دسته‌ها
اخبار

نحوه پخت برنج قهوه ای – WellPlated.com


یک گلدان کرکی، لطیف برنج قهوه ای برای ساخت مال شماست این مراحل را دنبال کنید تا هر بار برنج قهوه ای عالی را بپزید.

بهترین برنج قهوه ای در یک کاسه

این دستور غذا را در Pinterest پین کنید تا برای بعد ذخیره شود

سنجاق آن!

پختن برنج قهوه ای در ابتدا می تواند ترسناک باشد. اگر آن را درست کرده‌اید، می‌د،د که سخت‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید می‌تو،د بافت کامل را ب،ب،د.

با استفاده از تکنیک های من، (همه آنها را در زیر می یابید)، می تو،د آن را جزء اصلی در وعده های غذایی خود قرار دهید.

این پست شما را با روند گام به گام پخت کامل برنج قهوه ای روی اجاق آشنا می کند!

برنج قهوه ای یک دانه عالی است که باید در دست داشته باشید.

طعم کمی آجیلی و بافت لطیف و جویدنی آن، آن را به پایه ای عالی برای سرخ ،ی، برنج سرخ شده (مانند برنج سرخ شده میگو و برنج مرغ سرخ شده) و غیره تبدیل کرده است!

دانه برنج قهوه ای

چرا برنج قهوه ای یک گزینه سالم است؟

برنج قهوه ای فواید زیادی برای سلامتی دارد، یک جایگزین مغذی برای برنج سفید است و می تواند یک انتخاب عالی برای بسیاری از رژیم های غذایی مختلف باشد.

  • غلات کامل. برنج قهوه ای یک غلات کامل است، به این م،ی که حاوی تمام ،مت های دانه (از جمله سبوس، جوانه و آندوسپرم) است. این بدان م،است که فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به دانه های تصفیه شده مانند برنج سفید دارد که فقط حاوی آندوسپرم غنی از کربوهیدرات است.
  • دارای فیبر بالا. برنج قهوه ای منبع خوبی از فیبر غذایی است که برای حفظ سلامت سیستم گوارش ضروری است. فیبر همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول، کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود کنترل قند خون کمک کند.
  • شاخص گلیسمی پایین برنج قهوه ای شاخص گلیسمی کمتری نسبت به برنج سفید دارد. این می تواند به تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از افزایش انسولین کمک کند و آن را به یک غذای ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می کند.
  • بدون گلوتن برنج قهوه ای به طور طبیعی بدون گلوتن است.
  • مواد معدنی. برنج قهوه ای منبع خوبی از منیزیم، فسفر و سلنیوم است.
برنج قهوه ای اجاقی پف دار در یک کاسه

طرز پخت برنج قهوه ای روی اجاق گاز

پخت برنج قهوه ای با این دو روش ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

  • روش 1 – بجوش،د. با این روش آب و برنج را با هم مخلوط کرده، می گذاریم تا بجوشد، سپس حرارت را کم می کنیم و می پزیم تا برنج نرم شود و مایع آن به خورد برسد.
  • روش 2 – بجوش،د و آبکش کنید (روش پاستا). در این روش، برنج را مانند ماکارونی می‌پزید: آب را بجوش،د، برنج را اضافه کنید، سپس بجوش،د تا برنج نرم شود و مایع اضافی آن را بگیرید.

هر دو روش کار می کنند و مزایا و معایب خود را دارند.

  • روش دم ، رایج ترین روشی است که بسته های برنج دستور می دهند، و از آشفتگی نیاز به آبکش ، برنج پخته شده جلوگیری می کند. همچنین، برنج بیشتر از مواد مغذی خود را حفظ می کند، زیرا هیچ چیز از بین نمی رود.
  • روش دم ،، پختن برنج را در آب سبزیجات یا مرغ آسان می کند تا طعم بیشتری بدهد.
  • روش جوش به نظر بسیاری آسان‌تر است، زیرا لازم نیست نگران جذب کامل آب و سوختن برنج تا ته دیگ باشید.

اگر از به دست آوردن بافت کامل برنج عصبی هستید یا به نظر می رسد همیشه برنج خود را می سوزاند، روش آب پز را امتحان کنید.

اگر می‌تو،د به‌طور دوره‌ای برنج را چک کنید، نمی‌خواهید آب‌کشی را به هم بزنید، می‌خواهید حدا،ر مواد مغذی را حفظ کنید، یا می‌خواهید طعم بیشتری بدهید، آن را بجوش،د.


مواد تشکیل دهنده

  • برنج قهوه ای. یک برنج قهوه ای دانه بلند را برای زمان های پخت ذکر شده در زیر انتخاب کنید. برنج قهوه ای دانه کوتاه ممکن است زمان پخت کمی متفاوت داشته باشد.

نسبت آب به برنج

روش دم ،. یک قانون بزرگ در هنگام پخت برنج قهوه ای (و سفید) نسبت آب به برنج 2:1 است. 2 فنجان آب به ازای هر 1 فنجان برنج.

روش جوش. اگر ترجیح می دهید برنج را در تمام مدت پخت آن بجوش،د، سپس آن را آبکش کنید، برای 1 فنجان برنج از 6 فنجان آب استفاده کنید.

  • اب. نسبت برنج به آب بسیار مهم است.

نکته تعویض

برای دستیابی به طعم غنی تر، به جای آب، از مقدار مساوی از آب مایع مانند آب مرغ یا آب سبزیجات استفاده کنید. (توجه داشته باشید که این روش با روش دم ، بهتر است؛ اگر برنج را می‌جوش،د، استفاده از آن مقدار زیادی آب گوشت است!).

  • روغن زیتون. طعم را افزایش می دهد و ،بندگی را کاهش می دهد.

جهت

نکات ذخیره سازی

  • برای ذخیره ،. اجازه دهید برنج قهوه ای قبل از نگهداری در ظرف در بسته خنک شود. برنج قهوه ای پخته شده را تا 5 روز در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم ،. برنج قهوه ای و مقدار کمی آب یا آب گوشت (یا یک تکه یخ!) را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا دوباره گرم شود.
  • یخ زدن. برنج قهوه ای را روی یک ورقه پخت پخش کنید و در فریز قرار دهید تا جامد شود. برنج یخ زده را تا 3 ماه به یک ظرف دربسته و ایمن در فریزر منتقل کنید. قبل از گرم ، مجدد، یک شب در یخچال ذوب کنید.

روش های استفاده از برنج قهوه ای

برنج قهوه ای آسان در یک کاسه
بهترین برنج قهوه ای در یک کاسه

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

به من بگو چه فکر می کنی!

امتیازی را در زیر در نظرات بگذارید و به من بگویید که چگونه دستور پخت را دوست داشتید.

از برنج قهوه ای کاملا پخته شده خود لذت ببرید. بدون نیاز به پلوپز!

سوالات متداول

آیا می توانم برنج قهوه ای را در دیگ فوری درست کنم؟

برای تهیه برنج قهوه‌ای در قابلمه فوری، دستور پخت برنج قهوه‌ای قابلمه فوری من را ببینید.

چرا باید برنج قهوه ای را بشوییم؟

آبکشی برنج یک مرحله ضروری است که می تواند بافت را بهبود بخشد و هرگونه ، ناخواسته را از بین ببرد. آبکشی برنج قهوه ای نشاسته اضافی را از بین می برد و در نتیجه برنج کمتر ،بناک و پف دارتر می شود. شستشو همچنین مقدار کمی آرسنیک را که ممکن است در دانه هایی مانند برنج قهوه ای یافت می شود، از بین ببرد. این یک مرحله ساده است که می تواند تفاوت زیادی در کیفیت برنج و طعم کلی غذای شما ایجاد کند.

1 فنجان برنج نپخته چقدر می دهد؟

یک فنجان برنج قهوه ای نپخته تقریباً 3 فنجان پخته می شود.

چگونه می توانم به برنج قهوه ای طعم اضافه کنم؟

تعویض آب با آبگوشت، گزینه ای عالی برای تقویت طعم برنج قهوه ای است. علاوه بر این، برنج خود را با کره، سبزیجات تازه و نمک به مزه اضافه کنید.

  • 2 فنجان ها آب (برای روش دم ،) یا 6 فنجان (برای روش جوشاندن)
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون اضافی
  • 1 فنجان برنج قهوه ای دانه بلند
  • گشنیز، جعفری یا پیازچه تازه ،د شده اختیاری

روش 2 – ماکارونی را بجوش،د و آبکش کنید – طرز تهیه:

  • برای نگهداری: قبل از اینکه برنج قهوه ای را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید، بگذارید خنک شود. برنج قهوه ای پخته شده را تا 5 روز در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم ، مجدد: برنج قهوه ای و مقدار کمی آب یا آب گوشت (یا یک تکه یخ!) را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا دوباره گرم شود.
  • یخ زدن: برنج قهوه ای را روی یک ورقه پخت پخش کنید و در فریز قرار دهید تا جامد شود. برنج یخ زده را تا 3 ماه به یک ظرف دربسته و ایمن در فریزر منتقل کنید. قبل از گرم ، مجدد، یک شب در یخچال ذوب کنید.

خدمت: 1 فنجان برنج پخته شدهکا،ی: 241کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 48gپروتئین: 5gچربی: 3gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 2gپتاسیم: 170میلی گرمفیبر: 2gکلسیم: 21میلی گرماهن: 1میلی گرم

امروز بپیوندید و شروع به ذخیره دستور العمل های مورد علاقه خود کنید

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به راحتی دستور العمل های مورد علاقه خود را ذخیره کنید و به برنامه های غذایی رایگان دسترسی داشته باشید.

ثبت نام من

* فواید سلامتی برنج قهوه ای موجود در Health.com.


منبع: https://www.wellplated.com/،w-to-cook-brown-rice/