دسته‌ها
اخبار

فلافل سالم پخته شده [+ Air Fryer]


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

چگونه فلافل گیاهی سالم را با نخود کنسرو شده (بنابراین نیازی به خیساندن) در کمتر از 40 دقیقه درست کنیم – از جمله روش های فلافل پخته شده و سرخ کن هوا، من، برای لذت بردن با پیتا، سالاد و مزه!

فلافل سالم پخته شده روی نان در پس زمینه سفید تکمیل شد

فلافل چیست؟

فلافل نوعی سرخ ،ی خاورمیانه ای است که به طور سنتی با نخود خشک و/یا لوبیا فاوا آسیاب شده و مخلوط با گیاهان تازه، مواد معطر و ادویه جات درست می شود. سپس آن‌ها را به شکل توپ‌ها یا کیک‌ها در می‌آورند و سرخ می‌کنند تا در بیرون کاملاً ترد و در وسط آن نرم شوند – به ،وان یک غذای خیاب، محبوب در بسته‌بندی پیتا با سبزیجات سالاد و هوموس یا سس تاهینی آماده می‌شوند.

با این حال، برای نسخه خود، از سنت فاصله گرفته ایم و یک روش فوق العاده سریع و بدون دردسر درست ، فلافل خانگی با کنسرو نخود را به اشتراک می گذاریم. استفاده از لوبیاهای کنسرو شده در کمتر از 40 دقیقه هر زمان که هوس کردید روی میز قرار می گیرد (بدون نیاز به خیساندن یک شبه)!

به ،وان یک امتیاز، ما یک روش سنتی با استفاده از نخود خشک را در پرسش‌های متداول برای ،، که می‌خواهند امتحان کنند، قرار داده‌ایم.

فلافل پخته یا سرخ کن با کنسرو نخود

تنها چیزی که برای این غذای طبیعی بدون گلوتن و وگان (همچنین فصح کوشر) نیاز دارید، مشتی مواد اولیه انبارداری ارزان قیمت، یک غذاساز و چند دقیقه برای پردازش مخلوط است.

در حالی که تهیه فلافل با نخود کنسرو شده، نخودهای سفت‌تر و متراکم‌تری نسبت به فلافل‌های سنتی به دست می‌آورد، اما آنها فوق‌العاده لذیذ هستند و برای یک میان‌وعده، پیش‌غذا یا غذای اصلی لحظه آ،ی در هر روز هفته درست می‌شوند.

حتی بهتر از آن، با جدا ، سرخ کن برای تهیه فلافل پخته (یا فلافل سرخ کن بادی)، دستور غذا فقط از ،ری از روغن استفاده می کند. نتیجه فلافل خانگی فوق العاده رضایت بخش و در عین حال سالم تر است که سرشار از پروتئین و فیبر گیاهی است!

مواد تشکیل دهنده فلافل

این دستور غذای فلافل گیاهی متکی به بیش از ده ها ماده ساده و ارزان قیمت است.

مواد تشکیل دهنده فلافل سالم پخته شده با پس زمینه سفید اندازه گیری شده است
  • نخود: دو روش برای تهیه این فلافل های گیاهی وجود دارد. اولی با نخود کنسرو شده است. با این حال، می تو،د با استفاده از نخود خشک (روش در سوالات متداول) دستور پخت سنتی تری درست کنید.
  • معطرها: شما به سیر و پیاز تازه نیاز دارید. ما این بار از پیاز سبز استفاده کردیم، اما موسیر (یا پیاز زرد) نیز به خوبی جواب می دهد.
  • جعفری: توصیه می کنیم از جعفری ایتالیایی تازه استفاده کنید. همچنین می تو،د از ،یب جعفری و گشنیز استفاده کنید.
  • چاشنی ها: ما از ،یب ساده ای از گشنیز آسیاب شده، زیره آسیاب شده، فلفل قرمز (یا پودر چیلی) و نمک و فلفل سیاه برای این دستور پخت فلافل استفاده می کنیم. با این حال، می تو،د از «ادویه فلافل» از پیش مخلوط شده نیز استفاده کنید.
  • آب لیمو: تازه بهترین است، اما بطری شده در ،ج ، کار می کند.
  • نشاسته: هنگام تهیه فلافل با کنسرو نخود می تو،د از نشاسته سیب زمینی یا آرد نخود به ،وان ،ب استفاده کنید.
  • پودر خمیرمایه: کمک می کند تا گلوله های فلافل بافتی نرم تر داشته باشند.
  • روغن زیتون: یا روغن خنثی دیگری برای ترد شدن ،مت بیرونی فلافل پخته شده در فر و مرطوب نگه داشتن داخل پتی (روغن بهتر از آب عمل می کند).

چگونه با کنسرو نخود فلافل درست کنیم؟

این دستور پخت فلافل خانگی را در چند مرحله با کمی زحمت یا زحمت برای یک غذای سریع و ساده لحظه آ،ی آماده کنید!

  • 1) ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت/177 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • 2) سپس نخودها را آبکش کرده و آبکشی کنید و به غذاساز منتقل کنید تا به حالت پودر درآیند (حدود 15 تا 20 ث،ه به بالا).
فرآیند اضافه ، نخود به غذاساز
  • 3) بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شود.
تصویر فرآیندی که مواد اولیه پس از فرآوری شده را برای فلافل پخته سالم نشان می دهد
  • 4) با قاشق یا قاشق، مخلوط را به فلافل به اندازه یک توپ گلف ت،یم کنید، آنها را کمی صاف کنید (به طوری که ثابت بمانند) و آنها را به سینی فر منتقل کنید و بین آنها فاصله بگذارید. در صورت تمایل روی هر کدام از آنها مقداری روغن اسپری/مسواک بزنید تا ترد شوند.
فرآیند اضافه ، یک قاشق فلافل پخته شده به ورقه پخت
ع، فرآیندی که فلافل نپخته را روی ورقه پخت نشان می دهد
  • 5) فلافل ها را به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا سفت و قهوه ای طلایی شوند. نیازی به ورق زدن تا نیمه نیست.
فلافل های پخته شده را روی سینی فر قرار دهید

فلافل سرخ کن بادی

ابتدا سرخ کن را با دمای 400 درجه فارنهایت/200 درجه سانتیگراد گرم کنید، سپس فلافل ها را به صورت یک لایه در سبد پخش کنید و بین آنها فاصله بگذارید (به صورت دسته ای بپزید) و روغن اسپری کنید/روغن بزنید. سپس فلافل ها را به مدت 10-14 دقیقه (بر اساس اندازه آنها) در هوا تفت دهید تا قهوه ای و ترد شوند.

سوالات متداول

آیا فلافل وگان است؟

بله، فلافل ها به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان هستند، و این دستور غذای عید فصح نیز است.

آیا می توانم به جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کنم؟

بله، از نظر فنی می تو،د از هر دو استفاده کنید. فقط دقت کنید که فقط قبل از شکل دادن و پختن فلافل آن را اضافه کنید.

چرا فلافل من از هم می پاشد؟

اگر قوام خمیر درست نباشد، به احتمال زیاد از هم جدا می شوند. اگر خیلی خشک بود چند قطره آب اضافه کنید. اگر خیلی مرطوب است، مقداری نشاسته/آرد نخودچی اضافه کنید. مراقب باشید زیاد اضافه نکنید، زیرا می تواند بر بافت آنها تأثیر بگذارد.

سرد ، خمیر به مدت 30 تا 60 دقیقه نیز می تواند به سفت شدن خمیر و فرم دهی آن کمک کند.

آیا می توانم فلافل گیاهی را سرخ کنم؟

یک چرخش روغن را به یک تابه بزرگ اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پس از داغ شدن، فلافل را اضافه کنید (تابه را بیش از حد شل نکنید) و حدود 3-4 دقیقه از هر طرف تفت دهید تا قهوه ای و ترد شود. سپس فلافل های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

چگونه فلافل را با نخود خشک درست کنیم؟

1) نخودها را یک شب در آب سرد خیس کنید (یا حدا،ر 24 ساعت)، سپس آبکش کنید، آبکشی کنید و یک بار دیگر آبکش کنید.
2) سپس نخودهای خیس شده را قبل از اضافه ، مواد باقیمانده (بدون نشاسته یا بکینگ پودر) در غذاساز به قوام متوسط ​​،ده ،د کنید تا خوب مخلوط شوند.
3) مخلوط را به مدت 30 تا 60 دقیقه در یخچال قرار دهید، بیکینگ پودر را هم بزنید و به شکل فلافل درآورید و همانطور که در بالا نوشته شد در فر/ سرخ کنید.

اگر مخلوط فلافل هنگام فشار دادن به هم نمی ماند، کمی آرد/نشاسته نخودچی بپاشید تا به ،بندگی آن کمک کند. البته مراقب باشید زیاد اضافه نکنید چون فلافل های نخود را متراکم می کند.

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • فلافل را زیاد شلوغ نکنید: آنها به فضایی برای گردش هوای گرم نیاز دارند، بنابراین ترد می شوند.
  • از خمیرمایه غافل نشوید: مخصوصاً وقتی از نخود کنسرو شده استفاده می‌کنید که در حال حاضر نخودهای متراکم‌تری ایجاد می‌کند. این کمک می کند تا داخل آنها کمی پف کنند.
  • هنگام استفاده از نخود خام: خمیر را بیش از حد پردازش نکنید یا از مرحله سرد شدن که برای بافت و شکل دادن مهم است، صرفنظر کنید.
  • استفاده از کنسرو نخود: بسته به اینکه چقدر لوبیا گاربانزو را پردازش می کنید، بافت دستور پخت فلافل کنسرو شده نخود متفاوت است. بافت را برای فلافل هواتر و پف دارتر بگذارید. خمیر فلافل نخودی نرم و خمیر مانند متراکم تر خواهد بود.
  • شکل و اندازه را تنظیم کنید: از آن‌ها به‌،وان گلوله‌های فلافل یا نان‌هایی مانند پوکه لذت ببرید، و به دلخواه کم یا زیاد کنید (حتی تا اندازه‌ی نان همبرگر)، زمان پخت را در صورت نیاز تنظیم کنید.
  • برای فلافل پخته ترد/فلافل سرخ شده در هوا: می‌تو،د قبل از پختن، توپ‌ها/پتی‌ها را درون مقداری آرد سوخاری پانکو فشار دهید.
  • برای فلافل گیاهی: به راحتی می تو،د مقدار سبزی را به دستور تهیه فلافل گیاهی فوق العاده گیاهی تا دو برابر اضافه کنید.
فلافل سالم پخته شده روی نان در پس زمینه سفید تکمیل شد

توصیه های خدمت

بهترین روش برای سرو فلافل نخود، داخل یک ساندویچ پیتا فلافل / بسته بندی شده به همراه کاهو تازه، جعفری، گوجه فرنگی، پیاز و سس تاهینی یا هوموس است.

با این حال، می‌تو،د آن‌ها را در بسته‌بندی‌های دیگر، کاسه‌های سالاد، با سالاد کینوا، سالاد ،، مروارید مدیترانه‌ای، به‌،وان میان‌وعده با سس غوطه‌وری، به‌،وان پرکننده تاکو یا با مزه‌های دیگر مانند هوموس ک،یک، بابا قانوش، لذت ببرید. تبولی، فتوش و غیره

دستورالعمل های پیش رو و ذخیره سازی را تهیه کنید

پس از مخلوط شدن، می‌تو،د خمیر فلافل را در ظرفی درب دار نگهداری کنید یخچال تا 3 روز (فقط قبل از فرم دادن و پختن بیکینگ پودر را اضافه کنید) یا در کیسه/های Ziplock/Stasher پخش کنید و هوای اضافی را تا حدا،ر تا 4 ماه.

پس از پخته شدن، باقیمانده فلافل نخود کنسرو شده در یک ظرف در بسته نگهداری می شود. یخچال به مدت 3-4 روز یا در فریزر به مدت 3 ماه. سپس آنها را یک شب در یخچال ذوب کنید یا از حالت یخ زده دوباره گرم کنید.

دوباره گرم کنید آنها را در فر یا سرخ کن با دمای 350 فارنهایت. بسته به اندازه آنها در فر 8-12 دقیقه و در سرخ کن هوا 5-8 دقیقه طول می کشد. طول، تر برای شیرینی های یخ زده. یک توستر نیز کار می کند.

دستور العمل های بیشتر نخود وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

  • لوبیا گاربانزو را آبکش کرده و آبکشی کنید. آنها را در کاسه غذاساز قرار دهید و به مدت 20 ث،ه روی حرارت قرار دهید.

  • تمام مواد باقیمانده را داخل غذاساز بریزید. آنقدر هم بزنید تا بافتی خمیری داشته باشید.

  • از یک قاشق استفاده کنید، یک تکه به اندازه یک توپ گلف بردارید و آن را روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی قرار دهید. کل دسته را خط بکشید، حدود 10-12 توپ. با کف دست یا کاردک کمی صاف کنید.

  • به مدت 25-30 دقیقه یا تا زم، که سفت شود بپزید. هنگام آشپزی ورق نزنید.

  • من روی پیتا با کاهوی تازه، جعفری و گوجه فرنگی سرو کردم. روی آن مخلوط تاهینی (به مقدار مساوی آب و رب تاهینی با کمی لیمو) بریزید. تاهینی Trader Joe در حال حاضر مخلوط شده و آماده استفاده است.

  • فلافل را زیاد شلوغ نکنید: آنها به فضایی برای گردش هوای گرم نیاز دارند، بنابراین ترد می شوند.
  • از خمیرمایه غافل نشوید: مخصوصاً وقتی از نخود کنسرو شده استفاده می‌کنید که در حال حاضر نخودهای متراکم‌تری ایجاد می‌کند. این کمک می کند تا داخل آنها کمی پف کنند.
  • هنگام استفاده از نخود خام: خمیر را بیش از حد پردازش نکنید یا از مرحله سرد شدن که برای بافت و شکل دادن مهم است، صرفنظر کنید.
  • استفاده از کنسرو نخود: بسته به اینکه چقدر لوبیا گاربانزو را پردازش می کنید، بافت دستور پخت فلافل کنسرو شده نخود متفاوت است. بافت را برای فلافل هواتر و پف دارتر بگذارید. خمیر فلافل نخودی نرم و خمیر مانند متراکم تر خواهد بود.

کا،ی: 280کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 45gپروتئین: 13gچربی: 7gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 3gسدیم: 850میلی گرمپتاسیم: 609میلی گرمفیبر: 12gقند: 1gویتامین A: 973IUویتامین سی: 22میلی گرمکلسیم: 265میلی گرماهن: 6میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: دیوید اس،ل

دوره: ناهار

غذا: خاورمیانه ای

روش: پخت

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: سرخ کن هوا، فلافل پخته شده، نخود، فلافل و پیتا، کوشر، بدون روغن، دستور پخت نخود گیاهی، شام وگان، فلافل گیاهی، فلافل گیاهی



منبع: https://plantbasedonabudget.com/baked-falafel/