دسته‌ها
اخبار

%قیمت گرم طلای 18 عیار و 24 عیار,قیمت مثقال طلا% | hsaatchi

%قیمت گرم طلای 18 عیار و 24 عیار,قیمت مثقال طلا% | hsaatchi

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. تولیدات این مجموعه که از نظر کیفی کم نظیر می باشند با نشان استاندارد ۱۸ و 24 عیار و زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران تولید می گردد. در جدول زیر، بر مبنای هر دو معیار ۱۰۰۰ و ۲۴ همراه با درصد خلوص، عیارها چیده شده‌اند. امروز در بازار تهران با اندکی تغییر به شرح جدول زیر مورد داد و ستد قرار گرفت. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. برای نشان دادن عیار عموماً از حرف K انگلیسی استفاده می‌شود که اولین حرف از کلمهٔ قیراط karat در انگلیسی است.

  • همچنین رنگ طلا نیز بسته به فلزات به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود.
  • به همین دلیل شمش‌های طلای خالص را هنگام ذوب، با فلزات دیگری مثل نقره، مس و برنج مخلوط می‌کنند و فلزی که به دست می‌آید درصدی طلا و درصدی فلزات دیگر است.
  • روی شمش‌هایی که در بازار خرید و فروش می‌شود، عدد ۹۹۹ را در زمان قالب گیری انگ می‌زنند، که نشان دهنده‌ خالص بودن طلا است.
  • کشور ما از جمله کشور‌هایی است که علاقه و تقاضای نسبتاً بالایی برای خرید و سرمایه‌گذاری طلا در آن دیده می‌شود.
  • اگر طلا را به قصد استفادهٔ زینتی خریداری می‌کنید، بهترین گزینه معمولاً طلای ۱۸ عیار است.

انواع شمش طلا سوئیسی به دلیل قدمت کارخانه‌های سوئیسی همیشه معروف بوده و هم چنان هم بازار را در دست دارند. در بازار جهانی قیمت شمش‌های سوئیسی هم چنان بالاتر است و تقاضای بالاتری دارند. در ایران هم برخی شرکت‌ها با مجوز بانک مرکزی، می‌توانند شمش تولید کنند مثل خانه سکه ایران، ایران شمس، پارسیس گلد و … تولید پلاک نیز توسط تولیدکنندگان طلا انجام می‌شود و نیازی به مجوز بانک مرکزی ندارد.

تفاوت طلای 18 عیار و طلای 24 عیار چیست؟

در این مقاله به توضیح عیارهای مختلف طلا پرداختیم و تفاوت‌های آن‌ها را بیان کردیم. برای ساخت طلای زینتی نمی‌توان از طلای خالص استفاده کرد و فلزاتی دیگری را با آن ترکیب می‌کنند. عیار طلا درصد خلوص آن را نشان می‌دهد که در هر کشور استاندارد خاص خود را دارد. طلا در عیار‌های ۲۴، ۲۱، ۱۸، ۱۴ و ۱۰ به فروش می‌رسد که از نظر استحکام و قیمت با هم تفاوت دارند. همچنین رنگ طلا نیز بسته به فلزات به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. در بازار قیمت دلار امروز کاهشی بود و به ۴۰,۶۳۹ (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

پایین‌ترین قیمتی که در بازار امروز برای طلای ۲۴ عیار به ثبت رسید چقدر بوده است؟

قیمت طلا امروز توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد. امروز قیمت طلا پایین آمد، قیمت دلار اما ثبات را در پیش گرفت و به ۴۱,۷۱۲ (چهل و یک هزار و هفتصد و دوازده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون جواهري ساعتچي تغییر است. طلا و دلار آمریکا همبستگی منفی دارند به این معنی که روال معمول رشد قیمت طلا با افت ارزش دلار همراه خواهد بود و تقویت شاخص دلار نیز منجر به افت بهای فلز زرد می‌شود. هرگاه فدرال رزرو آمریکا سیاست پولی انقباضی (رشد نرخ بهره) را دنبال کند، عامل تقویت ارزش دلار شده و باعث کاهش قیمت طلا خواهد شد. هر سکه گرمی، امروز به ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است. در آخرین روز بازارجهانی هر انس طلا به قیمت ۱۹۲۵ دلار و ۱۸ سنت به فروش می‌رسید که ۱۴ دلار نسبت به روز ماقبل کاهش داشت.