دسته‌ها
اخبار

لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذای رژیمی

اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. سبزی پلو از بهترین انواع غذاهای ایرانی است، که با سبزی های مختلف طبخ و آماده می شود. سبزی پلو با ماهی میل می گردد و معمولاً برای سبزی پلو از شوید، جعفری، گشنیز، تره و شنبلیله استفاده می شود. همچنین ماهی یکی از ترکیبات فوق العاده این نوع غذای برنجی می باشد. انواع پلوها را می توان با مواد مختلفی همچون گوشت، گوشت مرغ، سبزیجات، حبوبات، کشمش و…

ما در اینجا شما را با طرز تهیه قلیه میگو آشنا می‌کنیم. برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم. ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید. در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد. یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که برای ناهار می‌توانید درست کنید، همبرگر است. برای تهیه آن ابتدا پیاز را پوست بکنید و بشویید و با دنده ریز رنده کنید.

  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید.
  • سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و پیاز مواد اصلی برای تهیه کوکو سیب زمینی هستند.
  • لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد.
  • اگر دوست دارید در کنار گردشگری‌های خود شهری را انتخاب کنید که برای شکم‌ گردی انتخاب خوبی باشد ما به شما کرمانشاه را پیشنهاد میکنیم.

سپس بر روی اجاق گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا مقداری نرم شود. سپس به مقدار دلخواهتان نمک، زردچوبه و فلفل را به پیاز و سیر اضافه کنید و کاملا هم بزنید و تفت دهید تا پیاز و سیر ها رنگ طلایی به خود بگیرند. برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کرده‌ایم، می‌شوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش می‌ریزیم و کمی نمک می‌زنیم و می‌گذاریم بپزد تا برای آبکش‌کردن آماده شود.

» طرز تهیه انواع آش ایرانی «

البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید.

کباب لم چاپس با برنج

شاید برای یک مهمانی خاص و رسمی به دنبال چند غذای همه پسند باشیم و ندانیم کدام را انتخاب کنیم. در ادامه خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را بر اساس نظر مردم را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. در میان انبوهی از غذاهای ایرانی، انتخاب بهترین غذاها با توجه به اینکه هر فرد دارای ذائقه خاصی است، می‌تواند کاری مشکل باشد. با این حال بدون تردید برخی از آن ها دارای محبوبیت بالاتری بین تمام افراد بوده و می توانیم آن ها را به عنوان بهترین غذاهای ایرانی معرفی کنیم. در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود.

اینکه قلوه‌گاه گوسفندی که سهم دیگ آبگوشت است، چنین کباب دلچسبی شده، حاصل ذوق یک آشپز ایرانی بوده است. در این بخش خاص، می‌خواهیم از داستان‌های ویژه و جالب درباره غذاهای ایرانی معروف برای شما نقل کنیم. این یک ورکشاپ تخصصی 8 جلسه‌ ایست که سرفصل آن شاملکباب‌ها، پلوها، خورش‌ها، پیش غذاها و…است.

اسفناج پلو

شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند. برای شب یلدا و شب عید نوروز، «سبزی پلو با ماهی»، یکی از بهترین غذاهای ایرانی در لیست بلند بالای غذاهای ایرانی خوشمزه است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دور هم جمع می‌کند. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

آنها به دلیل داشتن ویتامین B از سرماخوردگی جلوگیری می کنند و مصرف آهن را افزایش می دهند. ته دیگ ها بخش هیجان انگیز یک پلوی خوشمزه هستند که هم باعث زیبایی و تزیین آن شده و هم خوشمزگی غذا را چند برابر می کنند. انواع ته دیگ بسیار است و سلیقه ها و نظرات درباره ی این موجود دوست داشتنی متفاوت!