دسته‌ها
اخبار

کیک افسردگی شکلاتی آسان [Wacky Cake]


این کیک افسردگی شکلاتی/ کیک حواس پرت به طور طبیعی گیاهی است و حاوی تخم مرغ، کره یا شیر نیست، اما همچنان غنی، مرطوب و شکلاتی است. همچنین برای ساده‌ترین کیک شکلاتی وگان تا کنون، مستقیماً در قالب کیک مخلوط می‌شود!

کیک افسردگی شکلاتی EASY کامل شد [Wacky Cake] بر روی یک سطح سفید برش داده شده است

کیک افسردگی شکلاتی (کیک حواس پرت) چیست؟

کیک شکلاتی دوران افسردگی (که به آن «کیک جنگی» نیز گفته می‌شود) یک دستور پخت کیک ک،یک است که در دوران افسردگی بزرگ تهیه شده است و قدمت آن به جنگ جه، اول برمی‌گردد. به دلیل گران بودن یا سخت بودن مواد تشکیل دهنده، کیک‌ها در این زمان با شیر، کره، تخم مرغ و گاهی اوقات حتی شکر درست می شد.

در حالی که مجبور بودیم به مواد اولیه ارزان و حداقلی تکیه کنیم (برخی خانواده ها با 5 دلار در هفته زنده ماندند!)، کیک شکلاتی این مرد فقیر گزینه بسیار مقرون به صرفه تری بود. با این حال، از طریق مبا، های هوشمندانه مواد تشکیل دهنده. به ،وان مثال، شیر به آب، تخم مرغ به بکینگ پودر، کره به گوشت خوک و غیره، هنوز طعم غنی و شکلاتی را حفظ می کند.

در مورد کیک های حواس پرت – که به آن کیک دیوانه شکلاتی، کیک وای، کیک جو، و کیک شکلاتی حواس پرت نیز می گویند – (که در طول جنگ جه، دوم رایج بود)، کره جایگزین روغن نباتی شد و ساده ترین دستور کیک شکلاتی وگان تصادفی را ساخت. بیرون وجود دارد. حتی برای حداقل شستشو مستقیماً در ظرف پخت مخلوط می شود و برای بردن بچه ها به آشپزخانه عالی است!

نسخه ما یک دستور کیک نسبتاً معمولی است. با این حال، بسته به بودجه شما و آنچه در آشپزخانه شما وجود دارد، با ،یبات مختلف، تاپینگ ها و تغییرات طعم نیز به راحتی قابل تنظیم است. همچنین می تو،د از این دستور برای تهیه کیک یا کیک لایه ای استفاده کنید. بنابراین، بیایید درست وارد شویم!

آیا می خواهید دستور العمل های کیک وگان خوشمزه تری را امتحان کنید؟ این کیک نان لیمویی وگان و کیک روغن زیتون پرتقالی را بررسی کنید، یا لیست 35 کیک وگان را که باید امتحان کنید را مرور کنید!

مواد تشکیل دهنده

این کیک شکلاتی وگان به طور تصادفی کاملاً از مواد اولیه ساده و ارزان قیمت تهیه شده است.

مواد تشکیل دهنده کیک دیوانه شکلاتی با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • ارد: از آرد همه منظوره یا مخلوط 50/50 AP و گندم کامل استفاده کنید.
  • پودر کاکائو: از پودر کاکائو شیرین نشده استفاده کنید.
  • قند: ما از شکر معمولی استفاده می کنیم اما در صورت تمایل از شکر نارگیل تصفیه نشده یا نیشکر خام استفاده می کنیم.
  • خمیرمایه ها: برای ایجاد بافت و لطافت این دستور کیک شکلاتی بدون تخم مرغ، به بکینگ پودر و جوش شیرین نیاز دارید.
  • عصاره و،ل: از و،ل طبیعی استفاده کنید. این به عمق طعم لطیف اضافه می کند.
  • نمک: فقط کمی طعم شکلاتی را در این کیک شکلاتی حواس پرت افزایش می دهد.
  • سرکه: از سرکه سفید معمولی یا سرکه سیب استفاده کنید. هنگامی که با مواد خمیر مایه ،یب می شود، کیک شکلاتی بدون تخم مرغ با بافت نرم و لطیفی ایجاد می کند.
  • روغن: روغن‌های خنثی مانند روغن نباتی یا روغن کانولا برای این کیک شکلاتی حواس‌پرتی بهتر عمل می‌کنند. روغن نارگیل نیز موثر است.
  • اب: برای اینکه خمیر به غلظت من، برسد، به آب و،م نیاز دارید. روش دیگر، از شیر گیاهی برای یک کیک شکلاتی نرم تر و غنی تر استفاده کنید.

چه چیزی می توانم به کیک شکلاتی وگان اضافه کنم؟

این کیک دیوانه شکلاتی وگان به راحتی قابل سفارشی سازی و افزودن به چندین روش است، از جمله:

  • قهوه: به جای آب از قهوه استفاده کنید. قهوه ضعیف/معمول طعم شکلات را با عمق پیچیده افزایش می دهد. آن را برای کیک موکای گیاهی قوی کنید.
  • دارچین: برای طعم لطیف، گرم و عمق در این کیک شکلاتی وگان آسان.
  • پوست پرتقال: ما عاشق پرتقال شکلاتی هستیم، پس چرا دستور پخت کیک پرتقالی شکلاتی را درست نکنیم؟ تنها چیزی که نیاز دارید پوست یک پرتقال است. برای طعم بیشتر، چند قطره طعم دهنده پرتقال اضافه کنید.
  • چیپس شکلات وگان: شما هرگز نمی تو،د شکلات زیادی بخورید.
  • آجیل / دانه ها: یک مشت آجیل یا دانه های ،د شده/،د شده (گردو، گردو، پسته، تخمه آفتابگردان و غیره) را به خمیر اضافه کنید.
  • فراستینگ: به این فراستینگ با،ریم و،لی مراجعه کنید یا از طعم های اضافی دیگر مانند شکلات بدون لبنیات، نارگیل، کره بادام زمینی، کارامل شور، قهوه، توت فرنگی، تمشک و غیره استفاده کنید.
  • رویه لعاب: به جای فراست غلیظ و پف دار، یک لعاب شکلاتی ساده وگان را روی کیک شکلاتی افسردگی گیاهی با ،یب 200 گرم شکلات تلخ ذوب شده (بالاتر از 55 درصد کاکائو) با 90 گرم روغن نارگیل یا حدود ¾ فنجان خامه گیاهی (مانند شیر پر چرب یا نارگیل) بریزید. خامه سویا).

اونوقت میتونی کیک پوشیده شده را با آن بپاشید تکه های نارگیل برشته شده، نمک دریایی پوسته پوسته، شکلات گیاهی تراشیده شده، آجیل ،د شده، انواع توت ها و غیره.

چگونه کیک شکلاتی حواس پرتی درست کنیم؟

پنج مرحله ساده و کم زحمت را برای تهیه این کیک حواس پرت شکلاتی دنبال کنید. این دستور کیک افسردگی وگان شکلاتی برای هر من،ت خاصی عالی است: تولد، حمام نوزاد، روز مادر، عید پاک و موارد دیگر.

  • 1) ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت/175 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • 2) سپس تمام مواد خشک را در قالب کیک 8 اینچی بدون روغن الک کرده و به طور یکنواخت در قالب پخش کنید.
  • 3) از انگشتان خود برای ایجاد سه چاه استفاده کنید. و،ل را در یکی، سرکه و در دیگری روغن بریزید. سپس آب را روی همه چیز بریزید و با استفاده از لیسک یا کفگیر هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

مطمئن شوید که گوشه های تابه را مخلوط کنید، بنابراین توده هایی از مواد مخلوط نشده در خمیر کیک حواس پرت وجود ندارد.

  • 4) کیک حواس پرت شکلاتی گیاهی را به فر منتقل کنید و به مدت 30 دقیقه بپزید، یا تا زم، که خلال دند، که در مرکز کیک فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید/ کیک از کناره های تابه جمع شود.
  • 5) کیک وگان را از فر خارج کنید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه خنک شود قبل از اینکه آن را از قالب خارج کنید تا روی توری خنک کننده سیمی خنک شود.

سپس می تو،د روی کیک را با مواد مورد علاقه خود (ذکر شده در بالا) یا به سادگی با پودر قند، خامه فرم گرفته نارگیل اختیاری و مقداری میوه روی کیک قرار دهید. برش بزنید و لذت ببرید!

سوالات متداول

آیا می تو،د این خمیر کیک شکلاتی وگان را به شکل کاپ کیک درست کنید؟

این باید کار کند، بله. خمیر را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را در قالب کاپ کیک بریزید (تا حدود 3.4 کامل شود). بین 15 تا 20 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت بپزید تا زم، که خلال دند، که در مرکز فرو می‌کنید تقریباً تمیز بیرون بیاید (چند ،ده‌ها خوب هستند اما خمیر خیس نیستند).

همچنین می‌تو،د کاپ کیک‌ها/مفین‌های کوچک را امتحان کنید و زمان پخت را به 10-15 دقیقه کاهش دهید.

آیا می توانم این کیک حواس پرت شکلاتی وگان را به یک کیک چند لایه تبدیل کنم؟

می تو،د کیک پخته شده را از وسط نصف کنید یا خمیر را بین دو قالب کیک 8 اینچی ت،یم کنید و زمان پخت را به حدود 20 دقیقه کاهش دهید (با استفاده از خلال دندان برای بررسی آماده بودن). سپس فیلینگ (فراستینگ، کره آجیل، مربا و …) را بین دو لایه کیک پخش کنید.

آیا می توانم آن را بدون گلوتن درست کنم؟

دستور العمل های کیک افسردگی برای ساختار به گلوتن موجود در آرد متکی هستند، بنابراین ما نمی تو،م نتایج را تضمین کنیم. با این حال، اگر می خواهید امتحان کنید، توصیه می کنیم از یک ،یب آرد همه منظوره بدون گلوتن مانند آسیاب قرمز باب یا کینگ آرتور استفاده کنید. اگر آن را امتحان کردید در نظرات به ما اطلاع دهید.

آیا می توانم از کاکائو فرآوری شده هلندی استفاده کنم؟

ما تلاش نکرده ایم. کاکائو فرآوری شده هلندی دارای pH خنثی است، در حالی که پودر کاکائو معمولی اسیدی است، بنابراین در داخل خمیر واکنش متفاوتی خواهد داشت. اگر آن را امتحان کردید به ما اطلاع دهید.

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • آرد را با دقت اندازه گیری کنید: آرد را در کیسه آن پر کنید، با قاشق آن را به پیمانه اندازه گیری منتقل کنید، سپس از پشت یک چاقو برای صاف ، سطح آن استفاده کنید. به این ترتیب، به طور اتفاقی مقدار زیادی اضافه نمی کنید و کیک غلیظی خواهید داشت.
  • خمیر را زیاد مخلوط نکنید: اگر روی گلوتن موجود در آرد زیاد کار کنید، کیک شکلاتی وگان ممکن است متراکم و/یا ،تیکی شود.
  • برای آشفتگی کمتر: کاغذ روغنی را به ماهیتابه اضافه کنید و برای برداشتن راحت‌تر، یک آویز باقی بگذارید.
  • اطمینان حاصل کنید که عوامل خمیر مایه به روز هستند: در غیر این صورت، کیک به درستی بلند نمی شود.
  • مقدار شکر را تنظیم کنید: به راحتی شکر موجود در دستور غذا را به سلیقه شخصی کم یا زیاد کنید.

دستورالعمل های ذخیره سازی

پس از پخت و سرد شدن، باقیمانده کیک شکلاتی وگان را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. دمای اتاق به مدت 4 روز یا در یخچال تا یک هفته.

اگر از فراستینگ/گاناش استفاده کرده اید، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید.

آیا می تو،د کیک افسردگی شکلاتی را فریز کنید؟

می‌تو،د کیک افسردگی گیاهی شکلاتی یا کیک حواس‌پرتی را به صورت کامل یا برش‌شده و محکم در بسته‌بندی پ،تیکی بسته بندی کنید. 3 ماه. آن را در دمای اتاق حدود 2-3 ساعت یخ زدایی کنید.

دسرهای شکلاتی وگان بیشتر

ع، ها توسط آلفونسو رویا

کیک افسردگی شکلاتی EASY کامل شد [Wacky Cake] بر روی یک سطح سفید برش داده شده است

کیک افسردگی شکلاتی آسان [Wacky Cake]

جیک

این کیک افسردگی شکلاتی/ کیک حواس پرت به طور طبیعی گیاهی است و حاوی تخم مرغ، کره یا شیر نیست، اما همچنان غنی، مرطوب و شکلاتی است. همچنین برای ساده‌ترین کیک شکلاتی وگان تا کنون، مستقیماً در قالب کیک مخلوط می‌شود!

زمان آماده سازی 5 دقیقه

زمان پخت 30 دقیقه

زمان کل 35 دقیقه

دوره دسر

غذا آمریکایی

خدمات 8 وعده های غذایی

کا،ی 269 کیلو کا،ی

  • فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

  • تمام مواد خشک را در قالب کیک 8 اینچی بدون روغن الک کرده و پهن کنید.

  • با انگشت خود سه سوراخ روی مواد خشک ایجاد کنید. و،ل را در یک سوراخ، سرکه را در سوراخ دوم و روغن نباتی را در سوراخ سوم قرار دهید. آب را روی همه چیز بریزید و هم بزنید تا خمیر یکدست شود. حتما گوشه های تابه را بگیرید!

  • با دمای 350 به مدت 30 دقیقه یا تا زم، که کیک از کناره ها شروع به جمع شدن کند بپزید.

  • هر چی دوست داری رویش بریزین ولی من پودر قند و میوه دوست دارم.

  • آرد را با دقت اندازه گیری کنید: آرد را در کیسه آن پر کنید، با قاشق آن را به پیمانه اندازه گیری منتقل کنید، سپس از پشت یک چاقو برای صاف ، سطح آن استفاده کنید. به این ترتیب، به طور اتفاقی مقدار زیادی اضافه نمی کنید و کیک غلیظی خواهید داشت.
  • خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید: اگر روی گلوتن موجود در آرد زیاد کار کنید، کیک شکلاتی وگان ممکن است متراکم و/یا ،تیکی شود.
  • برای آشفتگی کمتر: کاغذ روغنی را به ماهیتابه اضافه کنید و برای برداشتن راحت‌تر، یک آویز باقی بگذارید.
  • اطمینان حاصل کنید که عوامل خمیر مایه به روز هستند: در غیر این صورت کیک به درستی بلند نمی شود.

کا،ی: 269کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 44gپروتئین: 3gچربی: 9gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 3gچربی اشباع شده: 6gچربی ترانس: 0.04gسدیم: 265میلی گرمپتاسیم: 58میلی گرمفیبر: 1gقند: 25gکلسیم: 37میلی گرماهن: 1میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه ضرر یا خسارت ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/crazy-cake/