقه بماند.

نکات برتر دستور غذا

  • از بهترین نان استفاده کنید: اگرچه این سالاد نان گوجه‌فرنگی در اصل برای نان بیات طراحی شده بود، مگر اینکه بخواهید آن را خیس کنید، برای بهترین بافت با نان کمی خشک (نه خیلی کهنه) بهتر عمل می‌کند.
  • اگر نان خیلی بیات شده باشد: نان بیات سفت می شود. با این حال، پاشیدن آن با آب قبل از پخت به بخار دادن آن کمک می کند تا وسط آن نرم شود، بنابراین خیلی سفت نیست.
  • از محصولات رسیده و در فصل استفاده کنید: دستور تهیه سالاد نان فقط حاوی چند ماده است، بنابراین از تازه ترین و بهترین محصولی که می تو،د استفاده کنید.
  • نان/پیتا را خیلی بزرگ نبرید: به این ترتیب در هر چنگال کمی از همه چیز به دست می آورید.
  • بگذارید استراحت کند: 30 دقیقه ایده آل است تا همه طعم ها با هم ،یب شوند.
سالاد پانزانلا کامل شده روی دو بشقاب روی سطح سفید آبکاری شده است

توصیه های خدمت

ما عاشق لذت بردن از این سالاد نان تازه و روشن توسک، در طول ماه های گرم تابستان هستیم و از گوجه فرنگی رسیده نهایت استفاده را می بریم. از آن به ،وان یک غذای جانبی یا اصلی در باربیکیو، پیک نیک، غذاخوری و به ،وان یک ناهار یا شام خوشمزه در لحظه آ، لذت ببرید.

با ،یب آن با یک پروتئین گیاهی، مانند کباب توفو/تمپه، بریسکت گیاهی، استیک توفو، یا چیزی دل،ب مانند سیب زمینی پخته، پشته بادمجان یا پاستا، آن را بیشتر به یک وعده غذایی تبدیل کنید.

دستورالعمل های ذخیره سازی

پس از مونتاژ، پانزانلا به خوبی ذخیره نمی شود، زیرا نان بعد از چند ساعت خیس می شود. برای پخش ، سالاد روی آن 2-3 روز، فقط قبل از سرو نان را اضافه کنید.

دستور العمل های ساده سالاد

ع، ها توسط آلفونسو رویا

سالاد پانزانلا کامل شده روی دو بشقاب روی سطح سفید آبکاری شده است
  • در یک کاسه متوسط، گوجه فرنگی، خیار، موسیر و پیتا را با هم مخلوط کنید.

  • با روغن زیتون و سرکه بپاشید. نمک و فلفل را به مزه اضافه کنید. خوب پرتاب کنید.

  • در ظرف های سرو ت،یم کنید و در صورت تمایل با جعفری ،د شده تزئین کنید.

  • اگر نان خیلی بیات شده باشد: نان بیات سفت می شود. با این حال، پاشیدن آن با آب قبل از پخت به بخار دادن آن کمک می کند تا وسط آن نرم شود، بنابراین خیلی سفت نیست.
  • از محصولات رسیده و در فصل استفاده کنید: دستور تهیه سالاد نان فقط حاوی چند ماده است، بنابراین از تازه ترین و بهترین محصولی که می تو،د استفاده کنید.
  • نان/پیتا را خیلی بزرگ نبرید: به این ترتیب در هر چنگال کمی از همه چیز به دست می آورید.
  • بگذارید استراحت کند: 30 دقیقه ایده آل است تا همه طعم ها با هم ،یب شوند.

کا،ی: 136کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 21gپروتئین: 4gچربی: 4gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 3gسدیم: 176میلی گرمپتاسیم: 241میلی گرمفیبر: 2gقند: 3gویتامین A: 531IUویتامین سی: 10میلی گرمکلسیم: 39میلی گرماهن: 1میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: افتخار و احترام

دوره: شام نهار

غذا: ایتالیایی

روش: مخلوط ،

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: خیار، آسان، جی اف، بدون گلوتن، بدون گلوتن، ایتالیایی، پانزانلا، جعفری، پیتا، دستور العمل های سریع، سالاد، موسیر، غذای جانبی، ساده، تابستان، دستور پخت تابست،، گوجه فرنگی، سالاد گیاهی



منبع: https://plantbasedonabudget.com/pita-panzanella-salad/