دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

قیمه نثار در استان قزوین در مجالس عروسی، نذری روزهای عاشورا و تاسوعا و شب سال تحویل سرو می‌شود و طعم و مزه‌ای بی‌نهایت لذیذ دارد. نخود ها را برای ۱۲ ساعت یا از شب قبل در آب خیس کنید و هر چند ساعت یک بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و در چرخ گوشت بریزید تا چرخ شوند.

  • «ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید.
  • در ادامه طرز تهیه آبگوشت منتجنه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید.
  • برای این که یکی دیگر از آش‌های خوشمزه ایرانی را امتحان کنید آماده هستید؟ آش یخ یکی دیگر از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی است که می‌توان گفت خاص‌تری آش ایرانی محسوب می‌شود.
  • شما می‌توانید برای ترش مزه کردن این آش یا سوپ از کمی آبغوره نیز استفاده کنید.

از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند.

در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد. کله جوش نیز یکی دیگر از غذای سنتی و خوش‌طعم کرمانی است که بسیار محبوب است.

برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد. شما می‌توانید همراه با رب، چند عدد گوجه‌فرنگی را نیز سرخ کنید و در خورش بریزید. برای سرخ کردن بادمجان‌ها حتما آن‌ها را برای نیم ساعت در آب و نمک خیس کنید تا سیاهی و تلخی آن‌ها گرفته شود. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند.

زیره پلو و لپه پلو

لپه‌ها را به قابلمه اضافه کرده و سپس مقداری رب گوجه فرنگی به خورش اضافه کنید. قابلمه مناسبی انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید. رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد. بعد از آنکه همه ترکیبات به خوبی پخته شدند و غلظت قرمه سبزی نیز به میزان دلخواه رسید شعله را خاموش کنید. سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم.

سیر و سفر با مقتدر سیر

این خورش به‌قدری خوشمزه است که کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید. خورش سیب سبز علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر دارد و اعصاب را آرام می‌کند. با توجه به طبیعت گرم زیره و طبع سرد برنج، زیره پلو طبع متعادلی دارد و به همین دلیل، غذایی مناسب فصل پاییز و زمستان است. هویج پلو شیرازی مجلسی را می‌توان به‌جای مرغ با گوشت قلقلی یا حتی بوقلمون هم درست کرد. برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مخلوط کرده و از آن کوفته قلقلی درست کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان یزد

آغوزمسمایکی دیگر از غذاهای محلی مازندران آغوز مسما است که درآن از گوشت اردک استفاده می‌شود و بسیار مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین است. مالاتا مازندرانیمالابیج که مالاتا هم گفته می‌شود یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای دریایی مازندران است. کرمان یک منطقه کویری است و مردم آن منطقه تحت تاثیر محیطی که زندگی می‌کنند به آش و آبگوشت علاقه‌ی زیادی دارند.

آرد، ماست، زردچوبه، سیاه دانه، سیر، روغن، نمک، زعفران، گردو، فلفل سیاه، دارچین، آب، گوشت خورشتی وپیاز از مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند که معمولا به‌صورت تیلیت یا با نان مصرف می‌شود. اهالی این شهر نیز با گردو غذایی خوشمزه به نام گردو پلو را طبخ می‌کنند که با مرغ، گوشت یا به‌صورت گیاهی نیز سرو می‌شود. در ادامه آب تمبر هندی، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

این غذا با نان سرو می‌شود و در دستور اصلی آن از گوشت استفاده نمی­شود اما در برخی استان­های کشور گوشت گوسفند یا مرغ به آن اضافه می­کنند و آن را از این سادگی در می‌­آورند. رشته پلو یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که پیشینه تاریخی دارد. در قدیم مانند امروز رشته پلویی در مغازه­ها و فروشگاه­ها در دسترس همه نبود و خانم­ها مجبور بودند در منزل خودشان رشته پلویی را تهیه کنند. این غذا به عنوان غذای سنتی خاورمیانه هم شناخته می­‌شود. در کتاب کارنامه خورش به نگارش نادرمیرزای قاجار از حلیم با نام کهن هریسه نام برده است. دنده کباب کرمانشاهی، کوفته ریزه، دست‌پیچ کرمانشاه، سوپ ترخینه، آش کشک و بادمجان و سیب پلو از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان کرمانشاه است.