دسته‌ها
اخبار

لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو

اگر به قزوین سفر می‌کنید یا در مسیر سفر به شهرهای دیگر از قزوین عبور می‌کنید، غذاهای خوشمزه این شهر را امتحان کنید. کدوی سبز و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین موادی هستند که در تهیه کدوبره استفاده می‌شوند. گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، سیر و پیاز هم در کدوبره می‌ریزند.

  • در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید.
  • بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند.
  • آرسس سعی دارد هویت آشپزی حرفه‌ای را به ایران بازگرداند.
  • ته‌چین یكی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است كه معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.
  • بعد از اضافه کردن سبزی نیاز نیست درب قابلمه را ببندید.
  • نان کلانه را می‌توان به‌عنوان میان وعده، عصرانه یا پیش‌غذا همراه با دوغ و ماست محلی سرو کرد.

در مرحله اول لازم است که نخود‌ها را از شب قبل خیس کرده باشید. بعد از آنکه خوب خیس خوردند آن‌ها را درون یک قابلمه ریخته و مقداری آب سرد روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید نخود‌ها به خوبی پخته شوند. بعد از آنکه گوشت‌ها به خوبی پخته شدند، آن‌ها را از آب خارج کرده و اجازه می‌دهیم تا خنک شوند. سپس تمام گوشت را ریش ریش کرده و مجدداً درون قابلمه‌ای که هنوز مقداری آب گوشت دارد قرار می‌دهیم. در مدتی که گوشت در حال پخته شدن است باید بادمجان‌ها را پوست بکنیم، از وسط نصف کنیم و در یک تابه سرخ نماییم.

طرز تهیه خورش بامیه فوق العاده خوشمزه و مجلسی جنوبی

این تیم امیدوار است با تلاشش باعث ارتقای سطح آشپزی ایران شود. اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم. عدس پلو با کشمش و زعفران مفرح ذات و جلا دهنده روح استعدس پلو در مهمانی‌ها و مجالس و حتی برای مراسمات مذهبی بویژه به‌هنگام عزا و برای نذری‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد. بنابراین اولین کبابی در آن زمان و در بازار تهران افتتاح شده. اسناد دیگر در مورد کباب کوبیده حاکی از آن است که اولین کبابی در تبریز ساخته شد. اما اولین کبابی تهران که خانم‌ها هم می توانستند در آنجا حضور پیدا کنند، چلوکبابی عباس شمرونی (و بعدها چلوکبابی فرد شمیرانی) بود که در میدان امین السلطان واقع شده بود.

طرز تهیه پایلا اسپانیایی

شاید اسم خورشت ماست به عنوان دسر برایتان عجیب باشد اما به خاطر طعم شیرین و رنگ زیبای زعفرانی این غذا بیشتر به عنوان دسر استفاده می‌شود که البته خیلی دسر سبکی هم نیست. خورش ماست اصفهانخورش ماست یکی دیگر از غداهای سنتی اصفهان است که اکثرا به عنوان دسر یا غذایی تشریفاتی کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود. در این مطلب با چند تا از معروف ترین غذاهای لذیذ مازندران آشنا می‌شویم. شیشلیک شاندیز با شش تکه دنده گوسفندی تهیه می‌شود و برای طعم دار کردن گوشت هم از مواد مختلفی مثل ماست، زعفران، لیمو، روغن و…استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید لیست کامل‌تری از غذاهای محلی و خوشمزه‌ی گیلان بخوانید حتما به مطلب غذاهای محلی گیلان سر بزنید.

کباب از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که هم با نان و هم با برنج سرو می شود. ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود. زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. مثل کوفته‌های یزدی که چند نوع داشتند، قلیه‌های یزدی هم انواع مختلفی دارند. قلیه کدو تنبل و قلیه سیب زمینی دو نوع از قلیه های معروف یزدی هستند که در خانه تمام یزدی‌ها پخته می‌شوند.

گوشت رشته‌ای خرد شده را با فلفل سیاه و زعفران مخلوط کنید و برای چند ساعت کنار بگذارید تا مزه‌دار شود. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در یک قابلمه روی حرارت متوسط تفت دهید تا آب آن بخار شود. سپس کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای یک تا دو دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شود. در ادامه گوشت مزه‌دار شده را به پیاز سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند.

اشکنه تخم خربزهاز آنجایی که خراسان به خربزه‌های خوبش معروف است، مردم این منطقه از تخم خربزه برای پخت غذایی خوشمزه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. برای تهیه هواری از سبزی مخصوص و تازه، سیر، پیاز، ماهی یا میگو، ادویه مخصوص جنوبی و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند. خورش ساک از ترکیب گوشت بره، روغن، سیر، پیاز، اسفناج، آرد و نخود به عمل می‌آید و با پلو یا زرشک پلو سرو می‌شود. این غذای محلی در ظاهر شبیه استانبولی است با این تفاوت که نوع اصیل آن در دریگ‌های سنتی به اسم “قازان” پخته می‌شود. یکی از غذاهای محلی و سنتی بوشهر گمنه یا للک نام دارد که اغلب به جای پلو همراه با خورش خورده می‌شود. این غذا سیب زمینی است که در تنور پخته می شود و همراه با نان سنگ برشته، سبزیجات و دوغ محلی خورده می شود.

پس از پخت حبوبات و بلغورها، سبزی خرد شده را در آش بریزید. در این مرحله اگر احساس کردید که آب آش کم است، کمی آب جوش در آش بریزید. در حین پخت سبزی، پیازهای خلالی خرد شده را در روغن با نمک، فلفل و زردچوبه سرخ کنید تا طلایی و سرخ شوند. در انتها آرد را با نصف لیوان آب حل کنید و در آش بریزید تا آش غلیظ شود. پس از پخت آش، آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید.