دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود. جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. ته‌چین یکی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود.

  • انواع و اقسام غذا با ارزش غذایی بالا، می‌تواند عمر دوباره به شما ببخشد.
  • دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود.
  • به هر گوشه از خاک ایران که بروید با طیف وسیعی از غذاهای سنتی و محلی آشنا می‌شوید؛ اما در این میان، برخی غذاها مثل قرمه سبزی و آبگوشت جزو غذاهای ملی محسوب می‌شوند.
  • لیمو عمانی‌ را با چنگال سوراخ کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه در آب جوش بگذارید تا تلخی آن گرفته شود.
  • یوان آش، یکی از آش‌های سنتی و مقوی استان البرز است که با برنج، عدس، سبزی آش، شلغم، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود.

اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است.

۳ روش پخت مرغ برای زرشک پلو مرغ مجلسی و بازاری را امتحان کنید

این خوراک با نام‌های متفاوت در برخی دیگر از شهر‌های جنوبی و هرمزگان نیز طبخ می‌شود؛ اما مشهورترین نام آن، دمی لخ لخ یا لخلاخ بوشهری است. این غذا با دو دستور پخت متفاوت درست می‌شود که تفاوت عمده آن‌ها در استفاده از لیمو عمانی یا تمر هندی است. در همین حین، یک عدد پیاز را خلالی کرد کنید و در تابه با زردچوبه و فلفل تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر را در تابه بریزید و تفت دادن را برای یک دقیقه دیگر ادامه دهید.

لیست غذاهای ایرانی – انواع دلمه

اما اکثر گردشگران خوردن این کباب را چندش آور می‌­دانند! از نظر ما اضافه کردن کمی لیمو ترش، نمک و ریحان تازه به لقمه دل و قلوه، با حضور همیشگی دوغ و نان گرم ترکیب بی‌نظیری می‌سازد. جالب است بدانید که در کشور مراکش و در شمال آفریقا غذایی به نام تاچین وجود دارد. بنظر می‌رسد واژه تاچین تغییر کرده کلمه ته چین خودمان است. در میان غذاهای معروف ایرانی، خورش قورمه سبزی (خورشت قورمه سبزی) جایگاه بسیار ویژه ای دارد. رشته پلو قیسی، آش دوغ، شیر پلو، آش میوه، تاس کباب و سوغان سو از غذاهای لذیذ و معروف استان اردبیل است.

سپس پوسته‌ نازک بعدی را که به آن جفت می‌گویند، نیز جدا می‌کنند. این پوسته خاصیت درمانی دارد و برای درمان دردهای معده مفید است. کوکو شیرین با سیب‌زمینی آب‌پز شده، تخم‌مرغ، ماست، هل سابیده شده، زعفران و گاهی اوقات آرد درست می‌شود و برای تزئین آن از زرشک، خلال بادام و پسته استفاده می‌کنند. شربت کوکو شیرین قزوینی نیز متشکل از آب، شکر، گلاب، زعفران و هل است.