دسته‌ها
اخبار

۵۰ غذای خوشمزه دنیا و طرز تهیه آن‌ها دستور پخت + ویدیو کجارو

این غذای ایتالیایی شاید چندان مشهور نباشد، اما هنگام سفر به سواحل آمالفی ایتالیا حتماً باید‌ آن را تجربه کنید. این محله به خاطر لیمو‌های بزرگ و آبدارش مشهور است و سرآشپزهای آمالفی از این لیموها در غذاهای محلی خود استفاده می کنند. طعم لیمو و میگو تازه باعث می‌شود که ریزیتو اسکامپی غذایی عالی برای روزهای گرم تابستان باشد. یکی از پر طرفدارترین خوراکی های این کشور ریبولیتا نام دارد که یک سوپ مقوی است و می تواند به عنوان یک وعده ی غذایی کامل مورد استفاده قرار گیرد.

  • کاری کاتسو، وعده‌ای مقوی است و از کتلت‌های گوشت مزه‌دارشده در سس کاری تشکیل می‌شود و آن را با برنج پخته و کلم خردشده سرو می‌کنند.
  • مزه ای تند دارد که معمولا آنرا به همراه سوپی دلچسب سرو می کنند.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.
  • این رستوران مناسب مهمانی ها و مجالس است و برای 30 نفر ظرفیت دارد.

قابل انکار نیست که پختن غذاهای گوناگون عضوی جدا نشدنی از فعالیت های روزانه ی هر فرد ایتالیایی است و در دورهمی های خانوادگی و سرو غذاهای رنگارنگ بخش مهمی از میهمانی را به خود اختصاص می دهد. واقعا میتونم بگم این ها جزء بهترین غذا های ایران هستند که هر خارجی با خوردن یکی از این غذا های ایرانی اصیل به وجد میاد. علیرغم اینکه این دسر حداقل از سال 1960 در ایتالیا سرو می شده است اما از دهه 90 میلادی و با ورود به آشپزی آمریکایی شهرت جهانی پیدا کرد. مواد مورد نیاز برای تهیه دسر پاناکوتا عبارتند از وانیل ، شکر سفید ، شیر کم چرب ، ژلاتین و خامه. مواد تشکیل دهنده این پیتزا عبارتند از خمیر پیتزا، پنیر پارمزان، پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و سبزی ریحان. مواد تشکیل دهنده پاستا موی فرشته شامل کلم بروکلی، روغن زیتون، کره، سیر، فلفل قرمز، ماکارونی لینگوئینی و پنیر پارمزان می باشد.

باچانگای گوشت

برای داشتن یه رژیم غذایی سالم بهتره که ۱ الی ۲ روز در هفته از گوشت قرمز یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. یکی از راحت ترین روش‌های درست کردن کباب تو خونه‌س که به راحتی و در کمترین زمان درست میشه و در عین حال طعم فوق العاده رو در کنار نداشتن دردسر کباب کردن روی منقل رو به شما میده. رستوران ترکمنی مارال دو شعبه دارد و در آن ها می توان غذاهای محلی، فست فود و فرنگی را سفارش داد.

تفاوت گوشت چرخ کرده سالم با فاسد

اگرچه در هر کشور و رستورانی شاید بتوانید تیرامیسو را سفارش دهید، ولی کیفیت هیچ‌کدام از آن ها به تیرامیسوهای ایتالیا نمی رسد. گفته می‌شود که تیرامیسو متعلق به منطقه ونتو ایتالیا است، ولی به شما تضمین می‌کنیم که از خوردن تیرامیسو در هر بخشی از ایتالیا پشیمان نخواهید شد. فوکاچیا یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نان های ایتالیا می باشد. نام آن برگرفته از واژه لاتین “panis focacius” می باشد که به معنی نان نازک پخته شده در شومینه است.

دلیل این شهرت طعم خوش آن است که هر شخصی را مجذوب خودش میکند. کروسان ها را می توان به عنوان یک میان وعده کامل به حساب آورد. میان وعده خوشمزه و کامل که هر شخصی را می تواند به وجد بیاورد .