دسته‌ها
اخبار

لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس

اگر از طرفداران پر و پا قرص کباب هستید، کباب بناب به مزاج‌تان بسیار سازگار است. کباب بناب همانند کباب کوبیده معمولی است اما در حجم و اندازه‌ بسیار بزرگ‌تر. اگر به تبریز و آذربایجان شرقی سفر کردید، حتماً از کباب‌های بناب آن جا دلی از عزا در بیاورید. برای پخت اشکنه تخم خربزه، ابتدا تخم خربزه را جدا می‌کنند و آن را روی حرارت ملایم بو داده و می‌سابند و به همراه آب می‌پزند.

  • آش یارمه معمولا با سیر داغ، پیاز داغ و نعنا داغ تزئین شده و به‌همراه دوغ ترش محلی سرو می‌شود.
  • علاوه بر این، ردپای غذاهای تند هندی و عربی نیز در گوشه ‌و کنار مناطق مختلف خوزستان به چشم می‌خورد که خوردن هر یک از آن‌ها لذتی دوچندان را نصیبتان می‌کند.
  • بعد از اینکه مرغ کاملاً آب پز شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و داخل یک ظرف بگذارید.
  • ته‌دیگ مورد نظر خود را با کمی روغن در کف یک قابلمه بچینید.
  • ته تالی، شباهت بسیاری به کباب تابه‌ای و تاس کباب دارد و از آن دسته غذاهایی است که کمتر در رستوران‌ها دیده می‌شود و اراکی‌ها بیشتر آن را در خانه درست می‌کنند.

شله مشهدیاسم شله مشهدی را فک کنم همه شنیدید، شله یکی از غذاهای سنتی و معروف مشهد به حساب می‌آید و چون از حبوبات و گوشت تهیه می‌شود، بسیار مقوی است و ارزش غذایی بالایی هم دارد. در پخت غذاهای مشهدی از مواد غذایی تازه و درجه‌ی یک استفاده می‌شود و در نتیجه همیشه طعم و عطری خوب و خاطره انگیز دارند. امکان ندارد غذاهای محلی و خوشمزه مشهد را تست کنید و تعریف نکنید.

طرز تهیه شله زرد سنتی مخصوص مراسم

این غذای خوشمزه برخلاف نام آن، شباهت بسیاری به خورش قیمه سنتی ندارد و در تهیه آن از لپه یا حبوبات دیگری استفاده نمی‌شود. قیمه نثار، بیشتر شبیه به مرصع پلو و آجیل پلو است و مجلسی‌ترین غذای استان قزوین به شمار می‌آید. عدس را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نغخ عدس گرفته شود و زودتر بپزد. برنج را نیز از چند ساعت قبل در مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و برنج و عدس را با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید و آن‌ها را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا با هم بپزند.

کوکو در فر و با روغن کم، و نیز با روغن زیاد در تابه تهیه می‌شود. سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و پیاز مواد اصلی برای تهیه کوکو سیب زمینی هستند. عموما خورش قیمه را در دو نوع خورشت قیمه سیب زمینی و خورش قیمه باذنجان (قیمه بادمجان) می پزند. البته انواع و اقسام دیگری از قیمه در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود که در مواد اولیه تقریبا یکی هستند و در شیوه پخت و طعم دهی با یکدیگر متفاوت هستند.

طرز تهیه آش رشته مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند. اگر به دنبال غذاهای برنجی (چلو و پلو) هستید حتما این مطلب رو مطالعه کنید. اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.

اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. خورش فسنجان یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که در پخت آن از گردو استفاده می‌شود. روغن گردو و طعم بی نظیر آن باعث شده تا این خورش به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل شود. سرو این خورش در کنار یک برنج ایرانی درجه یک، طعم ماندگاری را برایتان ایجاد خواهد کرد. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش کلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست کرد.

به‌عنوان مثال در بندرعباس از ماهی شیر یا زبیدی، در اهواز از میش ماهی و هامور و در بندر گناوه از ماهی سرخو یا همار استفاده می‌کنند. یکی از مشهورترین قلیه ماهی‌ها در بوشهر طبخ می‌شود که به آن «قلیه مُی» می‌گویند. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود. در همین حین، پیاز خرد شده را در یک تابه در روغن تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. پیاز سرخ شده را به برنج در حال پخت بیفزایید و اجازه دهید تا غذا برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جا بیفتد.