دسته‌ها
اخبار

پوره غذای کودک کدو سبز | خورنده گزنده


این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

پوره کدو سبز در شیشه کودک با قاشق

این پوره غذای کودک کدو سبز با سیب و هویج ،یبی خوشمزه است که کودک شما از آن لذت خواهد برد! کدو سبز و هویج در دسته سبزیجات شیرین‌تر هستند و وقتی با سیب همراه می‌شوند به یک خوراکی شیرین سالم برای کودک شما تبدیل می‌شوند!

پوره غذای کودک کدو سبز در یک ظرف شیشه ای

سبزیجات مخلوط شده با میوه همیشه در خانه ما محبوب هستند. کدو سبز و هویج طعم ملایمی دارند و در حال حاضر طعم شیرین تری دارند. وقتی با سیب همراه می شود، تبدیل به یک خوراکی شیرین واقعی می شود!

در حالی که می تو،د به راحتی غذای کودک کدو سبز را به ،وان یک پوره ساده و یک ماده درست کنید، من متوجه شدم که مخلوط ، آن با چند میوه و سبزیجات دیگر باعث می شود نوزادان آن را بیشتر دوست داشته باشند!

من اغلب صبح ها این پوره خامه ای را با بلغور جو دوسر بچه هایم مخلوط می کردم و آنها آن را دوست داشتند! این پوره کدو سبز یک دستور غذای ساده برای غذای کودک است که می تو،د به روش های مختلف از آن استفاده کنید – بر اساس نیازها و ترجیحات کودک شما فوق العاده قابل تنظیم است (برای تغییرات بیشتر در دستور غذا به زیر مراجعه کنید).

این دستور غذای کودک کدو سبز اولین غذای عالی برای کودک شماست. مغذی، خوشمزه است، و من تضمین می کنم که پس از دادن این پوره صاف، یک نوزاد شاد به دنیا خواهید آورد!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • پوره سبزیجات و میوه به طور طبیعی شیرین
  • سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی برای رژیم غذایی کودک
  • سریع آماده می شود
  • بدون نیاز به تج،ات فانتزی
  • ساده برای ذخیره و یخ زدن
  • پوره مرحله اول عالی
  • من، برای نوزادان 6 ماهه به بالا
  • 16 وعده درست می کند!
  • ساده ترین دستور تهیه کدو سبز برای غذای کودک!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

درست ، غذای کودک در خانه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع فقط به تعداد انگشت شماری مواد ساده و یک مخلوط کن خوب نیاز دارید! برای تهیه پوره کدو حلوایی به غذای کودک خانگی نیاز دارید:

مواد اولیه دستور غذا
  • کدو سبز ارگ،ک: هنگام تهیه دستور العمل های غذای کودک خانگی خود، من به شدت توصیه می کنم از محصولات ارگ،ک برای کاهش قرار گرفتن در معرض آفت کش ها برای کودک خود استفاده کنید. مهم نیست که چقدر میوه ها و سبزیجات خود را بشویید، باز هم یک آفت کش باقی می ماند. هنگام انتخاب کدو سبز به دنبال آنهایی باشید که رنگ سبز روشن دارند و هیچ کبودی یا لک ندارند. من ترجیح می دهم از کدو سبز کوچکتر و لاغرتر برای غذای کودک استفاده کنم زیرا دانه های کمتری در مرکز آنها وجود دارد. اگر کدو سبز ندارید، احتمالاً می تو،د این دستور را با کدو حلوایی زرد یا کدو تابست، نیز درست کنید.
  • هویج ارگ،ک: برای پوره این بچه کدو سبز می تو،د از هویج بزرگ یا هویج بچه استفاده کنید.
  • سیب فوجی ارگ،ک: سیب فوجی با طعمی شیرین و ترد، صورتی رنگ و گوشتی سفید دارد. آنها برای دستور العمل های غذای کودک عالی هستند زیرا به راحتی پخته می شوند و شیرینی طبیعی را به هر پوره غذای کودک اضافه می کنند.
  • اب: شما به 12 اونس آب برای کمک به پختن میوه ها و سبزیجات نیاز دارید تا بتوان آن ها را به صورت پوره درآورده و به قوام یکدست و آسان برای مصرف تبدیل شود.

🔪 دستورالعمل

طرز تهیه این پوره کدو سبز بسیار آسان است و تنها در چند مرحله آماده می شود! طرز تهیه غذای کودک کدو حلوایی:

مواد خود را آماده کنید، همه محصولات را بپزید: تمام محصولات را بشویید. کدو سبز را از طول نصف کنید و هر نصف را به 8 ،مت ت،یم کنید. هویج را پوست بگیرید. از طول نصف کنید و هر نیمه را به 8 ،مت ت،یم کنید. سیب ها را نصف کنید، دانه ها و ساقه را بردارید. هر نیمه را به 8 ،مت برش دهید. هویج و آب را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید. روشن کنید و 8 دقیقه بپزید و هر از گاهی هم بزنید. کدو سبز و سیب را اضافه کنید و 3-5 دقیقه دیگر تفت دهید.

سیب کدو سبز و هویج در قابلمه

مخلوط کدو حلوایی را پوره کنید تا یکدست شود: همه چیز را در مخلوط کن بریزید. آنقدر هم بزنید تا یکدست شود/ تا زم، که کدو سبز پوره شده به غلظت دلخواه برسد.

پوره در مخلوط کن

ذخیره، سرو و/یا فریز ،: داخل قالب های یخ بریزید، بگذارید خنک شود، بپیچید/پوشانده و فریز کنید. این غذای بچه کدو را در دمای اتاق سرو کنید.

توجه: شب قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید، یا با قرار دادن مکعب های کوچک در یک کاسه روی یک کاسه آب داغ روی پیشخوان، یخ را آب کنید.

پوره غذای کودک کدو سبز در سینی های یخ

💭 نکات تخصصی

  • برای نگهداری کدو سبز قبل از استفاده از آن، اطمینان حاصل کنید که کدو سبز کاملاً خشک شده است، سپس آنها را در یک کیسه کاغذی قرار دهید و در کشوی سبزیجات یخچال خود نگهداری کنید. آنها را در کیسه پ،تیکی قرار ندهید – باعث ،ج شدن کدو شما می شود.
  • برای پخت و پز می تو،د از سبد بخارپز استفاده کنید: اگر نمی خواهید همه چیز را در قابلمه بجوش،د، می تو،د از سبد بخارپز یا آرام پز برای پختن سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید. بهترین راه برای بخارپز ، کدو سبز برای نوزاد این است که ابتدا کدو سبز را به تکه های کوچک ،د کنید. سپس، 1 اینچ آب را در یک قابلمه بزرگ با یک سبد بخارپز داخل قابلمه قرار دهید تا بجوشد. کدو سبز را به کف سبد بخارپز اضافه کنید. روی آن را بپوش،د و به مدت 5 دقیقه یا تا زم، که کدو بسیار نرم شود بپزید. سپس کدو حلوایی بخار پز شده را با کمی آب در مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود.
  • نحوه انتخاب بهترین کدو سبز: شما می خواهید به دنبال کدوهایی باشید که اندازه کوچک تا متوسط ​​دارند، زیرا کدوهای کوچکتر محتوای آب زیادی ندارند (در مقایسه با کدوهای بزرگتر). علاوه بر این، کدوهای کوچکتر طعم بیشتر و دانه های کمتری خواهند داشت. کدو سبزهای بزرگ دانه های زیادی دارند، طعم کمتری دارند و فوق العاده آبکی هستند!
  • برای زمان پخت سریعتر، سبزیجات و میوه ها را به قطعات کوچک برش دهید تا سریعتر بپزند.
  • اگر قصد دارید ظرف یک هفته استفاده کنید در یخچال نگهداری کنید، در غیر این صورت فریز کنید. اگر قصد دارید تمام این دسته از پوره بچه کدو سبز را ظرف 1 هفته استفاده کنید، می تو،د تمام پوره را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال قرار دهید. سپس، زم، که آماده شیر دادن به کودک خود هستید، وعده های جداگانه را بردارید.
  • حتما از مخلوط کن با سرعت بالا استفاده کنید نه غذاساز برای این دستور کودک کدو سبز. شما یک مخلوط کن می خواهید که تمام مواد را کاملاً پودر کند. اگر از غذاساز استفاده کنید، آن قوام فوق العاده صاف را به دست نمی آورید، کمی درشت یا دانه دار باقی می ماند.

📖 تغییرات

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد این دستور غذا وجود دارد این است که چقدر قابل تنظیم است. راه های زیادی وجود دارد که می تو،د دستور غذای کودک را با کدو سبز درست کنید! در اینجا برخی از ،یبات غذای کودک کدو سبز مورد علاقه ما آمده است:

  • سبزیجات مختلف: برخی از سبزیجات دیگری که با این پوره کدو حلوایی طعم بسیار خوبی دارند عبارتند از:
  • میوه را تغییر دهید: از نوع متفاوتی از سیب در این پوره خوشمزه استفاده کنید، یا یکی از این میوه‌های دیگر را برای یک روش سرگرم‌کننده برای تغییر اوضاع اضافه کنید!
  • ادویه یا گیاهان را اضافه کنید: می‌تو،د انواع گیاهان و ادویه‌ها را به غذای کودک خود اضافه کنید تا طعم‌های تازه‌ای را در اختیار او قرار دهید. کمی ریحان، آویشن، رزماری، جعفری، سیر یا لیمو را امتحان کنید. یا برای طعم شیرین تر، کمی دارچین یا جوز هندی را امتحان کنید.
  • شیر یا شیر مادر را اضافه کنید: شیر مادر یا شیر خشک ارگ،ک کودک را با هم مخلوط کنید تا قوام پوره درست قبل از سرو رقیق شود. شیر مادر یا شیر خشک را قبل از انجماد این پوره بچه کدو حلوایی اضافه نکنید، زیرا شیر خشک قرار نیست منجمد شود، و شیر مادر در مقایسه با دستور پوره غذای کودک کدو سبز، ماندگاری متفاوتی در فریزر دارد.
  • آن را به صورت پوره تک ماده ای درست کنید: اگر هویج یا سیب در دست ندارید، مشکلی نیست! شما می تو،د این پوره بچه کدو سبز را به تنهایی درست کنید! کافی است کدو سبز و چند قاشق غذاخوری آب را به یک قابلمه اضافه کنید، بجوش،د و سپس در مخلوط کن پوره کنید. کدو سبز آب زیادی دارد، بنابراین اگر هویج و سیب را اضافه نکنید، ممکن است فقط برای یک پوره کدو سبز به آب کمتری نیاز داشته باشید.
  • غذاهای انگشتی کودک درست کنید: برای نوزادان بزرگ‌تر یا نوزاد، که از غذاهای شیرخوار استفاده می‌کنند، می‌تو،د کدو سبز را به اندازه چوب کبریت برش دهید و در فر با کمی روغن زیتون تفت دهید. آنها به “سیب زمینی سرخ شده” کدو سبز تبدیل می شوند و راهی عالی برای کودک شما برای آزمایش آدامس ، غذاهای نرم در زم، است که برای آن آماده هستند.

❓سوالات متداول دستور پخت

آیا نوزادان می توانند کدو سبز بخورند؟

آره! نوزادان می توانند از 6 ماهگی زم، که شروع به امتحان سایر غذاهای جامد می کنند از کدو سبز لذت ببرند. پوره بچه کدو سبز یکی از بهترین دستور العمل های غذای کودک مرحله 1 است، زیرا بسیار ملایم است، معمولاً در لیست آ،ژی های غذایی رایج نیست و خوردن آن برای نوزادان آسان است.

آیا پوره کدو سبز برای نوزادان مفید است؟

آره! کدو سبز سرشار از فواید سلامتی است و ارزش غذایی زیادی برای کودک شما دارد. این یک منبع عالی از بتاکاروتن است که بدن کودک شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. این به حمایت از سیستم ایمنی بدن و بهبود بینایی کمک می کند.

همچنین یک منبع عالی از ویتامین C است. ویتامین C برای کودک مهم است زیرا به کودک شما در جذب آهن کمک می کند. نوزادان در حدود 5 ماهگی تمایل به از دست دادن آهن دارند، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از آهن و ویتامین C به آنها کمک می کند تا آهن مورد نیاز خود را حفظ کنند. همچنین حاوی ویتامین B6 است که برای رشد مغز ضروری است.

آیا نوزادان می توانند کدو سبز خام بخورند؟

نه، به کودک خود کدو سبز خام ندهید. آنها نمی توانند آن را با لثه های خود له کنند و تکه های کوچک آن می تواند خطر خفگی باشد.

آیا باید دانه ها را جدا کنم؟ آیا نوزادان می توانند دانه کدو سبز بخورند؟

وقتی تخمه های کدو حلوایی با بقیه کدو حلوایی پوره شده اند، برای نوزاد خوب است.

آیا برای غذای کودک باید کدو سبز را پوست کند؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا لازم است پوست کدو سبز را قبل از پختن آن جدا کنید. پاسخ منفی است – قطعا نیازی به پوست کندن کدو سبز ندارید. پوست کدو سبز مقدار زیادی مواد مغذی دارد و وقتی پخته می شود بسیار نرم می شود، به این م،ی که برای پوره ، ایده آل است.

چگونه کدو سبز را برای کودک سرو کنیم؟

می‌تو،د این پوره کدو سبز را به تنهایی سرو کنید، یا آن را با میوه‌ها و سبزیجات دیگر ،یب کنید (به بخش تغییرات در بالا مراجعه کنید!) می‌تو،د قبل از سرو آن را با شیر مادر یا شیر خشک مخلوط کنید (اما آن را با شیر مادر مخلوط نکنید. یا فرمول قبل از ذخیره سازی!)

اگر این اولین باری است که کدو سبز را برای کودکتان سرو می کنید، حتما در 1 تا 3 روز اول سرو ، کدو سبز را بررسی کنید و سپس می تو،د آن را با پوره های دیگر مخلوط کنید.

پوره غذای کودک کدو سبز در یک ظرف شیشه ای

🍎 دستور العمل های ساده تر غذای کودک خانگی!

آیا این دستور غذای گیاهی را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

پوره غذای کودک کدو سبز

این پوره غذای کودک کدو سبز با سیب و هویج ،یبی خوشمزه است که کودک شما از آن لذت خواهد برد! کدو سبز و هویج در دسته سبزیجات شیرین‌تر هستند و وقتی با سیب همراه می‌شوند به یک خوراکی شیرین سالم برای کودک شما تبدیل می‌شوند!

زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان پخت20 دقیقه

زمان کل30 دقیقه

دوره: غذای بچه

غذا: آمریکایی

رژیم غذایی: بدون گلوتن، کم کا،ی، وگان، گیاهخوار

خدمات: 16 اونس

کا،ی: 22کیلو کا،ی

  • کدو سبز را در کیسه کاغذی در یخچال نگهداری کنید تا تازه بماند.
  • اگر نمی خواهید همه چیز را در قابلمه بجوش،د، می تو،د از سبد بخارپز یا آرام پز برای پختن سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید.
  • سبزیجات و میوه ها را به قطعات کوچک برش دهید تا سریعتر بپزند.
  • اگر قصد دارید کل این دسته از غذای کودک کدو سبز را ظرف یک هفته استفاده کنید، می‌تو،د تمام پوره را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال قرار دهید. سپس، زم، که آماده شیر دادن به کودک خود هستید، وعده های جداگانه را بردارید.
  • 1 تکه یخ = 1 اونس غذا

اقتباس شده از عشق کودک

کا،ی: 22کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 5g | پروتئین: 1g | چربی: 1g | چربی های اشباع شده: 1g | سدیم: 13میلی گرم | پتاسیم: 144میلی گرم | فیبر: 1g | قند: 4g




منبع: https://pickyeaterblog.com/baby-food-recipes-zuc،i-apple-and-carrot-puree/