دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

چلو کباب کوبیده همانطور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی و سبزی تازه سرو می شود. ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید. زرشک پلو، این غذای باستانی و محبوب، مملو از زرشک های قرمز است که پیش از پخت خشک شده اند. برنج را با مقادیر زیادی کره طبخ می‌کنند که به نرم و خوش عطر شدن زرشک ها کمک می‌کند.

  • سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند.
  • در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد.
  • کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.
  • طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید.
  • شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند.

ابتدا برای درست کرده دلمه برگ مو لپه را از قبل خیس کرده و با نمک و آب می‌گذاریم تا بپزد. برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود. این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم.

کوفته تبریزی

پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه فرمایید. آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران، بهترین خدمات آموزشی آشپزی را به شما عزیزان ارائه می کند. اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید. اگر علاوه بر آشپزی سنتی به درست کردن فست فود ها نیز علاقمند هستید، بهتر است دوره آموزش فست فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. مشکوفی هم یک دسر قزوینی است، البته در مازندران هم مشکوفی را می‌پزند. از دیگر موادی که برای تهیه این دسر خوش‌طعم استفاده می‌شود، می‌توان به زعفران، شکر، گلاب و شیر اشاره کرد.

طرز تهیه کوکو سبزی رولتی

بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد. برای تهیه کوفته تبریزی، گوشت چرخکرده، لپه، برنج و سبزی استفاده می‌شود. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی که عطر و بویش، دل همه را می‌برد، خورشت سیر قلیه است.

در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم. در بین طرز تهیه انواع غذاهایی که در این سایت مشاهده خواهید کرد انواع غذاهای سنتی ایرانی به همراه غذاهای محلی و طرز تهیه آنها را مشاهده می کنید. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند. زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است.

لوبیا پلو غذای خوش پخت ایرانی

خورشت فسنجان اصیل و گران که به عنوان غذاهای مجلسی شناخته شده است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان غذا های گران شناخته میشود. در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید.

پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد! آش انار ساوه علاوه بر حبوبات و سبزی جات معطر از آب انار و مغز گردو و برگ زرد آلو پخته می‌شود و از آش های سنتی و خوشمزه برای فصول سرد سال به خصوص شب یلداست. اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید لذت میل کردن آن را از دست ندهید.

این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد. رشته پلو به نوعی غذای شهر بهشهر به شمار می‌رود اما در تمامی شهرهای ایران آن را می‌شناسند. بسته به سلیقه آشپز می‌توان رشته پلو را با مواد مختلفی مانند پیاز، خرما یا کشمش پخت.